Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso ei hoida lasta toisen lääkärin aikana

Koo otsassa
13.08.2018 |

No niin arvon raati, kertokaa mielipiteenne.

Tilanne on se että mulla (kotivanhemmalla) on lääkärimeno keskellä päivää. Yksi lapsista on koulussa, keskimmäinen päikyssä ja puolitoistavuotias kotona. Lääkärimeno on mri-tutkimus, joten sinne ei voi lasta ottaa mukaan. Joka paikkaan muuten olen ottanut, myös gynelle.

Puoliso on yrittäjä, joka tekee kotona tietokoneella töitä. Deadlineja on, mutta ei ketään vahtimassa tuleeko työt tehtyä klo 8-16 vai klo 12-20 tms.

Puoliso ei suostu hoitamaan lastaan mun lääkärimenon aikana töihin vedoten. Lääkäri on pakollinen juttu, eikä se onnistu muuten kuin virka-aikaan.

Mun mielipiteen puolisosta juuri nyt voi arvata, mutta mitä mieltä on av-raati?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo otsassa kirjoitti:

Up. Jaan kohta tän tuolle ns kumppanille. Ymmärtääkö kukaan tuota miestä, että olisi tasapuolista?

Keskustelu on yhtä marttyrointia ja kilpikonnapuolustautumista tuon kanssa muutoin.

Ei ymmärrä. Paitsi toi yks inttäjä, jonka mukaan lapsen voi ottaa mukaan ja lääkäri hoitaa :D Voi luoja!

Näytäs tämä miehellesi: Hyvä herra. Ymmärrän, että moni mies yrittää päteä työnsä kautta ja työ määrittää ihmisen arvon. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin perhe. Vaimosi ja lapsesi. Heille olet korvaamaton. Ainakin vielä. Ole lapsesi kanssa pari tuntia ja tee ne työt sitten myöhemmin. Kun kuolo sut korjaa, niin lapsesi kiittää ja suree haudalla (ehkä). Asiakkaasi eivät.

Ap:lle tsemppiä!

Vierailija
42/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn säännöllisesti tuossa tutkimuksessa. Koskaan ei lääkäri ole siellä paikalla. Ei yksityisellä , eikä julkisella. Olisihan se vähän tyhmää, jos lääkärin aika menisi siellä istumiseen.

Itse olen ollut mri-koneessa 3 kertaa, mieheni 2 kertaa. Joka kerralla on lääkäri ollut läsnä. Että silleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut lapsi magneettikuvauksessa mukana. Miksei sinne voisi ottaa?

Kuka sitä lasta hoiti siellä magneettikuvauksen aikana? Vai oliko jo isompi lapsi?

Toihan jo kerto, että se kuvausta hoitanut radiologian erikoislääkäri hoiti sitä lasta kun toi oli tunnin siellä kuvattavana.

Vierailija
44/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mies sanoi, kun näytit ketjun hänelle?

Vierailija
45/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat lapsen käsiraudoilla kiinni ukkoon siksi aikaa ja laitat eron heti vireille kun pääset kotiin.

Vierailija
46/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo otsassa kirjoitti:

Up. Jaan kohta tän tuolle ns kumppanille. Ymmärtääkö kukaan tuota miestä, että olisi tasapuolista?

Keskustelu on yhtä marttyrointia ja kilpikonnapuolustautumista tuon kanssa muutoin.

Ymmärtää, että mies on vastuutaan pakoileva mulkvisti. Isänä täysin epäonnistunut.

Vierailija
47/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koo otsassa kirjoitti:

Puolitoistavuotias? Mun pitää pysyä tunti paikallaan. Mihin mä sen lapsen tungen siksi aikaa? Älä ny viitti. Sekoitat varmaan nyt mri:n ja röntgenin.

En sekoita. Mulla oli siellä kuopus mukana. Istui siellä lääkärin seurana kun minua tutkittiin.

Ja muutenhan sinä laiskottlet kun kotiäitnä et edes hoida kaikkia lapsiasi.

Hei haloo! Ei todellakaan ole lääkärin tai rtg-hoitajan tehtävä, tai ei ole edes käytännössä mahdollista, vahtia lasta, kun vanhempi on kuvattavana! Tämä sairaalassa työskentelevän hoitajan mielipide! Myöskin mri-kuvausaika on edelleenkin niin kallista aika, että ei kannata lähteä yrittämään, josko se lapsi vaikka sattuisi nukkumaan silloin, kun kuvaus on!

Tuosta toisesta vanhemmasta ajattelen hyvin kyttyrää ja suosittelin, että mietit, että onko puolisosta apua silloin/muulloinkaan, kun apua todella tarvitset! Aivan törkeetä!

Koeta saada vaikkapa kotipalvelusta hoitaja lapsellesi tutkimuksen ajaksi!

Kallista!  :D se maksaa ihan saman verran kuin poliklinikka käynti. 

Vierailija
48/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa todella ällöttävältä. Jos ei suostu tuollaisessa tilanteessa joustamaan, heittäisin noin etovan ja itsekkään ukon pihalle. Mistä te yleensäkin löydätte noin ällöjä miehiä? Ja eikö heidän ällöytensä ole missään vaiheessa ennen yhteen muuttoa ja lasten hankintaa tullut ilmi?! Vähän nyt jotain itsekunnioitusta, hyvät siskot.

Vierailija
49/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan lapsen kanssa

Vierailija
50/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on isä ja isä hoitaa PISTE!

Ihme mulkku koko ukko :(

Mites käy jos ap onkin sitten vakavasti sairas? Joutuuko lapset lastenkotiin kun isä ei hoida ja ap ties minne sillan alle?

Vierailija
51/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koo otsassa kirjoitti:

Puolitoistavuotias? Mun pitää pysyä tunti paikallaan. Mihin mä sen lapsen tungen siksi aikaa? Älä ny viitti. Sekoitat varmaan nyt mri:n ja röntgenin.

En sekoita. Mulla oli siellä kuopus mukana. Istui siellä lääkärin seurana kun minua tutkittiin.

Hei haloo! Ei todellakaan ole lääkärin tai rtg-hoitajan tehtävä, tai ei ole edes käytännössä mahdollista, vahtia lasta, kun vanhempi on kuvattavana! Tämä sairaalassa työskentelevän hoitajan mielipide! Myöskin mri-kuvausaika on edelleenkin niin kallista aika, että ei kannata lähteä yrittämään, josko se lapsi vaikka sattuisi nukkumaan silloin, kun kuvaus on!

Tuosta toisesta vanhemmasta ajattelen hyvin kyttyrää ja suosittelin, että mietit, että onko puolisosta apua silloin/muulloinkaan, kun apua todella tarvitset! Aivan törkeetä!

Potilaalta peritään VAIN poliklinikka maksu siitä käynnistä. Se ei kerro koko totuutta kuinka oikeasti hintavasta hoidosta on kyseessä, koska se kustannetaan verorahoilla (kyllä, myös sinun pikku roposesi käytetään siihen) 

Vierailija
52/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies, jos luet tätä ketjua:

Entä jos vaimollasi todetaan siellä mri:ssä joku vakava sairaus, syöpäkasvain tms? Ja sinun takiasi hän ei meinannut päästä koko tutkimukseen! Mietippä sitä, että moni sairaus saadaan parannettua, kun se todetaan ajoissa, mutta jos tutkimukset viivästyy, niin vaimo saattaa jopa kuolla. Mutta et sinä vaimon hautajaisiinkaan taida ehtiä, kun teet firmasi etähommia kotona.  

Vierailija
53/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah päivän sikamies vs. enkelinainen juttu.

Aina sama kaava. Enkelimäinen äiti teresan reinkarnaatio, joka 1 tunnin yöunilla hoitaa oikea käsi selän taa sidottuna kahtatoista lasta, jotka MIES halusi ja nainen ei voinut pistää vastaan, koska mies niin kontrolloiva.

Mies on töissä bikinimallien kosteusvoiteen levittäjänä ja käy kotona vain kerran viikossa tekemässä sotkun vessaan pissaamalla vessanpöntön reunoille. Palkkansa käyttää omiin menoihinsa. Nainen ruokkii lapset keräämällä tyhjiä pulloja. Puolet panttirahoista hän lahjoittaa SETA:lle.

Vierailija
54/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on miehellä tärkeämpi, kuin sinun terveytesi niin hyvin paljon puhuvaa. Kysy onko se ok, että tärkeä tutkimus jää siinä tapauksessa tekemättä.

Vierailija
55/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koo otsassa kirjoitti:

No siellä se mun mukelo nyt kuitenkin oli mukana. Mistä kotiäidit aina muka repisi hoitajia? Ohan hyvin se meni. Aivan naurettavaa räyhäämistä nyt.

Hyvä että meni hyvin, mutta ymmärrät varmaan ettei tuon varaan oikein voi laskea. Ei muillakaan aloilla kysymättä ole aikaa huolehtia asiakkaiden lapsista saati sitten lääkärillä. Muutenkin aika tiukilla.

Vierailija
56/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen radiologi isossa keskussairaalassa. Meillä on kolme magneettia jotka pyörii käytännössä tauotta koko päivän ja lisätöinä tehdään jononpurkuja myös iltaisin. Lääkäri suunnittelee tutkimukset ja on paikalla koko kuvauspäivän ja -illan. Meillä käytetään paljon varjoainetta kuvauksissa eikä siis tehdä privaattityylin suppeita kuvauksia ilman varjoainetta ja ilman lääkäriä. Sillä aikaa kun kuvaus on käynnissä (kestää 30min-1,5h tutkimuksesta riippuen) lääkäri katsoo aiemmin kuvattuja ja tekee niistä lausunnot, samalla seuraa käynnissä kuvausta ja sen onnistumista, tarvitaanko lisäsarjoja, eri suuntia, käytetäänkö varjoainetta jne. Tasan tarkkaan tiedän, että meillä olisi aivan turha tuoda tenavaa jonkun vahdittavaksi sinne tutkimus- tai sanelutiloihin. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta kenelläkään seurata jonkun lasta, kun omissa hommissa kyllä menee ihan riittävästi aikaa ja energiaa. Eikä sinne kalliisiin tutkimustiloihin voi päästää vahtimattomia tenavia pyörimään. Vaikkapa nivelkuen varjoainepistoksiin käytettävä uä-anturi maksaa kymppitonnin, kun sen tiputtaa, samoin esim. ne kuvankatselunäytöt maksaa kymppitonneja. Eli juuei, LAPSI EI TULE KUVAUKSEEN MUKAAN.

Vierailija
57/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yllättävä näkökulma, että ap on se, joka on väärässä. Olen toki itsekin ollut suhteessa, jossa puoliso (vaimo) kuvittelee, että voin olla töistä poissa, aina kun hän haluaa. Näin ollen on joskus ollut vähän vaikea tietää, onko tarve pakottava (esim. just lääkärikäynti) vai ihan muuten vaan. 

Mutta selvää on se, että terveys on ykkösjuttu ja perheen hyvinvoinnin eteen kaikkien on joustettava. 

"Poissa töistä oleminen" on hieman eri asia kuin "kotona tapahtuvan työn ajankohdan siirtäminen" Etätyön ideahan pääosin on, että se on ajasta ja paikasta riippumatonta.

Tietenkään koko taustaa ei voi tietää, mutta ap:n kuvaaman valossa vaikuttaa kyllä todella oudolta, miksi miehensä ei voi katsoa lapsen perään.

Huoh - justhan minä kirjoitin, että tällaisten juttujen eteen on joustettava. Eli olen täysin samaa mieltä ap:n kanssa captain obvious. 

Mutta ei, etätyön juju ei ole siinä, että se on välttämättä paikasta riippumaton. Etätyön kirous on juuri siinä, että se saa muut (lue perhe) kuvittelemaan, että etätyöntekijä voi irrouttautua töistä koska tahansa, hiotaa lapset siinä sivussa tai vaikka siivota kämpän. 

Etätyö usein - ja mitä ilmeisemmin ap:n tapauksssa - mahdollsitaa sen, että myös keskelle päivää voi tarpeen vaatiessa raivata sen pari tuntia, jos tarve tätä todella vatii. Näin olen aina tehnyt - mutta käytännössä tämä on johtanut siihen oletukseen omalla puolisolla, ettei minun aikatauluja tarvitse kysyä - esimerkiksi hän on sitä mieltä, että asiakaspalaverin voi siirtää kampaajan takia tai minä voi siivota asunnon arkena, jos illaksi on kutsuttu kavereita kylään. Ja tämä ei ole etätyön idea. 

AP:n tapauskessa mies on yrittäjtä, mikä muuttaa asiaa. Mutta lähtökohtaisesti ainakin minä palkollisena olen sitoutunut olemaan tavoitettavissa suunnilleen virka-aikana. Pomolle on selittämistä, jos hän soitttaa esim. kello 14.00 ja taustalta kuuluu lapsen itkua. Ymmärrystä löytyy varmasti, jos sanon, että vaimon oli pakko päästä lääkäriin, mutta ei esimerkiksi jos sanon hänen olevan siellä kampaajalla. Mutta jos näitä lääkärikäyntejä alkaisi kertyä, niin sitten lopulta on keksittävä jokin muu ratkaisu. 

Se mitä ihmettelen kuitenkin on se, että tämä ketju on muuttunut väittelyksi siitä, voiko ap ottaa lapsen mukaan vai pitääkö hänen etsiä muu hoitaja. Tätä on vaikea ymmärtää, koska ap:n kuvauksen perusteella mies kykenee hoitorastin ottamaan. 

Ikävä kuulla, että (ilmeisesti ex-)suhteessasi ei ole puolisosi huomioinut sinun työtäsi. Kuvaamasi tapaukset ovat kuitenkin aika kaukana ap:n tapauksesta, joten ne eivät oikein mielestäni kuulu aiheeseen.

Mitä tuohon väittelyyn voiko lapsen ottaa mukaan hoitotilanteeseen, se on vain tälle palstalle pesiytynyt provoilun muoto. Vaikka alkuperäinen aihe olisikin "aito", niin lähdetään johtamaan sitä kiistanalaiseen suuntaan jne...

Vierailija
58/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina isät valittaa miten haluaisivat olla enemmän vastuusta lapsestaan, mutta äidit ei muka anna ja tuntevat siksi olonsa kakkosvanhemmiksi. Tässä se taas nähdään miten asiat oikeasti on, eikä mitään vastuuta viitsitä oikeasti ottaa. Anteeksi tämä yleistävä teksti, en vihaa miehiä.

Vierailija
59/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koo otsassa kirjoitti:

Potilaalta peritään VAIN poliklinikka maksu siitä käynnistä. Se ei kerro koko totuutta kuinka oikeasti hintavasta hoidosta on kyseessä, koska se kustannetaan verorahoilla (kyllä, myös sinun pikku roposesi käytetään siihen) 

Sori minä en maksa veroja.  :)

Vierailija
60/61 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen radiologi isossa keskussairaalassa. Meillä on kolme magneettia jotka pyörii käytännössä tauotta koko päivän ja lisätöinä tehdään jononpurkuja myös iltaisin. Lääkäri suunnittelee tutkimukset ja on paikalla koko kuvauspäivän ja -illan. Meillä käytetään paljon varjoainetta kuvauksissa eikä siis tehdä privaattityylin suppeita kuvauksia ilman varjoainetta ja ilman lääkäriä. Sillä aikaa kun kuvaus on käynnissä (kestää 30min-1,5h tutkimuksesta riippuen) lääkäri katsoo aiemmin kuvattuja ja tekee niistä lausunnot, samalla seuraa käynnissä kuvausta ja sen onnistumista, tarvitaanko lisäsarjoja, eri suuntia, käytetäänkö varjoainetta jne. Tasan tarkkaan tiedän, että meillä olisi aivan turha tuoda tenavaa jonkun vahdittavaksi sinne tutkimus- tai sanelutiloihin. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta kenelläkään seurata jonkun lasta, kun omissa hommissa kyllä menee ihan riittävästi aikaa ja energiaa. Eikä sinne kalliisiin tutkimustiloihin voi päästää vahtimattomia tenavia pyörimään. Vaikkapa nivelkuen varjoainepistoksiin käytettävä uä-anturi maksaa kymppitonnin, kun sen tiputtaa, samoin esim. ne kuvankatselunäytöt maksaa kymppitonneja. Eli juuei, LAPSI EI TULE KUVAUKSEEN MUKAAN.

Mitä jos vaikka verkkokaupasta tilaisitte ne näytöt? Veikkaan ihan perus pelinäytön olevan paljon parempi ja hinta on n. 400 euroa.