Eikö Jenni Haukio käy vaunulenkillä Aaron kanssa?
Jotenkin olen saanut tälläisen kuvan että eivät käy vaunulenkillä ja Aaro on vain sisällä Mäntyniemen asunnossa.
Vai olenko väärässä?
Kommentit (169)
En minäkään käynyt vaunulenkillä. Mitä ihmeen järkeä on työntää vaunuja jotain maantienlaitaa? Miksi pitää käydä vaunulenkillä? Onko se vauvalle tärkeää? :D
No en mäkään käynyt. Mikä ihmeen pakko se nyt muka olisi? Tarpeeksi ulkoilmaa voi saada muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään käynyt vaunulenkillä. Mitä ihmeen järkeä on työntää vaunuja jotain maantienlaitaa? Miksi pitää käydä vaunulenkillä? Onko se vauvalle tärkeää? :D
Lapsi tarvitsee virikkeitä, maiseman muutosta, raitista ilmaa, erilaisia ihmisiä, erilaisia ääniä... Ilmeisesti sinulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle Jenni Haukio ei ole mikään rouva.
Kaikki naimisissa olevat ovat rouvia ja heitä tulee puhutella rouviksi.
Mitä tulee Jenni Haukion saavutuksiin elämässään, hän on myös opiskellut pitkälle ja on valtiotieteen maisteri. Väitöskirja varmaan tulee jossain vaiheessa kun sen aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin olen saanut tälläisen kuvan että eivät käy vaunulenkillä ja Aaro on vain sisällä Mäntyniemen asunnossa.
Vai olenko väärässä?Mitä se sinulle kuuluu.
Ei todellakaan kuulu kenellekään, mutta näin yleisellä tasolla voitaneen olla yhtä mieltä siitä, että lapsen eristäminen ulkopuolisesta maailmasta ei ole lapsen kehityksen kannalta hyväksi.
Entä sitten kun lapsi menee kouluun? Koko ulkopuolinen maailma hyppää silmille ihan yhdellä kertaa. Mahtaa olla kulttuurishokki. Ellei lasta sitten kotikouluteta, mikä sekin on huono vaihtoehto.
Eikö se lapsi ole vasta muutaman KUUKAUDEN ikäinen??? :D
Ehkä hänellä on vauvaseuraa monta kertaa viikossa, mistä ihmeen eristäytyneisyydestä puhut? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kuulu kenellekään, mutta näin yleisellä tasolla voitaneen olla yhtä mieltä siitä, että lapsen eristäminen ulkopuolisesta maailmasta ei ole lapsen kehityksen kannalta hyväksi.
Entä sitten kun lapsi menee kouluun? Koko ulkopuolinen maailma hyppää silmille ihan yhdellä kertaa. Mahtaa olla kulttuurishokki. Ellei lasta sitten kotikouluteta, mikä sekin on huono vaihtoehto.
Vaunulenkitkö on se ratkaisu asiaan sitten? Silläkö lapsesta tulee heti oikein sosiaalistunut? Vauvat ja taaperot pääasiassa nukkuu noilla lenkeillä rattaissa. Ja kun osaavat liikkua niin miksi pakottaisin istumaan pitkiä aikoja rattaissa kun äiti työntelee?
Mieluummin mennään leikkikentälle, kirjastoon, kauppaan tai bussilla, junalla tai autolla vaikka kaupungille. Jos haluaa oikein itseään kiduttaa niin sen taaperon kanssa voi tietty käydä myös kahviloissa ja ravintoloissa, vaikka siitä ei juuri kukaan nautikaan. :) Mutta että vaunulenkit? Elämässäni en ole vaunulenkeistä piitannut ja hyvin ollaan jo useamman lapsen kanssa pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tarvitsee virikkeitä, maiseman muutosta, raitista ilmaa, erilaisia ihmisiä, erilaisia ääniä... Ilmeisesti sinulla ei ole lapsia.
Mulla on monta ja ollaan paljon oltu ihmisten ilmoilla ihan pienestä vauvasta asti. Silti ne ole kuunaan vaunulenkkejä tehnyt. Mystistä, vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilevat varmaan Mäntyniemen takapihalla. Haukio on tyypillinen keinohedelmöitetty vanhempi äiti, joka on hysteerisen suojelevainen ainoan lapsensa suhteen. Semmonen oman elämänsä vainoharhainen leijonaemo. Siellä ne lymyilee paparazzeilta piilossa.
Miksihän he siellä Mäntyniemen takapihalla ulkoilisivat? Mistä sinä muuten tiedät, millainen äiti Jenni Haukio on, eihän hän ole antanut mitään haastatteluja aiheesta?
Jos Haukio olisi normaali äiti niin hän liikkuisi julkisesti oman lapsensa kanssa kuten kaikki muutkin äidit. Kahviloissa, jossain jumpassa, shoppailemassa, ruokakaupassa, ehkä vauvauinnissa, kesällä biitsillä.. Tommonen lapsen piilottelu kielii jostain mielenterveysongelmasta eikä koko maailmasta eristäminen ole lapselle hyväksi.
Voitko nyt kertoa, mistä sinun tietosi Jenni Haukion liikkumisesta ovat peräisin? Mistä sinä tiedät, missä hän käy tai on käymättä?
Jos Haukio nähtäisiin jossain Aaron kanssa niin luuletko, ettei se olisi lehdissä tai somessa tai missä vain netin keskustelupalstoilla? Kukaan ei ole koskaan kertonut nähneensä Haukiota vaunulenkillä, kaupungilla, terkkarissa, ruokakaupassa tai yhtikäs missään Aaron kanssa. Jos joku olisi nähnyt, niin olisi siitä kertonut ja napannut jopa kuvankin, ja se kuva olisi jo levinyt nettiin.
Väärin, sillä kaikki eivät ole noin tiedonhaluisia ja typeriä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme lasta.
VAUNULENKKI ei ole ainoa ( eikä edes mitenkään erityisen hyvä) tapa saada maalaisvauvalle noita manitsemiasi juttuja, kun on vain se maantie, jossa satasen rajoitus, eikä vaunuja ole kiva työntää lumisohjossa, mudassa ym - lapseni syntyivät myöhään syksyllä ja keskitalvella.
On paaaljon muitakin mahdollisuuksia kuin vaunulenkit. Pihalla nukkuminen sään salliessa (raitis ilma), ystävien tapaaminen, musiikki, perheen äänet, kyläilyt sukulaisissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se lapsi ole vasta muutaman KUUKAUDEN ikäinen??? :D
Ehkä hänellä on vauvaseuraa monta kertaa viikossa, mistä ihmeen eristäytyneisyydestä puhut? :D
Näinpä. Mulla oli vauva-aikoina usein paljon äitiseuraa ja useimmiten nähtiin jonkun kotona porukalla, jossa sai rauhassa höpötellä ja imettää. Pari kertaa käytiin kahvilassa mutta kotioloissa oli mukavampaa. En muista koskaan vaunulenkitelleeni toisen äidin kanssa. Myöhemmin alettiin treffailla leikkikentillä.
Ei sitä Aaroa ole eristetty yhtään sen enempää kuin ketä tahansa ihan tavallista vauvaa. Mutta ei ole esiteltykään yhtään sen enempää. Olen kyseisen ihan tavallisen vauvan nähnyt ja hänen äitinsä on minun ihan tavallisen vauvani nähnyt vaunulenkillä. Kummankaan ihan tavallista vauvaa ei ole esitelty mediassa, koska se nyt vaan on ihan tavallista, että kaikki ei halua esitellä vauvojaan lehdistölle ja ne joiden ei ole pakko, voivat ihan tavallisesti valita, että eivät niin tee.
Pitää olla vähän vajaa jos ei tajua tätä.
Jenni Haukio voi liikkua missä tahansa ja varmaan näin tekevätkin.
Ja se miksi noita kuvia ei näy julkisuudessa, johtuu pitkälti , ettei presidenttipari ole itse tuoneet lastansa julkisuuden riepoteltavaksi ja siksi toimittajat eivät myöskään kuvaa lasta tai kerro mediassa, koska lasta suojaa yksityisyydensuoja.
Eihän muidenkaan poliittisten päättäjien lapsia näy julkisuudessa, jotka ovat protokolassa presidentistä seuraavana esim. Paula Risikko, Sipilä, Orpo jne.
Niinistöt asuvat kyllä Espoossa ja he hoitavat esim. pihatyöt ihan itse. Siksi en usko, että heillä on lastenhoitajaakaan. Sen sijaan Jennin äiti oli ainakin huippukokouksen aikaan lapsenlastaan hoitamassa.
Jenni muuten käy ihan normaalisti kaupassa Jupperissa ja neuvolassa kuten muutkin äidit ja vaunulenkilläkin. Aika harvoin he kai Mäntyniemessä ovat, koska vauvanhuonekin sisustettiin vain Espoon kotiin. Siksi ihmettelen noita Seurasaaren lenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö Mäntyniemi ole mitä ihanteellisin paikka lapsen ulkoiluun? Hehtaari määrin on luonnontilassa olevaa luontoa ja metsää.
Luulen, Jenni Haukion ulkoiluttavat lastaan myös Mäntyniemessä, koska heinäkuun kuukausi kolumnissaan hän kirjoittaa, kuinka yhden päivän aikana vaunulenkillä Möntyniemessä oli nähnyt seitsemän eläntä - metsäkauriin, ketun, rantakäärmeen jne. Ja lukematon määrä eri lintulajia ja ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miksi vaunulenkki on ainut missä noita saa? Mulla on 4 lasta ja yhdenkään kanssa en tehnyt vaunulenkkejä, vaunut töröttivät 8 vuotta terassilla ja toimivat päiväunipaikkana. Käytiin kyllä muskarissa, vauva-uinnissa, leikkipuistossa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se Aaro on niin uniikki lumihiutale, että se sulaa, jos sitä joku katsoo.
Ei Suomessa ole tapana, että poliitikkojen lapset ovat julkisuuden henkilöitä. Sinulla on selvästi kova uteliaisuus presidenttiparin lasta kohtaan, mutta ei se oikeuta heittäytymään ilkeäksi. Heidän valintansa on pitää lapsi poissa julkisuudesta. Eipä siihen muilla ole sanomista.
Ei uteliaisuutta vaan sääliä lasta kohtaan, jota ei käytetä missään. Minun lapseni ovat takuulla onnellisempia, kun saavat maistaa oikeaa elämää.
N. 6kk ikäinen tuskin paljon vielä muskaria tai muuta kaipaa! Ole sinä ihan rauhassa ylpeä tarjoamastasi elämästä lapsillesi,mutta se mikä sopii teille ,ei kuitenkaan tarkoita,että sopisi/olisi hyväksi muille.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on väärin, että veronmaksajat maksavat Jennin lapsen hoitajan (tai hoitajat). Koittaisi nyt vain hoitaa itse sen lapsensa, kun on kuitenkin itse kotona eikä tee kokopäivätyötä.
Mistä ihmeestä sinä tiedät että olisi hoitaja/hoitajia? Onko sinulla jotain ns. sisäpiirin tietoa kenties ?
Vierailija kirjoitti:
Vai olenko väärässä?
Miksi lapsi olisi Mäntyniemessä, kun Sauli ja Jenni ovat kesän Kultarannassa? Eiköhän Kultarannassa ole tilaa käydä vaunulenkillä ilman että joutuu paparazzien ja muiden kyylien kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on väärin, että veronmaksajat maksavat Jennin lapsen hoitajan (tai hoitajat). Koittaisi nyt vain hoitaa itse sen lapsensa, kun on kuitenkin itse kotona eikä tee kokopäivätyötä.
Mistä ihmeestä sinä tiedät että olisi hoitaja/hoitajia? Onko sinulla jotain ns. sisäpiirin tietoa kenties ?
Kuvitteletko oikeasti jonkun 7-kymppisen papparaisen nousevan kesken uniensa jokaiseen huutoon ja itkuun?