Jos sisaruksia kohtelee eriarvoisesti niin voiko heistä tulla silti kavereita?
Heräsin tähän kysymykseen kun keskustelin ystävättäreni kanssa joka moitti minun kasvatustapojani. Olen aina toivonut lapseksi tyttöä ja koin karvaan pettymyksen kun esikoislapsi olikin sitten poika. Lopulta suhteeni exän kanssa päättyi hyvin nopeasti riitaisaan eroon mutta en kestä sitä miten yhteinen lapsemme muistuttaa minua exästäni. Nyt vuosia eron jälkeen olen ollut jo pitkään uuden miehen kanssa ja viimein vuosisitten sain pitkään ja hartaasti toivomani työtön jolle olen antanut kaiken huomioni ja hemmotteluni. Toistaiseksi tämä on aiheuttanut kinaa ja riitaa minun ja esikoislapseni välillä, mutta uskooko kukaan että sisaruksista tulee vielä parhaat kaverukset kunhan tyttäremme ensin hieman lasvaa?
Kommentit (7)
Mieheni inhoaa pikkusiskoaan, ja kyllä selkein syy tähän varmasti on vanhempien räikeä eriarvoinen kohtelu, joka jatkuu edelleen aikuisena. Mutta aloitus taitaa olla provo, sen verran hölmö kysymys.
Ei tule. En ole missään tekemisissä veljieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni inhoaa pikkusiskoaan, ja kyllä selkein syy tähän varmasti on vanhempien räikeä eriarvoinen kohtelu, joka jatkuu edelleen aikuisena. Mutta aloitus taitaa olla provo, sen verran hölmö kysymys.
Ei nyt siitä siitä syytä huoleen, sillä olen nyt muuttamassa tapojani. Ystävättäreni sai silmäni aukeamaan. Olen ollut vain liian pitkään vihan ja inhon katkeroittama. Mutta toivottavasti ei ole vielä liian myöhäistä. Toki esikoine n on muutenkin hankala tapaus, sanoo usein vastaan eikä tottele käskyjä. Olen yrittänyt kaikkia keinoja aina uhkailuun ja kiristykseen asti.
Ap
Valitettavasti kilpailuasetelma on jo syntynyt ja todennäköisesti tulet vain vahvistamaan sitä tiedostamattasi.
Siskoani suosittiin 10 - 0 minuun verrattuna. Minä olin se huono ja paha lapsi, josta oli vaan haittaa.
Siskoni taas älykäs ja kaikin puolin paras lapsi. Tämä paras lapsi mm. jäi teininä kiinni myymälävarkaudesta, mutta siinäkin äiti suuttui näille ilkeille myyjille ja poliiseille, kun olivat näin räikeän virheen tehneet !
Nykypäivänä en vaan jaksa enää tuota ihmistä, siskoani siis. Kuvittelee edelleen, että minua saa kohdella miten huvittaa, ja kulkee itseään joksikin maailman kuningattareksi.
Elämänvalinnoissa menee p*rse edellä puuhun ja se on tietty muiden syytä, ystäviä ei ole kun kaikki ovat niin idiootteja etteivät tajua häntä, työpaikat vaihtuu kun niissäkin on vaan idiootteja, jotka eivät tajua siskoni ällistyttävää pätevyttä, yms yms.
Kaikkiaan tuloksena on niin itsekäs ja ilkeä ihminen, että tulee olemaan yksinäinen tulevaisuus.
Minua ei pahemmin missään autettu, joten opin pärjäämään itsekseni. Eli pärjään nytkin. Siskoni puolesta tehtiin kaikki, joten samanlaista itsekseenpärjäävyyttä ei ole.
Outoa, yleensä esikoinen on se jota vanhemmat suosii ja lellii kun taas normaalisti nuorempi sisarus jää tämän vanhemmän sisaruksen varjoon. Itse en tosin osaa sanoa, kun minulla ei sisaruksia ole.
Ei tule.