Kolonoskopia tulossa. Kokemuksia suolen tyhjennyslääkkeistä?
Colonsteril jauhe tai Moviprep. Miltä nuo valmiit juomat maistuu?
Kommentit (30)
Ei se hyvää ole mutta paska lentää
Vierailija kirjoitti:
Suolistosyöpä kirjoitti:
Pari kertaa Colonsteriliä, ei muista kokemuksia. Tosiaan juotava valtava määrä, neljän litran jälkeen alkaa tökkimään. Kyllä sitten on suolikin tyhjä ja huuhdeltu.
Olen kummastellut, kun juodaan em. liuosta niin se tulee takapuolesta ulos. Eikös yleensä ala pissattamaan?
Toimiva aine, mutta on ehkä mukavampiakin vaihtoehtoja.Kun se Colonsteril ei imeydy suoliston läpi vaan sama määrä mitä juot tulee sieltä takapuolesta ulos.
Jeps. Kyseessä on sopivan suolainen liuos jolloin neste ei pääse siirtymään osmoottisesti suolen seinämän läpi.
Citrafleet on toinen, jota ei tarvitse juoda kuin pari lasillista. On toiminut riittävän hyvin itsellä. Lisäksi toki pitää juoda monta litraa vettä ja mehua.
Kolosnokopia... Ai sitä tunnetta kun 90cm letkua tunketaan perseen kautta sisään. Ja sitten kun itse saa katsoa näytöltä koko "shown" :)
Juoma mahdollisimman kylmäksi ja imaise pillillä mahdollisimman nopeasti (ohitat makuaistinystyrät kielessä mm.), varaa viereen lasillinen hyvää makeaa mehua ja karkkeja.
Se tyhjennyslitkun juominen ja vessassa istuminen oli huomattavasti pahempaa kuin itse operaatio. En enää muista mitä litkua join mutta meinasin oksentaa sitä juodessa. Taisin puristaa sekaan sitruunamehua tms. että sain sen alas.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/PHOSPHORAL-240/542-mg/ml-tyhjen…
Mulla oli tätä, ja melko helppo operaatio tuo tyhjennys oli. Maku ei ollut kovin hyvä, mutta eipä sitä maistella tarvinnut, kun oli helppo kulauttaa kurkusta alas tuo melko pieni määrä kerralla.
Mulla auttoi turkinpippurin makuiset tikkarit aina juomien välissä.
Tosiaan mahdollisimman kylmänä vaan ja pillillä juotuna.
Vinkki : mahaa tyhjentäessä älä käytä paperia ollenkaan vaan käytä bideesuihkua pepun huuhtelemiseen. Usko minua.
Vierailija kirjoitti:
Kolosnokopia... Ai sitä tunnetta kun 90cm letkua tunketaan perseen kautta sisään. Ja sitten kun itse saa katsoa näytöltä koko "shown" :)
Eikös tuo täytä jo raiskauksen kriteerit?
Kun se Colonsteril ei imeydy suoliston läpi vaan sama määrä mitä juot tulee sieltä takapuolesta ulos.