Makaronilaatikko, ruskea kastike, keitetyt perunat.. Tuleeko muilla kasarikasvateilla nämä kotiruuat korvista ulos?
Itse en keitä perunoita, paitsi silloin kun lapset toivovat muussia. Enkä tee ruskeaa kastiketta !
Kommentit (33)
Ei minullakaan, hyvin uppoavat nuo ruoat. Teen niin paljon kaikkea muuta kuin hyvää ruokaa, että silloin joskus kun vaikka makaronilaatikkoa tekee, on se herkkua.
Ruskeaan kastikkeeseen ei voi koskan kyllästyä 👍
Ei. Mutta erittäin harvoin tulee tehtyä, nuoret ei oikein innostu noista.
Kaikki muu, paitsi grillitassut. Joku siinä mausteisuudessa lapsena mätti. Ja tuli niitä mätettyäkin.
Joka kerta kaupassa katson, että ostaako joku niitä vieläkin.
Ei tule ulos kuin sieltä, mistä pitääkin. Noihin ei kyllästy ikinä.
En syö kun nälkääni ja silloin ruoka kun ruoka on herkkua.
En osaa tehdä ruskeaa kastiketta :(
Ei tule, koska en ole kahteenkymmeneenviiteen vuoteen syönyt tuommoisia. Eli siitä lähtien kun olen itse tehnyt omat ruokani. Kasivissörsseleillä mennään.
Noihan on nykyään eksoottisia, joita saa ihan liian harvoin. Enemmän törmää jo vaikkapa sushibuffaan kuin noihin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehdä ruskeaa kastiketta :(
Itse en ole kasarikasvattina edes maistanut sitä, meillä on aina ollut tomaattipohjainen kastike.
Mieheni kyllä sanoo, että ruskea kastike on ihan hyvää, ei mitenkään kamalaa.
Meillä oli 80-luvulla paljon pastaa, carbonaraa yms. valkohomejuusto oli oma lempiruokani lapsena, ja sisäfilepihvit punaviinikastikkeella, parsakeitto jne. kotiruoasta siis.
Ei, jos on hyvin tehtyä eikä mitään pussikamaa tai kumiperunoita.
Pizza, kebab, sushi yms muu shaise tökkii ku niitä myydään joka kulmalla, eihä ne ees ole mitään oikeeta ruokaa. Makaroni/maksa lodju, potut, lihapullat, jauhelihakastike, jne ne on hyviksi todettu aikain saatossa
Ruskea kastike ♡ Paistuvien vehnäjauhojen tuoksu. Keitetyt perunat ja herneet.
Jaa-a. Minä olen syntynyt 1967 ja äitini 30-luvulla. Muistan kyllä, että 1970-luvulla oli aika ajoittain vaikkapa lihapullia ja ruskeaa kastiketta.
Mutta 80-luvulla meillä syötiin itse asiassa jo aika monipuolista ruokaa ja kokeiltiin äidin kanssa lävitse kaikenlaisia etno-juttuja, esimerkiksi tehtiin italialaista ja kiinalaista ruokaa itse jo 80-luvun alussa. Ei meillä minusta enää 80-luvulla juuri ikinä syöty ruskeaa kastiketta.
Eikö teidän lapsuudenkodeissanne kokeiltu reseptejä? Tilattu naistenlehtiä, joista kerättiin vinkkejä?
Ruskeassa kastikkeessa ei tosin ole mitään vikaa - jos se on hyvin tehty. Tämä toki pätee oikeastaan mihin tahansa ruokaan...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu, paitsi grillitassut. Joku siinä mausteisuudessa lapsena mätti. Ja tuli niitä mätettyäkin.
Joka kerta kaupassa katson, että ostaako joku niitä vieläkin.
On niitä myynnissä ainakin. Kai niitä joku ostaakin. Pitäisi varmaan taas kokeilla. Ruskea kastike on tosi hyvää, jos antaa sen hautua pitkään.
Kyllä tulee. Semmoista mautonta harmaata mössöä. Mitä suomalainen ruoka nyt on.
En tee itse koskaan ruskeaa kastiketta, Janssonin kiusausta, porsaan kyljyksiä tai kesäkeittoa. Ei vaan pysty, pahaa.
Tulee. En tee noita kotona, mutta lapset varmasti saa niistä koulussa edelleen tarpeekseen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Minä olen syntynyt 1967 ja äitini 30-luvulla. Muistan kyllä, että 1970-luvulla oli aika ajoittain vaikkapa lihapullia ja ruskeaa kastiketta.
Mutta 80-luvulla meillä syötiin itse asiassa jo aika monipuolista ruokaa ja kokeiltiin äidin kanssa lävitse kaikenlaisia etno-juttuja, esimerkiksi tehtiin italialaista ja kiinalaista ruokaa itse jo 80-luvun alussa. Ei meillä minusta enää 80-luvulla juuri ikinä syöty ruskeaa kastiketta.
Eikö teidän lapsuudenkodeissanne kokeiltu reseptejä? Tilattu naistenlehtiä, joista kerättiin vinkkejä?
Ruskeassa kastikkeessa ei tosin ole mitään vikaa - jos se on hyvin tehty. Tämä toki pätee oikeastaan mihin tahansa ruokaan...
Ei kokeiltu ei. Perunoita kaksi kertaa päivässä ja yleensä joku kastike niiden kanssa. Salaattina suolakurkut ja säilykepunajuuret. Leipä aina ruislimppua. Äiti ei tykkää vaihtelusta.
Ei tule, ei hyvänmakuisiin ruokiin koskaan kyllästy.