Oikeasti, mikä siinä on niin kamalaa jos parikymppisellä naisella on vanhempi mies?
Heti jos joku vanhempi mies sattuu ihastumaan nuoreen naiseen, niin haukut saa sekä mies että nainen.
Tuossa Duudsonit Jukkaa koskevassa keskustelussa oli ihan hirveitä kommentteja nimenomaan ikäerosta. Ei uskoisi että asialla on aikuiset ihmiset. Ihan oikein että ketju poistettiin.
Ihmiset eroavat ja löytävät uusia kumppaneita, se on elämää. Miten toisten onni on sulta pois? Ihmiset täällä eivät näköjään ole yhtään sen parempia kuin Ikis.
Toivoisin että nämä ikäerokeskustelut kiellettäisiin kokonaan, kun asiallinen keskustelu ei näköjään ole mahdollista.
Kommentit (69)
Mikäs se Jennin ja Saulin ikäero olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ihan sama keskustelu on suurinpiirtein ja jokseenkin aivan samanlaisena käyty tällä palstalla ainakin tuhat kertaa - oikeestikin kohta jo.
Eikö vielä riitä siis ?
Ihmiset vaihtuu kato. Ihan sama kuin parisuhteissa
Eli ihmiset vaihtuu, mutta puheenaiheet pysyy vaan aina samoina ?
Vierailija kirjoitti:
nuori nainen ja vanhempi mies on yleistyvä ilmiö
Miten niin yleistyvä ilmiö? Eikö tuo ennen vanhaan ollut enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että teinitytöillä oli vanhempi poikakaveri ja että myös naimisiin usein mentiin itseä vanhemman miehen kanssa?
Minusta ei kanssa ole kenenkään ulkopuolisen asia puuttua kahden aikuisen ihmisen suhteeseen pelkästään ikäeron takia. Oma isäni on äitiäni 10 vuotta vanhempi ja hyvin näyttävät vielä 30 vuodenkin jälkeen olevan onnellisesti yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Rupsahtaneita ämmiä suututtaa, kun eivät enää kelpaa samalla tavalla miehille kuin nuorempina.
Ei Jukkakaan kelpaisi, jos ei olisi Duudson. Mun mielestä nää julkkismiehet ja heistä tykkäävät nuoremmat naiset saa vapaasti elää tavallaan. Kunhan vaan vanhemmat miehet ei häiriköi mua ja pitäytyvät niissä naisissa, jotka heidän seuraan pyrkii, kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupsahtaneita ämmiä suututtaa, kun eivät enää kelpaa samalla tavalla miehille kuin nuorempina.
Rupsahtaneet setämiehet ovat iloisia, koska osan naisista saa rinnalleen rahalla ja omaisuudella.
Kurttupappojen riemua.
Huoh Ikis. Itken puolestasi.
Pieleen meni. Minä olen joutunut kotona katsomaan iäkästä isäpuolta, äreää kurttupappaa. Isällä oli nuorempi vaimo, joka nyt hoitaa häntä.
Makuasioita. Minä pidän ikäisistäni miehistä - en vanhoista miehistä.
Ja kun itse tulet vanhaksi sinusta ei pidä enää kukaan mies.
Raaka totuus, mutta sen nyt saitkin, mitä haitkin.
Jutuistasi päätellen susta tuskin pitää yksikään nainen - koskaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Olin 25 ja mies yli nelikymppinen. Täytyy myöntää, että nyt viime vuosina on joskus noussut mieleen epävarmuus, kun olen itse samanikäinen kuin mies aikanaan. Joku epärationaalinen epävarmuus siitä, että minusta on tullut nyt liian vanha ja että hän haluaisi nuoremman.
Trollolloo... :D
Sitä vanhenevana naisena tiedostaa että rakkautta ei ole olemassakaan. On vaan kylmä fakta että mies vaihtaisi milloin tahansa nuorempaan, jos vaan saisi mahdollisuuden. Maailma on naiselle julma paikka. Miehillä samanlaista "kylmää rättiä kasvoille" heräämistä todellisuuteen ei tapahdu, vaan he voivat säilyttää itsellään rakkauden illuusion. Tämä siis näin yleistettynä puhuen.
Ihan ok juttu, jos kumpikin on omasta tahdostaan suhteessa. Sellainen meno ei ole ok, että vanhat miehet ahdistelevat nuoria naisia, jotka eivät heidän seuraansa kaipaa. Ja sitähän tapahtuu jatkuvasti, vaikka nainen olisi etukäteen laittanut ikärajan sinne deittisivulle miehille.
Tom Cruisen (s. 1962) naiset:
Mimi Rogers (s. 1956 ), naimisissa 1987-1990
Nicole Kidman (s. 1967), naimisissa 1990-2001
Penélope Cruz (s. 1974), suhteessa 2001-2004
Katie Holmes (s. 1978 ), naimisissa 2006-2012
Kyllähän tuo jonkinlaista kaavaa noudattaa. Tässä syy, miksi nuori nainen & vanhempi mies -yhdistelmä joskus kavahduttaa: Mies voi aina (vähintään yrittää) vaihtaa sinut nuorempaan.
Kyllähän moni mies paranee vanhetessaan, oli vieressä omanikäinen tai nuorempi ja alkaa kelvata paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nuori nainen ja vanhempi mies on yleistyvä ilmiö
Miten niin yleistyvä ilmiö? Eikö tuo ennen vanhaan ollut enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että teinitytöillä oli vanhempi poikakaveri ja että myös naimisiin usein mentiin itseä vanhemman miehen kanssa?
Minusta ei kanssa ole kenenkään ulkopuolisen asia puuttua kahden aikuisen ihmisen suhteeseen pelkästään ikäeron takia. Oma isäni on äitiäni 10 vuotta vanhempi ja hyvin näyttävät vielä 30 vuodenkin jälkeen olevan onnellisesti yhdessä.
Nykyään erotaan helpommin joten miehellä on myös helppo vaihtaa nuorempaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupsahtaneet setämiehet ovat iloisia, koska osan naisista saa rinnalleen rahalla ja omaisuudella.
Kurttupappojen riemua.
Huoh Ikis. Itken puolestasi.
Pieleen meni. Minä olen joutunut kotona katsomaan iäkästä isäpuolta, äreää kurttupappaa. Isällä oli nuorempi vaimo, joka nyt hoitaa häntä.
Makuasioita. Minä pidän ikäisistäni miehistä - en vanhoista miehistä.
Ja kun itse tulet vanhaksi sinusta ei pidä enää kukaan mies.
Raaka totuus, mutta sen nyt saitkin, mitä haitkin.
Jutuistasi päätellen susta tuskin pitää yksikään nainen - koskaan. :)
Ei tarvitsekaan, minulla on mies.
Mä olen saanut arvostelua lähinnä vanhemmilta naisilta jotka ovat iskeneet silmänsä mieheeni. Olen parikymppinen ja mies 20 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut arvostelua lähinnä vanhemmilta naisilta jotka ovat iskeneet silmänsä mieheeni. Olen parikymppinen ja mies 20 vuotta vanhempi.
Yllätys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja rupsahtaneet miehet on kateellisia.
Ei miehet rupsahda
Miehet ovat tietyltä kulmalta katsottuna naisia sosiaalisempia ja vakaampia ja joillain se jalostuu iän myötä. Se on se, mikä minua viehättää kypsissä miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aikuiset miehet jotka jahtaavat nuoria tyttöjä ovat ällöttäviä. Hyväksikäyttöähän tuommoinen miehen puolelta on.
Niin, jos puhutaan alaikäisistä. Jos kaksi täysi-ikäistä on suhteessa vapaaehtoisesti, siinä ei ole mitään hyväksikäyttöä tai ällöttävää.
Toki se vähän ällöä on, jos 18v tyttönen, täysi-ikäinen mut ei vielä oikeasti aikuinen "seukkaa" vaikka 60-vuotiaan kanssa. Kyllä siinä on usein myös hyväksikäyttöä mukana, puolin jos toisinkin, eikä tasaveroista kumppanuutta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vanhenevana naisena tiedostaa että rakkautta ei ole olemassakaan. On vaan kylmä fakta että mies vaihtaisi milloin tahansa nuorempaan, jos vaan saisi mahdollisuuden. Maailma on naiselle julma paikka. Miehillä samanlaista "kylmää rättiä kasvoille" heräämistä todellisuuteen ei tapahdu, vaan he voivat säilyttää itsellään rakkauden illuusion. Tämä siis näin yleistettynä puhuen.
En jotenkin usko omalla kohdallani, koska mieheni on aina unelmoinut itseään vanhemmasta naisesta ja saisi nuoriakin. Olin rupsahtanut jo tavatessamme eikä häntä haitannut.
Olin 25 ja mies yli nelikymppinen. Täytyy myöntää, että nyt viime vuosina on joskus noussut mieleen epävarmuus, kun olen itse samanikäinen kuin mies aikanaan. Joku epärationaalinen epävarmuus siitä, että minusta on tullut nyt liian vanha ja että hän haluaisi nuoremman.