Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ehkäisykapselista

Vierailija
14.08.2018 |

Onko kenelläkään kokemuksia ehkäisykapselista? Itse olen saamassa Jadelle nimisen ja kiinnostaisi kuulla miltä esim laitto ja sen jälkeinen aika tuntuu siinä kädessä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, mieluummin hormoniton ehkäisy.

Vierailija
2/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele, mieluummin hormoniton ehkäisy.

Sitä aikaa odotellessa, kun hormonittomia ehkäisyjä ei ole vain useimmille ongelmia aiheuttava kuparikierukka ja raskauksia aiheuttavia sekä seksielämää vaikeuttavia ovulaatiosäätöjä ja coitus interruptuksia.

-Ei-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ehkäisyimplantti. Laukaisi hirveän ja kivuliaan aknen, tiputteluvuotoa oli koko ajan (vuodin verta siis käytännössä vuodet ympäri) ja halut kuolivat totaalisesti. Ennalta kokeiltu minipilleri ei aiheuttanut mitään oireita, joten sillä ei voinut arvata mitään.

En suosittele. Meni poistoon kahden vuoden sitkeän yrittämisen jälkeen.

Vierailija
4/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt toinen kapseli menossa, mutta nexplanon kyseessä. Tässä ehkäisyteho kestää 3 vuotta, jonka jälkeen laitatin heti vanhan poistossa uuden. Siinä asettamisessa eniten sattuu varmaan se puudutus, itse kapselin asetusta en ole tuntenut kummallakaan kerralla :D

Varaudu siihen, että asetuskohtaan voi tulla iso mustelma. Siksi ekoina päivinä ei kannata tehdä mitään hirveän raskasta sillä kädellä ettet pahenna mustelman syntyä. Eka kerralla tosin mulla tuli iso mustelma ja toisella kerralla ei ollut yhtään niin paha. Siihen käteen jää sellainen tulitikun pään kokoinen aukko, joka umpeutuu nopeasti.

Itse kapseli on tosi huomaamaton, eipä sitä arjessa juuri huomaa. Välillä on hyvä tarkistaa, että kapseli on edelleen paikoillaan. Joillakin se kuulemma saattaa lähteä vaeltamaan pitkin poikin. Mulla kapseli on lopettanut vuodot kokonaan, eli tyhjennysvuotoa ei ole tullut vuosiin paitsi sillon ihan vähän aikaa, kun edellinen poistettiin ja laitettiin uusi :)

Mulle on sopinut hyvin, toivottavasti sullekin sopii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi