Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lastensuojelussa ls-ilmoitus ja vastuu ulkoistetaan naapureille tms. vieraille?

Vierailija
13.08.2018 |

Olen ollut naapurini lapsen hyvinvoinnista huolissani jo yli vuoden. Lapsesta on tehty ls-ilmoituksia, joihin ei ole reagoitu.
En erittele tähän syitä ilmoituksille, mutta aiheellisia ovat. Ko.lapsesta ovat huolissaan kaikki vieraanikin ja muut talossa asuvat.
Olen soittanut lastensuojeluun useasti ja lähettänyt heille jopa videon lapsen kaltoinkohtelusta, kuvasin siis omalta parvekkeeltani lapsen pahoinpitelyä (henkistä).
Kyseessä on alle 2-vuotias taapero.
Joka kerta minulta vaan kysytään vaan, että "haluatko tehdä tästä ls-ilmoituksen".
Ja joka kerta kysyn, että mitä se hyödyttää enää, kun ette tee mitään asialle kuitenkaan.
"Joo mutta kyllä me kirjataan ylös nämä jos jotain tulee".
JOS MITÄ TULEE? Pitääkö siis odottaa, että ko.lapsi kärsii pidempään, enemmän vai miten? Eikö vuosi henkistä pahoinpitelyä ja laiminlyömistä ole riittävä 2-vuotiaalle?
Kuinka kauan lasta voi lain puitteissa laiminlyödä, että jotain tehdään?

Olen informoinut ko. perheestä myös neuvolaa, josta sanottiin, että tämä on lastensuojelun asia.
Varhaisen perhetyön puolelta kertoivat samaa, vaikka molemmissa paikoissa allekirjoittivat ls-ilmoitukseen olevan vahvat perusteet. Mikään instanssi tai taho ei oikeasti välitä, vaan kaikki ulkoistetaan.
Sitten kun tulee uusi Vilja-Eerika, niin ollaan kyllä heti haukkumassa naapurit jotka eivät tehneet mitään.

NIIN KUIN MITÄ? Menenkö naapurin oven taakse ja saan syytteet häiriköinnistä? luuleeko joku, että mt-ongelmaisten ihmisten kanssa voi kommunikoida rationaalisesti? Ikään kuin en aivan alussa olisi tätä yrittänyt ja todennut, että kauhalla ei oteta, jos lusikalla on annettu.
Resurssipulasta ei meidän kunnassa ole kyse, täällä on itseasiassa oikein hyvä miehitys lastensuojelun puolella. Ongelma on piittaamattomissa virkailijoissa, jotka kirjaavat laiskasti ylös ilmoitukset, mutta levittelevät sitten käsiään.
Mä en enää jaksa tehdä yhtään ls-ilmoitusta, nostan kädet pystyyn. Suomesta puuttuu kokonaan taho joka ottaisi kopin näistä perheistä joissa asiat on pielessä, ei voi olla perheiden apu naapurin varassa. Itse en ainakaan halua käräjille naapurin stalkkaamisesta ja salakuvaamisesta, perheen isä on riittävän pelottava jo nyt.

Nimim. naapurissa tapahtuvaa perhesurmaa odotellessa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasta pahoinpidellään, tietysti heti soitto poliisille. Muussa tapauksessa ole vain hiljaa.

Vierailija
42/42 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko muita hyviä kyssäreitä ketjuun? Joko on kaikkien lapset pelastettu? Odotamne tehtävänantoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän