Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne kun töissä ei ole töitä

Vierailija
13.08.2018 |

Koko päivä netin selaamista ja musiikin kuuntelua omassa työhuoneessa. En valita :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sitä tapahtuu varsinkin näin lomakauden loppuessa, kun kaikki työn osapuolet eivät ole tulleet vielä lomilta, ja kestää että kaikki pääsevät vauhtiin.

Vierailija
2/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ikinä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Sääliksi käy. On ihan tuskastuttavan pitkästyttävää istua paikoillaan monta tuntia ilman mitään oikeaa tekemistä ja laskea tunteja, minuutteja, siihen että saa nostaa per*een penkistä ja kirjautua ulos. Päivistä tai viikoista puhumattakaan. Ja jos ei töitä ole, tietää, että ei ole kohta työpaikkaakaan.

Vierailija
4/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Sääliksi käy. On ihan tuskastuttavan pitkästyttävää istua paikoillaan monta tuntia ilman mitään oikeaa tekemistä ja laskea tunteja, minuutteja, siihen että saa nostaa per*een penkistä ja kirjautua ulos. Päivistä tai viikoista puhumattakaan. Ja jos ei töitä ole, tietää, että ei ole kohta työpaikkaakaan.

Persoonia on monenlaisia. Itse pidän tuskastuttavana kovaa kiirettä ja liikaa töitä.

Tekemättömyys sopii mulle paljon paremmin.

T. Ap

Vierailija
5/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, it-alan firmassa päällä nyt. On ihanaa :) Täällä myös tuota ei tarvi pelätä että jos töitä ei ole, ei ole kohta työpaikkaakaan, koska tämä kuuluu ihan normi kausivaihteluun että projektit alkaa usein vasta syyskuulta, kun asiakkaat tulee kesälomilta. Sitä kiirettä tulee kyllä taatusti riiittämään enemmän kuin kotitarpeiksi loppuvuosi, joten nyt nautin surffailusta, pitkistä lounaista, laiskoista etäpäivistä jne.

Vierailija
6/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähä aikaa kiva, mutta vähä ajan kuluttua se on tosi stressaavaa ja menee mielenterveyden päälle. Ei se elämän tarkoitus (tai ok, työntarkoitus) voi olla se että osaa kaikki netti sivut ulkoa…

Vierailija
7/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina toivonut, että joku alkaisi maksaa mulle palkkaa käsitöiden tekemisestä. Mihin siis pitäisi hakeutua töihin, että voisi vain neuloskella tai virkkailla jotain omaa, kun on töissä?

Vierailija
8/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin oma huone jossa voisi touhuta omiaan. Sen sijaan avokonttorissa joko teeskentelet tekeväsi tuottavaa työtä tai sitten menet suosiolla istuskelemaan kahvipöytään ja lukemaan Iltistä.

Vierailija
9/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kivaa rullata toimistotuolilla edestakaisin juoneessa, mutta harmittaa kun on hiton tylsää eikä mitään tekemistä. Seuraavaksi menen ehdottamaan että tilataan kaikki lounaaksi pitsat.

Vierailija
10/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin oma huone jossa voisi touhuta omiaan. Sen sijaan avokonttorissa joko teeskentelet tekeväsi tuottavaa työtä tai sitten menet suosiolla istuskelemaan kahvipöytään ja lukemaan Iltistä.

Istun nyt ison it-firman avokonttorissa ja surffaan täällä vauvalla. Olen myös pelannut mobiilipelejä ja lukenut tabletilta kirjaa. Ei täällä onneksi tarvi mitään teeskennellä, kylllä kaikki tietää sen ettei nyt vielä ole projekteja päällä.

Vierailija
11/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin Homer Simpsonin työn. Istuisin vain ja söisin donitseja.

Vierailija
12/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen duunia erään suuren puhelinoperaattorin asiakaspalvelussa, aamut ja aamupäivät ovat usein pitkästyttäviä kun ihmiset alkavat soittelemaan vasta iltapäivästä. Äsken tuli työkaveri ehdottamaan pingisottelua kun yhtään soittoa ei ole vielä kuulunut.

Vierailija
13/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli aloituksestasi. Itse raadan ravintola-alalla kiireessä ja kuumassa. Taukoja ehtii pitää joskus, mutta yleensä työt kasaantuvat sitten. Jatkuvaa alimiehitystä, tuntuu että kiire vain yltyy. Hommat pakko tehdä sinne päin, tai venyä ylitöille. Vedenjuomisesta ja vessatauoista voi vain haaveilla. Vapaapäivinä ja töiden jälkeen ihan poikki, juhlapyhät ja viikonloput kuluvat töissä. Kiitollinen silti, että töitä on, palkka vaan ei ole mielestäni verrannollinen työn raskauteen nähden. Ei vain ole reilua, että jotkut ihmisistä tienaavat tekemättä mitään.

Vierailija
14/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli paha mieli aloituksestasi. Itse raadan ravintola-alalla kiireessä ja kuumassa. Taukoja ehtii pitää joskus, mutta yleensä työt kasaantuvat sitten. Jatkuvaa alimiehitystä, tuntuu että kiire vain yltyy. Hommat pakko tehdä sinne päin, tai venyä ylitöille. Vedenjuomisesta ja vessatauoista voi vain haaveilla. Vapaapäivinä ja töiden jälkeen ihan poikki, juhlapyhät ja viikonloput kuluvat töissä. Kiitollinen silti, että töitä on, palkka vaan ei ole mielestäni verrannollinen työn raskauteen nähden. Ei vain ole reilua, että jotkut ihmisistä tienaavat tekemättä mitään.

Ei ollut tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä.

Oletko harkinnut työn vaihtamista?

Itse en koskaan tekisi mitään tuollaista työtä missä pitäisi koko ajan rehkiä.

Tykkään toimistotyöstä juuri tämän takia että se on rennompaa ja itsenäisempää ja voi surffailla netissä.

ap

Vierailija
15/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä.

Oletko harkinnut työn vaihtamista?

Itse en koskaan tekisi mitään tuollaista työtä missä pitäisi koko ajan rehkiä.

Tykkään toimistotyöstä juuri tämän takia että se on rennompaa ja itsenäisempää ja voi surffailla netissä.

ap

Valitettavasti se on ihan vakio, että ravintola-alalla on kiire ja kova tahti. Ei näin nelikymppisenä enää viitsisi alaa vaihtaa.

Vierailija
16/27 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan tarvi tuossa mielessä kadehtia, vaikka tässä kuussa nostankin 5500 euron palkkani tekemättä oikein mitään. Nimittäin: loppuvuosi on todennäköisesti taas hullunmyllyä jossa ylitöitä täytyy tehdä lähes jatkuvasti iltaisin ja viikonloppuisin. Niitä ei lisäksi makseta erikseen palkkaa, koska meidän ylempien toimihenkilöiden työsopimukseen kuuluu, että opiskelu ja ylityöt vapaa-ajalla kuuluu kuukausipalkkaan. Ennen lomaa olin ihan burnoutin rajoilla siitä kun olin tehnyt 16-tuntisia työpäiviä, myös viikonloput, viimeisen kuukauden saadakseni pari suurasiakasprojektia maaliin kunnialla...

- 5

Vierailija
17/27 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ää

Vierailija
18/27 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran hurjat ja osittain jopa utopistiset tulostavoitteet on meillä (valtion virastossa), ettei todellakaan ole juuri aikaa nettiä selailla, jos tahtoo pysyä tavoitteissa. Viikoittaisessa tilannehuoneessa käydään läpi koko ryhmän tilanne ja kerran kuukaudessa henkilökohtaisella tasolla yhdessä esimiehen kanssa tutkaillaan tilastoja ja aikaansaannoksia. 

Vierailija
19/27 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta ihan hirveetä. 

Vierailija
20/27 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonia on monenlaisia. Itse pidän tuskastuttavana kovaa kiirettä ja liikaa töitä.

Tekemättömyys sopii mulle paljon paremmin.

T. Ap

On siinä se välimuotikin. Että on just sopivasti töitä, että kaiken ehtii tehdä hyvin, mutta on just sopivan säpäkkä tahti ja työpäivät kuluu siivillä.