Kumpi sähkösopimus näistä on parempi?
Lumme: 1,49e/kk perusmaksu ja 4.69 snt/kWh - sopimus yli 18 kk määräaikainen
vai
Helen 0e/kk perusmaksu ja 5.13 snt/kWh - sopimus 12 kk määräaikainen
Kulutusarvio 2500 kWh. Kiitos.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. määräaikaisia ei kyllä kannata ottaa missään nimessä.
Miksi ei?
Koska toistaiseksi voimassaolevia saa samaan hintaan ja voit aina tarvittaessa reagoida markkinamuutoksiin ja kilpailuttaa sähköyhtiöt. Määräaikaisessa olet sidottu siihen yhtiöön. Jos hinnat laskee maksat yhä kallista hintaa etkä voi mitään. Vain jos hinta on reilusti alle markkinahinnan määräaikainen voi olla harkitsemisen arvoinen.
Toistaiseksi voimassa olevissa hinta vaihtui kuukauden tai kolmen välein, ei minulla kyllä ole kiinnostusta ja aikaa ihan niin usein markkinoita seurailla ja sopimusta vaihdella...
ap
Ei minulla ainakaan. On ollut jo 4 vuotta sama yhtiö ja yhä sama hinta. Markkinahintaiset sopimukset vielä erikseen. Tällä hetkellä minun sähkön hintani on 3,99
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumme tulee näillä tiedoilla sinulle noin 10 € halvemmaksi per kuukausi, joten ottaisin sen. Erotus vain Lummen hyväksi kasvaa, jos kulutuksesi nousee....Toisaalta kulutuksen pitäisi laskea nykyisestä todella reilusti, että Helen tulisi halvemmaksi.
Tässä meni kulutusarvio vituilleen. Ajattelin sen jotenkin kuukautta kohti. Helenille taitaakin kääntyä, koska perusmaksu on 12 kertainen.
Haloo, kuka käyttää 2500 kWh sähköä kuukaudessa? Nyt valoja päälle!
Iso ja etenkin vanha sähkölämmitteinen omakotitalo, korkeat sisälämpötilat ja lämmintä vettä käytetään pihistelemättä niin menee helposti enemmänkin kuukaudessa. Varsinkin jos on kaikki valot päällä.
Ero niin pieni että tuskin ratkaisee. Tutustu yhtiöihin, valitse se joka vastaa eniten omia arvojasi sähkön tuotannossa (ydinvoima, tuuli, vesi...)