Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko päiväkodin pienten puolella aina tälläistä?

vbbv
12.08.2018 |

Olen vasta aloittanut työt pienten puolella päiväkodissa. Uusia lapsia 1-vuotiaita on aloittanut useampi, lapset itkevät yhtäsoittoa aamusta iltapäivään saakka. Eivät saa syötyä, nukkuvat huonosti, pyrkivät pois ja huutavat äitiä. Kysyin, että kauanko tämä vaihe yleensä kestää niin kokeneemmat meinasivat, että noin puolisen vuotta, niin sitten alkaa arki sujumaan. Ja siis siihen asti huutavat monta tuntia päivässä lähes kokoajan.

Omani aloittivat päiväkodin vasta myöhemmin, joten itkua ei ollut. Onhan se yksilöllistä tietysti, mutta onko oikeasti pienten ryhmien arki tälläistä?

Ja tietääkö vanhemmat totuuden, vai kaunistellaanko sitä vanhemmille? Pitäisikö vanhempien tietää totuus? Ja onko se edes aina tälläistä, vai onko meille vain sattunut tälläinen porukka nyt?

Itselle tuo oli ainakin järkytys, koska aina kuulee sitä, että kyllä se itku lakkaa nopeasti, kun vanhempi lähtee. Isojen ryhmässä joo, mutta ei näiden pienten.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tätä lukiessa yhä tyytyväisempi pph-ratkaisuumme. Lapsemme ei ole itkenyt kertaakaan vanhempien perään ja on todella kiintynyt hoitajaansa. Hoitoon meno ja lähtö sujuu helposti ja hoitajan kaksi omaa lasta ja neljäs hoitolapsi ovat kuin sisaruksia lapsellemme.

Vierailija
42/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaista se on ulkomailla, jossa moni lapsi laitetaan ihan viimeistään siinä parikolmekuisena päiväkotiin. Monessa maassa jo muutaman viikon vanhana... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaista se on ulkomailla, jossa moni lapsi laitetaan ihan viimeistään siinä parikolmekuisena päiväkotiin. Monessa maassa jo muutaman viikon vanhana... 

Varmaan se on itkua sielläkin.

Vierailija
44/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ikäinen ei kyllä vielä oikein tunne vanhempiansakkaan, että voi olla helpompaa. Kun leimautuu sitten hoitajiinkin, eikä osaa vierastaa.

Vierailija
45/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, tätä lukiessa yhä tyytyväisempi pph-ratkaisuumme. Lapsemme ei ole itkenyt kertaakaan vanhempien perään ja on todella kiintynyt hoitajaansa. Hoitoon meno ja lähtö sujuu helposti ja hoitajan kaksi omaa lasta ja neljäs hoitolapsi ovat kuin sisaruksia lapsellemme.

Meillä oli lapsi perhepäivähoitajalla 1 - 2 vuotiaana. Se ei toiminut kovin hyvin. Varahoitopaikka päiväkodilla oli lapselle paljon mieluisempi.

Vierailija
46/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap hyvin olevan oikealla alalla 💗 olen itekin päiväkodissa, nyt eskarissa mutta olen ollut myös pienillä. Muistan kun aloitin hoitovapaan jälkeen työt pienillä, vein omani 2.5 v. päiväkotiin, jäi itkemään ja itse itkin pyöräillessäni töihin. Sitten lohduttamaan pikkuisia ja äitejä töihin. Se ON rankkaa. Ja itkevät koska me emme ole niiden lasten äitejä 💗 Mutta helpottaa vielä. Paljon jaksamista rankkaan syksyyn!

Vierailija
47/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas uskon että lapselle oli helpompaa alottaa pk 12 kk iässä kuin vanhempana. Sinne se jäi ihan helposti itkuitta kummastelemaan meininkejä ja oppimaan isommiltaan toimintamalleja. Vanhempana olis ehtiny jo tottua pitkään kökkimään vain mun kanssa ka ero olis ollu raskaampi.

Vierailija
48/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ap hyvin olevan oikealla alalla 💗 olen itekin päiväkodissa, nyt eskarissa mutta olen ollut myös pienillä. Muistan kun aloitin hoitovapaan jälkeen työt pienillä, vein omani 2.5 v. päiväkotiin, jäi itkemään ja itse itkin pyöräillessäni töihin. Sitten lohduttamaan pikkuisia ja äitejä töihin. Se ON rankkaa. Ja itkevät koska me emme ole niiden lasten äitejä 💗 Mutta helpottaa vielä. Paljon jaksamista rankkaan syksyyn!

Jestas! Vuosikymmeniä sitten naiset lähti pellolta synnyttämään ja takas pellolle. Penskat kasvoivat siinä, miten kasvoivat. Ja lapset olivat ei-toivottuja ja työvoimaa. Tarkoittaisi sitä, et maassamme olisi satoja tuhansia murhaajia ja kouluampujia jossain 60-90 vuotiaiden ikäryhmässä. Ja muut makaa jo haudassa.

Vierailija
49/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas! Vuosikymmeniä sitten naiset lähti pellolta synnyttämään ja takas pellolle. Penskat kasvoivat siinä, miten kasvoivat. Ja lapset olivat ei-toivottuja ja työvoimaa. Tarkoittaisi sitä, et maassamme olisi satoja tuhansia murhaajia ja kouluampujia jossain 60-90 vuotiaiden ikäryhmässä. Ja muut makaa jo haudassa.

Olisko susta tohon pellolle paluuseen synnytyksen jälkeen 🤣🤣?

Vierailija
50/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas uskon että lapselle oli helpompaa alottaa pk 12 kk iässä kuin vanhempana. Sinne se jäi ihan helposti itkuitta kummastelemaan meininkejä ja oppimaan isommiltaan toimintamalleja. Vanhempana olis ehtiny jo tottua pitkään kökkimään vain mun kanssa ka ero olis ollu raskaampi.

2-3-vuotiaan kohdalla se on kuitenkin sinällään helpompaa, että sen ikäinen jo ymmärtää äidin tulevan takaisin. Sen ikäiselle voi myös puheen ja kuvien avulla selittää päivän kulkua. 1-vuotiaan se täytyy vain oppia kantapään kautta.

Vierailija
51/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin aivan ihana pph, lapsi oli vajaa 1,5 v kun aloitti, ja tutustumispäivänä ovesta sisään tullessa meni heti syliin ja siitä jatkoi tutkimaan hoitajan lapsien leluja. Huomenna taas hoitoon loman jälkeen!

Meillä menee varahoidossakin hoitajien mukaan hyvin, on kuulemma unelmalapsi, syö, nukkuu, leikkii hyvin. Kotona on varapäivinä ehkä vähän hankalampi, kai se iso ryhmä ja oudompi paikka vähän verottaa.

Vierailija
52/52 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin vuosikymmeniä sitten pistettiin myös jopa 12-vuotiaat sotimaan, kun ei riittäneet aikuiset miehet. Onneksi ajat on niistä ajoista muuttuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme