Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Makaronilaatikko, ruskea kastike, keitetyt perunat.. Tuleeko muilla kasarikasvateilla nämä kotiruuat korvista ulos?

Vierailija
12.08.2018 |

Itse en keitä perunoita, paitsi silloin kun lapset toivovat muussia. Enkä tee ruskeaa kastiketta !

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, ei hyvänmakuisiin ruokiin koskaan kyllästy. 

Vierailija
2/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan, hyvin uppoavat nuo ruoat. Teen niin paljon kaikkea muuta kuin hyvää ruokaa, että silloin joskus kun vaikka makaronilaatikkoa tekee, on se herkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeaan kastikkeeseen ei voi koskan kyllästyä 👍

Vierailija
4/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta erittäin harvoin tulee tehtyä, nuoret ei oikein innostu noista.

Vierailija
5/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu, paitsi grillitassut. Joku siinä mausteisuudessa lapsena mätti. Ja tuli niitä mätettyäkin.

Joka kerta kaupassa katson, että ostaako joku niitä vieläkin.

Vierailija
6/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ulos kuin sieltä, mistä pitääkin. Noihin ei kyllästy ikinä.

Vierailija
7/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kun nälkääni ja silloin ruoka kun ruoka on herkkua.

Vierailija
8/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä ruskeaa kastiketta :(

Vierailija
9/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, koska en ole kahteenkymmeneenviiteen vuoteen syönyt tuommoisia. Eli siitä lähtien kun olen itse tehnyt omat ruokani. Kasivissörsseleillä mennään.

Vierailija
10/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on nykyään eksoottisia, joita saa ihan liian harvoin. Enemmän törmää jo vaikkapa sushibuffaan kuin noihin.

Vierailija
11/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tehdä ruskeaa kastiketta :(

Itse en ole kasarikasvattina edes maistanut sitä, meillä on aina ollut tomaattipohjainen kastike.

Mieheni kyllä sanoo, että ruskea kastike on ihan hyvää, ei mitenkään kamalaa.

Meillä oli 80-luvulla paljon pastaa, carbonaraa yms. valkohomejuusto oli oma lempiruokani lapsena, ja sisäfilepihvit punaviinikastikkeella, parsakeitto jne. kotiruoasta siis. 

Vierailija
12/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos on hyvin tehtyä eikä mitään pussikamaa tai kumiperunoita.

Vierailija
13/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza, kebab, sushi yms muu shaise tökkii ku niitä myydään joka kulmalla, eihä ne ees ole mitään oikeeta ruokaa. Makaroni/maksa lodju, potut, lihapullat, jauhelihakastike, jne ne on hyviksi todettu  aikain saatossa

Vierailija
14/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kastike ♡ Paistuvien vehnäjauhojen tuoksu. Keitetyt perunat ja herneet.

Vierailija
15/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Minä olen syntynyt 1967 ja äitini 30-luvulla. Muistan kyllä, että 1970-luvulla oli aika ajoittain vaikkapa lihapullia ja ruskeaa kastiketta. 

Mutta 80-luvulla meillä syötiin itse asiassa jo aika monipuolista ruokaa ja kokeiltiin äidin kanssa lävitse kaikenlaisia etno-juttuja, esimerkiksi tehtiin italialaista ja kiinalaista ruokaa itse jo 80-luvun alussa. Ei meillä minusta enää 80-luvulla juuri ikinä syöty ruskeaa kastiketta.

Eikö teidän lapsuudenkodeissanne kokeiltu reseptejä? Tilattu naistenlehtiä, joista kerättiin vinkkejä?

Ruskeassa kastikkeessa ei tosin ole mitään vikaa - jos se on hyvin tehty. Tämä toki pätee oikeastaan mihin tahansa ruokaan...

Vierailija
16/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu, paitsi grillitassut. Joku siinä mausteisuudessa lapsena mätti. Ja tuli niitä mätettyäkin.

Joka kerta kaupassa katson, että ostaako joku niitä vieläkin.

On niitä myynnissä ainakin. Kai niitä joku ostaakin. Pitäisi varmaan taas kokeilla. Ruskea kastike on tosi hyvää, jos antaa sen hautua pitkään.

Vierailija
17/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee. Semmoista mautonta harmaata mössöä. Mitä suomalainen ruoka nyt on. 

Vierailija
18/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee itse koskaan ruskeaa kastiketta, Janssonin kiusausta, porsaan kyljyksiä tai kesäkeittoa. Ei vaan pysty, pahaa.

Vierailija
19/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. En tee noita kotona, mutta lapset varmasti saa niistä koulussa edelleen tarpeekseen.

Vierailija
20/33 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Minä olen syntynyt 1967 ja äitini 30-luvulla. Muistan kyllä, että 1970-luvulla oli aika ajoittain vaikkapa lihapullia ja ruskeaa kastiketta. 

Mutta 80-luvulla meillä syötiin itse asiassa jo aika monipuolista ruokaa ja kokeiltiin äidin kanssa lävitse kaikenlaisia etno-juttuja, esimerkiksi tehtiin italialaista ja kiinalaista ruokaa itse jo 80-luvun alussa. Ei meillä minusta enää 80-luvulla juuri ikinä syöty ruskeaa kastiketta.

Eikö teidän lapsuudenkodeissanne kokeiltu reseptejä? Tilattu naistenlehtiä, joista kerättiin vinkkejä?

Ruskeassa kastikkeessa ei tosin ole mitään vikaa - jos se on hyvin tehty. Tämä toki pätee oikeastaan mihin tahansa ruokaan...

Ei kokeiltu ei. Perunoita kaksi kertaa päivässä ja yleensä joku kastike niiden kanssa. Salaattina suolakurkut ja säilykepunajuuret. Leipä aina ruislimppua. Äiti ei tykkää vaihtelusta.