Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuotteen takuuajan umpeen meneminen ei poista myyjän virhevastuuta!

Vierailija
14.08.2018 |

Hesari tänään tiistaina.
Asiakas valitti Giganttiin, että Applen tietokone on tiltannut. Asiakaspalvelu totesi takuuajan olleen vuoden ja asiakkaan pitäisi tuoda tuote huoltoon. Mitäön ei puhuttu virhevastuusta, jossa tietokoneen pitäisi kestää 2 vuotta ja näin ollen Gigantin olisi pitänyt maksaa tuotteen korjaus tai vaihtaa se. Olkaa tarkkana Gigantin kanssa!
" kuluttajien yhteydenottoja saapui kuluttajaviranomaisille marraskuun 2017 ja kesäkuun 2018 välisenä aikana noin 500 kappaletta, mikä on merkittävä määrä."
Asiakkaita johdetaan harhaan puhumalla valmistajan takuuajasta eikä kerrota myyjän virhevastuusta mitään. Itse vältän verkkokauppaa elektroniikassa: käytetty/viallinen tuote on palautettu ja myydään uutena eteenpäin. Näin kävi Gigantin verkkokaupassa. Ostan siis vain myymälän puolelta, jossa nään tuotteen ja sen paketin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tämä on tärkeä muistaa! Kuluttajalla on aika paljon erilaisia oikeuksia mutta niistä ei myyjäliikkeet monesti ilmoita vaan pitää olla itse perillä. En uskalla edes ajatella kuinka monta miljoonaa suomalaiset ovat tuhlanneet ei takuualaisiin korjauksiin vaikka ne olisi hoitunut ainakin osittain ilmaiseksi virhevastuun piikkiin..

Vierailija
2/7 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myyjä luulee ihan oikeasti että anttamalla lyhyen takuun vapautuu tyotevastuusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta - liian paljon tuijotetaan takuuaikaan niin myyjän kuin asiakkaankin puolelta. Liekö kyse molemmilla tietämättömyydestä?

Vierailija
4/7 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen kusetusyritys on myös siirtää ongelma huoltoliikkeelle, maahantuojalle tai valmistajalle.

Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjään, eli myyjän on hoidettava valitukset.

Asiakkaan kanssa voidaan sopia että vie suoraan huoltoon, mutta riittää että asioi vain myyjän kanssa.

Vierailija
5/7 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa säännöllisesti Kuluttaja-lehteä ja www.kkv.fi-sivustoa. Ette tule huijatuiksi!

Vierailija
6/7 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 500 valitusta oli siis Gigantista tehty ja vielä noin lyhyessä ajassa.

Vierailija
7/7 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Gigantti on mielestäni yksi asiakasystävällisimmistä firmoista. Itse tiesin ettei tuote vastuu jää takuu aikaan. Ja reklamaation tekeminen pitää olla maksutonta. Jos soitan maksulliseen palvelunumeroon, koska palvelussa on joku vika. Niin pyydän hyvitystä. Aina olen saanut. Eli firmat tietää asian, mutta eivät markkinoi.