Sain eilen tietää YT:stä ja mies
Meillä on tulossa YT:t ja tiedän olevani ensimmäisenä lähtölistalla. Esimiehen kanssa ei olla koskaan tultu toimeen, ja tiedän hänen olevan tyytymätön "työpanokseeni". Olen muutenkin uusiempia työntekijöitä, joten jes.
Kerroin tästä miehelle, otti tiedon vastaan ihan hyvin, yritti illalla olla tukena ja rapsuttaa välillä, että piristyisin. Mutta. Tänä aamuna en millään olisi jaksanut nousta ylös, olin niin uupunut. Meillä on molemmilla liukuva työaika, joten periaatteessa mikään hoppu ei ollut, mutta mies silti kiukutteli koko aamun minulle. Sanoin monta kertaa, etten haluaisi mennä töihin, että tuntuu niin pahalta ja että olen pahoillani, että heräsin niin myöhään (töihin saavuimme 9...).
Autossa mökötti ja kiukutteli.
Meidän piti viedä myös miehen äiti lääkäriin töiden jälkeen, mutta sanoin etten pääse, kun töissä on tällä hetkellä niin joustamatonta, etten uskalla lähteä tuntia aikaisemmin ja mies suuttui siitä ja lähti vihaisena pois.
Miksei voi vain ymmärtää toisen tilannetta edes yhden päivän? Olla vähemmän epäitsekäs? Keittää vaikka sitä kahvia aamulla, halata ja kerrankin YMMÄRTÄÄ että toista ehkä masentaa / ahdistaa lähteä töihin, eikä halua kiirehtiä. Tai ettei pääse jonnekin lääkäriin mukaan. Mies on aikuinen, miksei pärjää yksin?
Onko se teidän mielestä liikaa vaadittu tälläisessä tilanteessa haluta enemmän ymmärrystä puolisolta? Mitä te tekisitte?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ryhdistäydy nainen äläkä ala marttyyriksi ja kaada kuraa toisen niskaan!
Kuraa toisen niskaan? Sitä en kyllä ole tehnyt. Luulisi miehen myös olevan peloissaan, kun kuitenkin yhteinen talous jne. Itse kyllä yrittäisin piristää ja tsempata. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuraa toisen niskaan? Sitä en kyllä ole tehnyt. Luulisi miehen myös olevan peloissaan, kun kuitenkin yhteinen talous jne. Itse kyllä yrittäisin piristää ja tsempata. Ap
Onko sinulla paljonkin vertauksellista kokemuspohjaa miten itse kyseisssä tilanteessa toimisit? Minusta te molemmat käytäydytte lapsellisesti. Yt on aika luonnollinen osa työelämää, jonka lähes jokainen joutuu kokmaan useamminkin kerran työelämässä joten turha siitä on masentua. Joko olet ottanut yhteyttä kontakteihin joita työurasi aikana luonut? Kai teillä on selusta turvattu tulojen laskun varalle on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi taloudesta pitäisi olla peloissaan? Menothan suhteutetaan tuloihin niin, että pärjätään tulojen laskiessakin. Hyvät ajat kun ei ikuiseksi ajoiksi ansaittuja.
Vinkki: Hoitakaa jonkinlainen yhteinen hetki jossa olette vain kahdestaan, ja josta ei voi niin vain lähteä jos hän (mies) hermostuu tai vastaavaa. Ja ota asia puheeksi hänen kanssaan hienovaraisesti, kuulostaa ettei miehesi ole kovin ymmärtäväinen persoona aikaisemmasta tekstistä päätellen, siksi koittaisin lähestyä aihetta mahdollisimman hienovaraisesti ettei hän sitten suutu/hermostu ja lähde puolustuskannalle.
En osaa samaistua minäkään. Neljännet yt menossa tähän vuoteen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla paljonkin vertauksellista kokemuspohjaa miten itse kyseisssä tilanteessa toimisit? Minusta te molemmat käytäydytte lapsellisesti. Yt on aika luonnollinen osa työelämää, jonka lähes jokainen joutuu kokmaan useamminkin kerran työelämässä joten turha siitä on masentua. Joko olet ottanut yhteyttä kontakteihin joita työurasi aikana luonut? Kai teillä on selusta turvattu tulojen laskun varalle on?
Eli siis sinun mielestä on ok kiukutella toiselle, kun toinen tarvitsisi edes vähän tsemppiä? Sori ei ole minun elämääni kuulunut YT:t koskaan. Itse juuri valmistuin ja menin alkuvuodesta töihin, joten kauheasti tässä ei ole keretty säästämään.
Ja saahan sitä edes YHDEN aamun/päivän olla harmissaan ja nuolla haavoja? Onko se niin väärin että kokee surua, että työ menee alta? Ap
Miksi sinun olisi pitänyt olla viemässä miehesi äitiä lääkäriin? Kai mies voi viedä äitinsä yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi taloudesta pitäisi olla peloissaan? Menothan suhteutetaan tuloihin niin, että pärjätään tulojen laskiessakin. Hyvät ajat kun ei ikuiseksi ajoiksi ansaittuja.
Olenko puhunut, että meillä on hyvät ajat olleet aina? Ei todellakaan. Muutenkin tämä vuosi on ollut todella raastava itselleni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun olisi pitänyt olla viemässä miehesi äitiä lääkäriin? Kai mies voi viedä äitinsä yksinkin.
Kun oltiin sovittu, että käydään yhdessä moikkaamassa ja viemässä. Ja sitähän tuossa ihmettelin, että MIKSI mies suuttuu siitä, etten tänään pääse lähtemään töistä. Ja onko se oikein suuttua?? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis sinun mielestä on ok kiukutella toiselle, kun toinen tarvitsisi edes vähän tsemppiä? Sori ei ole minun elämääni kuulunut YT:t koskaan. Itse juuri valmistuin ja menin alkuvuodesta töihin, joten kauheasti tässä ei ole keretty säästämään.
Ja saahan sitä edes YHDEN aamun/päivän olla harmissaan ja nuolla haavoja? Onko se niin väärin että kokee surua, että työ menee alta? Ap
Minusta ei ole koskaan ok kiukutella. Aikuisen tulisi jo osata käyttäytyä aikuisten tavoin eikä kiukutella kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit yhden työpaikan takia. Tuohan antaa sinulla uusia mahdollisuuksia, jne.
Tervetuloa aikuisuuteen, jossa ei ole ennustettavutta( eikä äitiä enää lohduttamassa)
Tulit yhdeksältä töihin ja klo 9.50 jo palstailet :D Varmaankin olet sellainen tehopakkaus, että työnantaja pitää sinusta kynsin hampain kiinni.
Ei miehet vaan tajua. Ei minunkaan mies koskaan osoita yhtään empatiaa missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko puhunut, että meillä on hyvät ajat olleet aina? Ei todellakaan. Muutenkin tämä vuosi on ollut todella raastava itselleni.
Ap
Kuulostat ihan suomalaiselta urheilijalta :D Kun on ollut vaikeaa voinkin heittäytyä pahinmaksi martyyriksi sitten jeesuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oltiin sovittu, että käydään yhdessä moikkaamassa ja viemässä. Ja sitähän tuossa ihmettelin, että MIKSI mies suuttuu siitä, etten tänään pääse lähtemään töistä. Ja onko se oikein suuttua?? Ap
Sinua ei suuta, kun jo sovitut asiat ei pidä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla voi, mutta ei pitää sovituista asioita kiinni, kun on ne yt?
Hopi, hopi töihin siitä. Palstailusta ei sinulle makseta.
Okei, eli siis on oikein kohdella minua huonosti, kun on huono päivä itsellä, että työt meni. Ja on minun väärin kokea siitä surua, kun minun olisi pitänyt valmistautua siihen, että minulla ei ole töitä? Eli olen marttyyri, kun olen surullinen? Ok, nyt ymmärrän miestä enemmän. Pitää siis olla iloinen. Jes. Ainakin tiedän, että ei kannata puhua kenellekään tästä tilanteesta. :)
Ja täällä on tällä hetkellä ihmiset turhissa palavereissa ja itsekin odotan muutamaa toimeksiantoa, joten siksi aikaa palstailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet vaan tajua. Ei minunkaan mies koskaan osoita yhtään empatiaa missään tilanteessa.
Mutta ap mies sitä osoitti, mutta ei enää aamulla jatkanut asiassa vellomista. Eikä ap vielä sitä työpaikkaansa ole edes menettänyt, joten turha siitä on vielä tuollaista numeroa tehdä. Aikuistumisen paikka, ap.
Vierailija kirjoitti:
Tulit yhdeksältä töihin ja klo 9.50 jo palstailet :D Varmaankin olet sellainen tehopakkaus, että työnantaja pitää sinusta kynsin hampain kiinni.
Tää on tätä.