Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä harrastuksista löytää ystäviä?

Vierailija
13.08.2018 |

Muutin toiselle puolelle Suomea pk-seudulle enkä tunne täältä ketään ja olen hirveän yksinäinen. Työkavereiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja vaikka kahvitauolla heisyä seuraa onkin, ei se jotenkin riitä täyttämään sitä yksinäisyyden tunnetta. Mikä harrastus olisi sellainen, jossa tapaisi ihmisiä? Käyn kuntosalilla mutta siellä kaikki ovat omissa maailmoissaan. Enkä ole sellainen, että menisin randomisti vain juttelemaan muille ihmisille, vaan tarvitsisin, että siinä olisi joku tilanne, joka vaatisi muille puhumista vähän kuin väkisin ja siinä tutustuisi. Onko joku liikuntamuoto tällainen? En ole koskaan käynyt missään ryhmäliikunnassa, mutta ajatuksena tuntuu, ettei sielläkään paljon muihin tutustuttaisi. Mieluusti joku edullinen vaihtoehto myös.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksulenkeiltä olen olen saanut hyviä ystäviä, välillä jäydään juoksemassa porukalla ja välillä lenkin jälkeen salilla. Ihan mukavia ovat, tavattiin ensimmäistä kertaa pururadan venyttelypaikalla.

Vierailija
2/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksulenkeiltä olen olen saanut hyviä ystäviä, välillä jäydään juoksemassa porukalla ja välillä lenkin jälkeen salilla. Ihan mukavia ovat, tavattiin ensimmäistä kertaa pururadan venyttelypaikalla.

Kiitos hyvästä ehdotuksesta, mutta luonteeni ei kyllä tällaiseen venyttelypaikalla yhtäkkiseen höpisemiseen taivu mitenkään :D Täytyy katsoa, jos täällä jotain juoksukouluja tms. olisi.

Ap

Vierailija
4/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni boulderointi on kavereiden löytämisen kannalta hyvä harrastus. Sopivan rentoa tekemistä ja siinä kiipeilyn lomassa tulee levättyä hetki ennen seuraavaa koitosta. Luonteva paikka höpötellä tuntemattomien kanssa.

Vierailija
5/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni boulderointi on kavereiden löytämisen kannalta hyvä harrastus. Sopivan rentoa tekemistä ja siinä kiipeilyn lomassa tulee levättyä hetki ennen seuraavaa koitosta. Luonteva paikka höpötellä tuntemattomien kanssa.

Ihana, kiitos ideasta! Minäpä tutkin :)

Ap

Vierailija
6/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Boulderointi"

Miksei tuota ole käännetty vaikka "Kiviöinniksi"?

Vierailija
7/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku kansalaisopiston kurssi, jossa pääosin istutaan ja tehdään jotain omatoimisesti, ilman että pitää kuunnella koko tunti opettajaa. Vaikka joku käsityö-, taide-, ruuanlaitto- tai nikkarointikurssi? Varmaan myös jossain harrastelijateatterissa voisi olla sosiaalista porukkaa joiden kanssa voisi ystävystyä. Tsemppiä! :)

Vierailija
8/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Boulderointi"

"Murkulointi"

Jostain syystä tuolle ei ole vakiintunut mitään kunnolla suomeksi käännettyä nimeä. Nykyisin tuo boulderointi on niin ottanut paikkansa, että tuskin tulee muuttumaan. Onhan sitä seinäkiipeily, mutta se on lajina hieman eri asia.

Vierailija
9/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkuelajit

Vierailija
10/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uinti, koirat

Vierailija
11/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirapiireissä ollaan tosi sosiaalisia. 

Olen saanut koirien kautta monia ihan ystävyyssuhteita, puhumattakaan lukuisista kavereista. 

Tämä tietysti vaatii koiran :) Ja sen rotuisen, jonka kanssa on kiva harrastaa. 

Eikä tarvitse välttämättä niin harrastaa. Koirapoluilla tutustuu luontevasti koirien kautta, kun ne haluavat tutustua toisiinsa. 

Vierailija
12/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorolaulu, työväenopistojen kurssit, palstaviljely, aikuisten uintikurssit

Vierailija
13/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Boulderointi"

"Murkulointi"

Jostain syystä tuolle ei ole vakiintunut mitään kunnolla suomeksi käännettyä nimeä. Nykyisin tuo boulderointi on niin ottanut paikkansa, että tuskin tulee muuttumaan. Onhan sitä seinäkiipeily, mutta se on lajina hieman eri asia.

Joskus kun olin vielä yläasteella puhuttiin kalliokiipeilystä, nykyään boulderointi on aika pitkälti korvannut tuon sanan.

Vierailija
14/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio! Aikuisenakin voi aloittaa ja kavereita löytyy kyllä!

Vierailija
15/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia on monia mutta mistä ap on itse kiinnostunut? Mitä haluaisit itse harrastaa tai kokeilla?

Vierailija
16/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Boulderointi"

"Murkulointi"

Joskus kun olin vielä yläasteella puhuttiin kalliokiipeilystä, nykyään boulderointi on aika pitkälti korvannut tuon sanan.

Se sitten taas viittaa nimenomaan luonnonkalliolla kiipeilyyn. Boulderointi tapahtuu useimmiten sisähalliin rakennetuilla seinillä. Ilman mitään turvaköysiä ja härveleitä. Paitsi tietysti pehmeät patjat lattioilla.

Vierailija
17/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestötoiminta, vapaaehtoistyö

Vierailija
18/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelulajit. Kummasti siinä ystävystyy, kun kanssaihmistä tirvaisee vahingossa nekkuun.

Moottoripyöräillessä löytyy juttuseuraa helposti.

Laitesukelluksessa ollaan yleensä vähintään yhden kaverin kanssa vedessä.

Vierailija
19/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeisen 5 vuoden aikana, jotka olen asunut yksin uudella paikkakunnalla ja kaivannut ystäviä, kokeillut seuraavia harrastuksia: kuntosali, bodypump, spinning, jooga, zumba, kokkauskurssi ja vapaaehtoistyö. Joogasta sain yhden ystävän, vaikkakin myönnän, ettei tuollaiset ryhmäliikunnat yleensä ole olleet sellaisia missä olisi kovin helppoa ja todennäköistä tutustua syvemmin. Muutaman sanan saattaa siellä jutella jollekulle, mutta siihen se helposti jää. Joogassa tämä toinen osapuoli sattui olemaan hyvin sosiaalinen persoona ja jutteli mulle aina kaikenlaista ja kun lakkasin käymästä siellä autolla saadakseni raitista ilmaa, huomasin, että meillä sattui olemaan ensimmäisen kilometrin sama kotimatka. Tuli käveltyä se yhdessä ja juteltua useampi kerta ja kerran sitten hän ehdotti kahvittelua ja siitä se lähti, nyt on oltu pari vuotta hyviä kavereita. 

Vaikka liikuntaharrastuksista tykkään, olen kuitenkin huomannut, että ystävien hankkimiseen muut vaihtoehdot ovat olleet otollisempia. Tietysti joku joukkuelaji liikunnassa olisi varmaan eri, mutta ne ei ole mua varten. Kokkauskurssilla tuli tutustuttua muutamaankin ihmiseen, tosin enää 3 vuotta sen jälkeen en kovin säännöllisesti kenenkään kanssa heistä kaveeraa, joskus ihmissuhteet kun vaan tuppaa jäämään. Hyvä mahdollisuus tutustumiseen se silti oli! Ja vapaaehtoistyö on ollut kaikista paras, sieltä olen saanut tosi monta tuttavaa ja kaksi ystävää, joita näen viikottain.

Suosittelen myös tsekkaamaan mahdollisuuden tutustua netissä :) Liityin muuttaessani tämän kaupungin kaverien haku-ryhmään facebookissa ja olenkin tavannut sitä kautta ainakin 5-6 ihmistä ihan kasvotusten. Kaikkien kanssa ei ole synkannut tarpeeksi ystävyyttä ajatellen, mutta 2 hyvää ystävää olen sitä kautta löytänyt ja kolmannen kanssakin viestitellään ja tavataan silloin tällöin.

Vierailija
20/65 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkuelajit joissa kilpaillaan vaikka ihan leikkimielisestikin. Kilpailumatkat hiovat joukkuetta yhteen ja yhteinen tavoite luo joukkuehenkeä. Pelkkä kuntoliikunta ei tätä yleensä tee.

Joku aikaisempi kommentoija mainitsikin kuorolaulun. Jos olet yhtään kiinnostunut laulamisesta, löytyy kuoroja kyllä joka lähtöön ja jokaiseen taitotasoon.

Kuoroilla ja urheilujoukkueilla on monesti illanviettoja joissa tutustuu muihin paremmin ja mikäs estää kyselemästä sellaisesta porukasta kaveria lenkille tai elokuviin tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme