Mies velkajärjestelyyn, ero?
Mies on tietämättäni sössinyt raha-asiansa ja pääsee nyt ilmeisesti velkajärjestelyyn.
En pääse oikein yli tästä, ettähän onkin noin huoleton, että tuollaista pääsee tapahtumaan. Samoin mietin pinnallisesti, että ei saada koskaan esim. uutta asuntolainaa. Haluaisin vaihtaa asuntoa ja haaveilen kesämökistäkin sitten joskus. Monta kysymystä on ilmassa mihin kaikkeen tämä tulee vaikuttamaan.
Tekisi mieli häipyä kuvioista kokonaan mutta onhan se kova juttu hajottaa perhe.
Kommentit (19)
Aika paha. Tään oikeesti aika paha ja monimutkanen, toivon että tulee kommentoijia todella paljon että ratkaisee tämänlaista soppaa jokao n oikeasti aika neuvoton sekä omituinen siinä mielessä että jotenkin outo homma.
ei kuulu mulle.
Lompakkoloinen aktivoituu kun meinaa rahantulo loppua.
Kuinka paljon sitä velkaa siis on? Jos kaikki maksaa pois, niin siitä parin vuoden päästä on taas ihan mahdollisuus ottaa lainaa.
Velkaa, velkaa kirjoitti:
Mies on tietämättäni sössinyt raha-asiansa ja pääsee nyt ilmeisesti velkajärjestelyyn.
En pääse oikein yli tästä, ettähän onkin noin huoleton, että tuollaista pääsee tapahtumaan. Samoin mietin pinnallisesti, että ei saada koskaan esim. uutta asuntolainaa. Haluaisin vaihtaa asuntoa ja haaveilen kesämökistäkin sitten joskus. Monta kysymystä on ilmassa mihin kaikkeen tämä tulee vaikuttamaan.
Tekisi mieli häipyä kuvioista kokonaan mutta onhan se kova juttu hajottaa perhe.
Oletko mennyt lupaamaan Jumalan edessä että myös vastamäessä?
No jos tuollaisen asian takia täytyy erota niin kyllä on suhde aika heikoissa kantimissa... Sapettaahan se toki, ymmärrän kyllä mutta miksi tuohon tilanteeseen on jouduttu? Maksatteko molemmat pakollisia menoja ja perheen kuluja?
Täällä ois rikas hopeakettu, laita viestiä ;)
Nyt ap äkkiä etsimään jostain varakas kokkari.
Mulle raha ei tule ikinä olemaan syy eroon. Ne on näitä vastoinkäymisiä elämässä.
Sössiminen on vähemmän paha kuin se, että on salannut sössimisen sinulta. Miettisin nyt enemmän sen seurauksia kuin itse sössimistä. Raha-asiat järjestyvät aina jotenkin, ja jos kerran mies on päässyt velkajärjestelyyn niin parempaan suuntaan on menossa.
Velkajärjestelyyn pääsee vain jos pystyy näyttämään, että on parantanut tapansa. Pystyy maksamaan tietyn summan jne.
Aloittajalla taitaa termit olla sekaisin. Elänyt liian monta vuotta toisen siivellä kun ei edes perusjuttuja tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli häipyä kuvioista kokonaan mutta onhan se kova juttu hajottaa perhe.Oletko mennyt lupaamaan Jumalan edessä että myös vastamäessä?
Ei mitään jumalaa ole, sua on huijattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli häipyä kuvioista kokonaan mutta onhan se kova juttu hajottaa perhe.Oletko mennyt lupaamaan Jumalan edessä että myös vastamäessä?
Ei mitään jumalaa ole, sua on huijattu.
Minua ei ole huijattu. Moi kaverini on kuitenkin kirkossa mennyt moisia älyttömyyksiä suustaan päästämään. Niin makaa kuin petaa.
Huonosti on talousasiat siellä Porvoossa.
Mä ymmärrän ap:ta. Itse olen tosi tarkka raha-asioista ja kyllä mun turvallisuudentunne olis uhattuna, jos mies ois multa salaa elänyt yli varojensa ja nyt oltaisiin velkajärjestelyssä. En tarvitse elättäjää, mutta tottakai omakin elämäni siinä kärsisi jos puolison rahat olisi vuosiksi kiinni velkojen maksussa. Suurin osa holtittomista rahankäyttäjistä on veloissa taas uudestaan, kun rahaa ei osata käyttää. Siinähän saisi sitten koko loppuelämänsä käytännössä elättää toista. En haluaisi sellaista elämää, kyllä itsekin miettisin tosissani eroa tuollaisessa tilanteessa. Luottamuspula olisi valtava.
Juurikin tuo luottamuspula vaivaa. Olen maksanut suhteessa tuloihin yhteisiä menoja. Meillä on erilliset tilit jne. En ole mitään tiennyt että homma on näin paha, kunnes tunnusti.
Velkajärjestely on tietenki hyvä mutta asunnon säilyttävänä voi netin mukaan kestää 10 vuotta.
Ja itse olen kyllä tunnollinen raha-asioissa mutta minun palkalla ei saada koko asunnon lainaa vaan kyllä siihen molemmat olisi tarvittu, jos nyt vaikka sitä tarvittaisiin.
Että siinä mielessä olen lompakkoloinen. 439
osaattte kai googlettaa mutta riippuen velan kokonaismäärästä, maksukyvystä ja siitä että säilyttääkö nykyisen mahdollisen asuntovelan niin velkajärjestelyaika on noin 3-5 vuotta. 5 vuotta jos säilyttää asunnon. velkajärjestelyssä veloista maksetaan vain osa, loput saa anteeksi. velkajärjestelyyn pääsee ainoastaan kerran. itsellä vuosi takana, kaks edessä. velkaa alunperin 60t€ maksettavaksi jäi 28t€
velkajärjestelyssä velalle ei kerry korkoja tai muita kuluja kuten ulosotossa.
Velkaneuvojakin oli puhut 8 vuodesta, joten ei se aina ole 3-5 vuotta. Vajaa kymmenen vuotta on kyllä pitkä aika olla tiukoilla.
juu, maksuvara vaikuttaa pituuteen myös.
Päässyt velkajärjestelyyn? Sehän on loistava juttu. Jos on maksuvaikeuksia ja niitä yrittää ulosoton kautta maksaa niin kyllä se velkajärjestely sellaisessa tilanteessa on vaan hyvä juttu.
Vai onkohan sulla termit sekaisin?