Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero kait tulossa. Kysymys tietäville.

Vierailija
11.08.2018 |

Eli tähän on vissiin nyt sitten tultu. Lähinnä mietin, että miten tää talo. On virallisesti molempien omistuksessa, mutta koko tässä asutun ajan puoliso on pääasiassa huolehtinut siihen liittyvistä kuluista, koska itse olen ollut vuoron perään opiskelija ja minimivanhempainpäivärahalla/kotihoidontuella = köyhä. Puoliso myös sijoitti tähän edellisen oman asuntonsa myynnistä tulleet rahat. Nyt hän onkin sitä mieltä, ettei mulle kuulu tästä pennin jeesusta kun en ole mitään siitä maksanut. Paitsi oman osani kiinteistöverosta ja joitakin vesi/jäte/ym juoksevia kuluja. Ollaan jo monta vuotta asuttu tässä (avoliitto) ja olen hoitanut taloa sekä yhteisiä lapsiamme, ja puolisoni nimenomaan halusi taloa ostaessa että myös minun nimeni tulee omistajariville.
Mitä sanoo asiantunteva av-raati? Mitenkähän menee lain mukaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka talo olisi 100% miehen omistama, sinulle kuuluisi omaisuudesta puolet, ellei ole avioehtoa. Jos avioehto on, kumpikin omistaa omansaxeli sinä puolet talosta. Lisäksi on pikemminkin niin päin, että vaikka te.ette olisi naimisissa vaan vsin avoliitossakin, saisit miehektä oikeudessa taloudellisen hyvityksen siitä, että olet hoitanut kotona yhteisiä lapsia ja mahdollistanut muehelle työssäkäynnin.

Huoli pois, mies yrittää huijata ja pelotella vain. Ota yhteys yleiseen oikeusaputoimistoon, saat sieltä neuvoja. Älä allekirjoita mitään miehen kanssa.

Vierailija
2/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset