Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minusta tuntuu usein siltä että ihmiset eivät kohtaa toisiaan ollenkaan syvällisesti, tututkin ovat

Vierailija
12.08.2018 |

loppujen lopuksi melko vieraita. Kysytään kohdatessa "Mitä sulle kuuluu", mutta todellisuudessa tuohon pitäisi aina vaan vastata pintatasolla "ihan hyvää", vaikka syrän märkänis...Miksi asioista, niin hyvistä kuin huonoistakin kuulumisista, ei puhuta ihan oikeasti? Kaipaan todellista kohtaamista, en shoppailu tai matkailu tai ripsienpidennyskokemuksia, vaan elämää...Muita, jotka jotenkin ulkopuolisia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Aiheuttaa sellaista henkistä yksinäisyyden tunnetta.

Vierailija
2/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestähän se on kiinni, lähteekö pintaliitoon mukaan vai ei. Tilannetajuakin tietenkin tarvitsee, jos ohimennen nähdään niin ei siinä kannata alkaa selittämään kaikesta mahdollisesta. Mutta sitten kun on enempi aikaa, "mitä sulle kuuluu" kysymykseen voi vastata just niinkuin haluaa.

Aloita itsestäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some. Kaikesta pitää selvitä nykyään ylä- tai alapeukulla, ja sitten siirtyä eteenpäin jo, myös elävässä elämässä. Mikään ei vaadi nykyihmiseltä minkäänlaista keskittymiskykyä tai pitkäjänteisyyttä.

Vierailija
4/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestänikin on tuntunut tuolta, ei haluta tutustua ja keskustella oikeasti ja jotkut on vaan moikannu jos sitäkään

Vierailija
5/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. Mitä kuuluu on keskustelun avaus ja yksinkertaista small-talkia. Ei sen ideakaan ole, että alat vuodattamaan paskaa elämääsi toiselle.

Totta kai ihmiset kohtaavat syvällisesti. Sitten, kun tuntevat hieman paremmin ja on yhteistä aikaa ja taivalta takana. Miten tähän koskaan pääsisi, jos ei ensin aloita sillä "mitä kuuluu"-osaston jutuilla keskustelua?

Vierailija
6/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani yritin pitää yllä suhteita joissa olisi muutakin kuin pintaraapaisu, mutta turhaan. Ihmisillä on ne omat pinnalliset kotkotukset, työt perheet harrasteet, ei löydy aikaa eikä kiinnostusta muun miettimiselle. Nykyään en itse enää välitä keskustella kuin pintajutuista, ne syvälliset mietin itsekseni.

Vierailija
7/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihmiset avautuvat helposti lapsuudenperheen traumoistaan, huonoista parisuhteistaan yms. Toivoisin helppoja ja nopeita kohtaamisia ihmisten kanssa tällaisten sijasta.

Vierailija
8/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikani yritin pitää yllä suhteita joissa olisi muutakin kuin pintaraapaisu, mutta turhaan. Ihmisillä on ne omat pinnalliset kotkotukset, työt perheet harrasteet, ei löydy aikaa eikä kiinnostusta muun miettimiselle. Nykyään en itse enää välitä keskustella kuin pintajutuista, ne syvälliset mietin itsekseni.

Ja tästä yrityksestäsi vedit johtopäätöksen, että ihmiset ovat pinnallisia?

Kävikö mielessäsi, että ehkä itse epäonnistuit?

Vierailija
9/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä aika monet ainakin omista syvällisemmistä ajatuksistani liittyvät juuri työhön, perheeseen tai harrastuksiin. Ne ovat keskeisiä elämän osa-alueita ja tiiviisti sidoksissa siihen, kuka olen ihmisenä. Millä tavalla nuo ovat sinun mielestäsi pinnallista kotkotusta ja mitä sitten tarkoitat syvällisillä aiheilla? Minusta sellaisissa arkisissa asioissa nimenomaan on yleensä hyvinkin syviä ja isoja ulottuvuuksia.

Vierailija
10/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joiden kanssa olen ikäni istunut perhepäivällisillä ja syntymäpäiväkutsuilla, eivät tunne minua. Ystäväni, yläasteelta asti, ei tunne minua.

Olen niin läheisriippuvainen ja miellyttämishaluinen ja sosiaalisia tilanteita jännittävä, että kaikki kohtaamiset jäävät pintapuoliseksi esittämiseksi. Tunnen oloni yksinäiseksi tämän takia. Minua kuvaillaan rauhalliseksi ja hyväksi kuuntelijaksi. Kukaan ei oikeasti tunne minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi