Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä harrastuksista löytää ystäviä?

Vierailija
13.08.2018 |

Muutin toiselle puolelle Suomea pk-seudulle enkä tunne täältä ketään ja olen hirveän yksinäinen. Työkavereiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja vaikka kahvitauolla heisyä seuraa onkin, ei se jotenkin riitä täyttämään sitä yksinäisyyden tunnetta. Mikä harrastus olisi sellainen, jossa tapaisi ihmisiä? Käyn kuntosalilla mutta siellä kaikki ovat omissa maailmoissaan. Enkä ole sellainen, että menisin randomisti vain juttelemaan muille ihmisille, vaan tarvitsisin, että siinä olisi joku tilanne, joka vaatisi muille puhumista vähän kuin väkisin ja siinä tutustuisi. Onko joku liikuntamuoto tällainen? En ole koskaan käynyt missään ryhmäliikunnassa, mutta ajatuksena tuntuu, ettei sielläkään paljon muihin tutustuttaisi. Mieluusti joku edullinen vaihtoehto myös.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tutustunut uusiin porukoihin muunmuassa seuraavien väylien kautta:

Pokemon Go

Capoeira

Työväenopiston kurssit

Tanssiryhmät / teatteriryhmät (ym. missä on joku "produktio" mitä työstetään tiiviisti puoli vuotta yhdessä)

Vierailija
22/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirapiireissä ollaan tosi sosiaalisia. 

Olen saanut koirien kautta monia ihan ystävyyssuhteita, puhumattakaan lukuisista kavereista. 

Tämä tietysti vaatii koiran :) Ja sen rotuisen, jonka kanssa on kiva harrastaa. 

Eikä tarvitse välttämättä niin harrastaa. Koirapoluilla tutustuu luontevasti koirien kautta, kun ne haluavat tutustua toisiinsa. 

Ja koiratkin tykkää tavata tuttujaan!

Hevostalleilla samoin tutustuu helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojelussa, jos eläimet kiinnostaa, tarvitaan paljon vapaaehtoisia. Itse en ole tosin ystävystynyt kenenkään kanssa, mutta muut ovat. On minusta kiinni, kun en päästä ketään lähelleni.

Vierailija
24/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ekstriimimpi harrastaminen kiinnostaa, laskuvarjohyppääjät ovat sellaista porukkaa, että tulee oikeita ystävyyssuhteita. Joutuvat niin paljon viettämään aikaa yhdessä.

Vierailija
25/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat sua kiinnostaa? Ainakin oman kokemukseni mukaan se auttaa luomaan ystävyyssuhteita kuin joku tietty harrastus.

Vierailija
26/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista. Ja ihan ystäviä eikä mitään viikonloppuseuraa. 

Vierailija
27/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfitin aloitettuani ystäväpiirini on nelinkertaistunut

Vierailija
28/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoro?

Vierailija
29/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin toivoisin ystävää töiden ulkopuolelta. Muutama kaveri sieltä on, mutta toivoisin jotain ihan muuta kuin työasioita keskusteltavaksi ja jonkun joka ei sitä työmaailmaa ymmärrä tai tiedä.

Harrastan erityyppisiä jumppia, mutta en ole koskaan jutellut kenenkään kanssa (kaikki vain tulevat tunnille ja lähtevät sitten pois), joten ystävystyminen on aika epätodennäköistä näiden harrastusten osalta. Mielellään kävisin jonkun kanssa leffassa, lenkillä ja kahvilla, mutta ei näistä taida mitään harrastuspiiriä löytyä minkä kautta tutustuisi johonkin.

Vierailija
30/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työväenopiston kurssilla ainakaan minä en ole tutustunut kehenkään neljään vuoteen. Taideaihe, hyvin eri-ikäisiä ihmisiä. Kaikki tekee omaansa, ei siellä jutella. Paitsi yksi joka vetää monologia ties monetta vuotta. Sama porukkakin melkein...

Vierailija
31/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksulenkeiltä olen olen saanut hyviä ystäviä, välillä jäydään juoksemassa porukalla ja välillä lenkin jälkeen salilla. Ihan mukavia ovat, tavattiin ensimmäistä kertaa pururadan venyttelypaikalla.

Kiitos hyvästä ehdotuksesta, mutta luonteeni ei kyllä tällaiseen venyttelypaikalla yhtäkkiseen höpisemiseen taivu mitenkään :D Täytyy katsoa, jos täällä jotain juoksukouluja tms. olisi.

Ap

Meinasin just tulla ehdottamaan juoksukoulua. Siellä itse tutustuin uusiin ihmisiin. Hyviä on myös muut ohjatut kurssit, joissa ei musiikki pauhaa, vaan joissa jutellaan. 

Vierailija
32/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partio! Aikuisenakin voi aloittaa ja kavereita löytyy kyllä!

Partiota minäkin tulin ehdottamaan. Mistään ryhmäliikunnoista tms. en ole ystäviä saanut, mutta pari vuotta sitten aloitettu partioharrastus on tuonut jo kymmenkunta uutta kaveria tällaiselle keski-ikää lähestyvälle naisellekin.

Vierailija
33/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla jo edellä todettiin, koiraharrastajat ovat todella sosiaalista sakkia. Tosin pitäähän sielläkin sitten itse uskaltautua menemään mukaan ja juttelemaan. 

Vierailija
34/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitesukellukselle ääni täältä. Kun vietät viikonloppuja muiden kanssa pienehkössä aluksessa ja vedettä, opit kyllä tuntemaan ja saat ystäviä. Sama muut extreme-lajit, kuten laskuvarjohypyt.

Vierailija
35/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut joogaa? Jooga on kuitenkin paitsi kehollista ja rauhoittavaa myös läsnäolemisen taitoa.

Vierailija
36/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
37/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfit-salit on usein yhteisöllisiä.

Vierailija
38/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt taidemaalaus harrastuksesta ihania ystäviä.En aikaisemmin osannut piirtää enkä maalata,mutta hyvien opettajien avulla olen oppinut.Kansalaisopistossa kursseja järjestetään.

Vierailija
39/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen löytänyt taidemaalaus harrastuksesta ihania ystäviä.En aikaisemmin osannut piirtää enkä maalata,mutta hyvien opettajien avulla olen oppinut.Kansalaisopistossa kursseja järjestetään.

Lisään vielä edelliseen,että käymme yhdessä myös taidenäyttelyissä ja kyllä pidämme pieniä taukoja maalauksen lomassa ja juttelemme ja juomme kahvit.Käymme porukalla ostamassa maaleja.Järjestämme taidenäyttelyitä ja myymme maalauksia.Mukaan vaan kivaan porukkaan.

Vierailija
40/65 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelua, räkälöissä ja puistoissa. Halpaa ja seurallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi