Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä koirarotu sopisi minulle?

Koirahullu
12.08.2018 |

Oon jo kauan miettinyt minkä rodun ottaisin toiseksi harrastuskoirakseni, mutta myös ensimmäiseksi täysin omaksi koirakseni. Asun siis vielä kotona, mutta heti vaan kun muutan omilleni niin olisi tarkoitus se koira hankkia. Tällä hetkellä treenaan siis perheeni pk collien kanssa omaksi iloksi tokoa ja agilityä eli kokemusta on kyseisistä lajeista. Lisäksi olen kouluttanut tämän koiran lähes itse.

Tulevalta koiralta toivoisin: yhteistyöhalukkuutta sillä tarkoituksena olisi kisata ainakin tokossa. Koiran ei tulisi olla haukkuherkkä. Rodun tulisi olla myös helposti motivoitavissa. Koiran täytyy osata myös rauhoittua kun mitään ei tapahdu (toki myös koulutusasia).
Lisäksi koiran tulisi olla aktiivinen ja pitää ulkoilusta, koska rakastan tehdä pitkiäkin lenkkejä säällä kuin säällä.
Eli ehdotelkaa rotuja jos teille tulee jotain mieleen!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snautseri

Vierailija
2/7 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! En olekaan ennen tullut miettineeksi kyseistä rotua, joten täytyy lukea siitä hieman :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin ääni snautserille! Kääpiö tai keskikoko sopivat kuvaukseesi aika hyvin. Kääpiösnautseri on ihan loistotyyppi, tulinen luonne pienessä paketissa, ainoa puute voi tosin olla niiden sitkeä luonne -> eivät aina helppoja motivoida. Snautserista en osaa niinkään sanoa.

Tutustumisen arvoisia myös hollannin- ja belgianpaimenkoirat. Belgianpaimenkoira Malinoisia en ehkä menisi suosittelemaan, ne helposti "jäävät päälle" eivätkä osaa rauhoittua. Sen sijaan tervueren, groenendael ja laekenois ovat tasaisempia. Hollanninpaimenkoirakin sopisi joukkoon. Saksanpaimenkoira on vähän vankempi, mutta usein niillä on selkeämpi on-off asetus niinsanotusti eli kun pyydät, haluaa aina miellyttää, mutta kun mitään ei tapahdu, koira rauhoittuu helpommin ja menee ikäänkuin valmiustilaan. Erityisesti jos päädyt isompaan koiraan, valitse kasvattaja tarkkaan ja varmista, että vanhemmat ovat puhtaita rakenteeltaan ja että lonkat, kyynärät ja silmät on kuvattu. Etenkin saksanpaimenkoiraa valitessa on syytä kiertää ne kyyryselkäisimmät kaukaa.

Vierailija
4/7 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä jatkaa:

Luin uudestaan aloituksen ja jos kerran olet erityisesti tokosta kiinnostunut, suursnautseri voisi sopia myös mainiosti, mikäli oikeasti iso koira tulee kyseeseen. Suursnautseri on maailmalla yksi suosituimmista poliisikoiraroduista ja onkin hyvin palvelushenkinen koira. Miinuksina tavanomaiset isojen koirien terveysongelmat, turkinhoito (ei ole tosin työläimmästä päästä) ja ison koiran lyhyehkö eliniänodote.

Vierailija
5/7 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Snautseri

Snautserit on yksilöitä, osa on helposti motivoitavissa ja osa tekee fiiliksen mukaan mitä tykkää. Sitten kun snautserin saa innostumaan jostain, niin sitten se tekee sitä suurella sydämellä ja intohimoisesti. Mun snautserit ei myöskään oo hirveän hyvin tykänneet samojen juttujen hinkkaamisesta esim. Tokossa ja kyllästyvät nopeasti.

Lagotot vaikuttaa ainakin olevan aktiivisia ja motivoituneita.

Jos agilityä haluaa harrastaa, niin kannattaa katsoa myös koiran kokoa. Eli esteiden korkeus vs. koiran säkäkorkeus. Eli yli 43 cm säkäiset kilpailee maksiluokassa ja jos se säkä on samaa luokkaa,niin ne hypyt menee aika pystyyn ja rasittaa koiran lonkkia.

Terv. useamman snautserin omistava

Vierailija
6/7 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas vastauksista! Luin just snautsereista ja vaikuttaa kyllä ihan kivoilta, että menee ainakin harkintaan!

Joku ehdotti kans hollannin-ja belgianpaimenkoiraa niin noita oon molempia tutkinut ja erityisesti lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira on alkanut kiinnostaa. Joten jos jollakulla on kokemusta siitä niin saa kertoa.

Vierailija
7/7 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Snautseri

Snautserit on yksilöitä, osa on helposti motivoitavissa ja osa tekee fiiliksen mukaan mitä tykkää. Sitten kun snautserin saa innostumaan jostain, niin sitten se tekee sitä suurella sydämellä ja intohimoisesti. Mun snautserit ei myöskään oo hirveän hyvin tykänneet samojen juttujen hinkkaamisesta esim. Tokossa ja kyllästyvät nopeasti.

Lagotot vaikuttaa ainakin olevan aktiivisia ja motivoituneita.

Jos agilityä haluaa harrastaa, niin kannattaa katsoa myös koiran kokoa. Eli esteiden korkeus vs. koiran säkäkorkeus. Eli yli 43 cm säkäiset kilpailee maksiluokassa ja jos se säkä on samaa luokkaa,niin ne hypyt menee aika pystyyn ja rasittaa koiran lonkkia.

Terv. useamman snautserin omistava

Ja pitis siis jatkaa vielä että lagoton lisäksi joku  spirngerspanielin "versiot"  ovat aivan loistavia harrastuskoira. Tämän lisäksi esim. kooikerhondjet vois olla mielenkiintoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä