Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ekstrovertti oppia olemaan introvertti?

Vierailija
11.08.2018 |

Olen kyllästynyt siihen miten yksinäisyys on niin hemmetin masentavaa ja voimia syövää. Akut eivät pääse latautumaan, kaikki on jotenkin vain niin raskasta ja kuormittavaa. Kadehdin introverttejä jotka saa yksinolosta voimaa ja virtaa elämäänsä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lehmä olla sonni ja kukko kana? Ekstrovertin ja introvertin ero on kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
2/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, koska ekstrovertti saa energiansa toisista ihmisistä. Jos yhtään lohduttaa, niin minä kadehdin ekstroverttejä, koska itse väsyn ihmisten seurasta, jopa silloin kun pidän heistä. Ehkä voisit hakeutua ihmisten pariin esim. harrastusryhmiin tai vapaaehtoistyöhön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Mutta voi käyttäytyä kuin introvertti. Viettää aikaa yksin ja tehdä asioita yksin. Ihan samalla tavalla kuin introvertit yleensä oppii olemaan halutessaan tosi sosiaaalisia ja ulospäinsuuntautuneita. Se on vain extroverttiin verrattuna tosi uuvuttavaa. Samalla tavalla kuin extrovertille on uuvuttavaa jos pitäisi olla yksin viikko kesämökillä.

Vierailija
4/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Tosin ei tämäkään herkkua ole kun menee liiallisuuksiin (ajatus siitä että ihmiskunta tuhoutuu on iloinen asia). En siis piittaa edes sukulaisistani. Testeissä työpaikkaa varten tuli , sanotaanko mielenkiintoiset arviot.

Eläimet on ok, ainakin kissat.

Vierailija
5/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä jos tarpeeksi kovaa harjoittelee ja harjoittelee ja yrittää parhaansa muuttuakseen introvertiksi? Eikö kova työ aina paljita lopulla siillä että onnistut?

Ap

Vierailija
6/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon päinvastoin, kyllä voi. ”Kulttuurissa”, esimerkiksi työympäristössä jossa introverttiys on arvossa pidettyä, ekstrovertti muuttuu enemmän introvertiksi.

Minusta ekstrovertin ei yleisesti ottaen kannata yrittää muuttua introvertiksi, koska ekstroverttinä eläminen sisältää yleensä enemmän mahdollisuuksia parempaan menestykseen. Jos ekstrovertti kärsii yksinäisyydestä ja stimulaation puutteesta, kannattaa muuttaa niitä ulkoisia olosuhteita.

Vierailija
7/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos tarpeeksi kovaa harjoittelee ja harjoittelee ja yrittää parhaansa muuttuakseen introvertiksi? Eikö kova työ aina paljita lopulla siillä että onnistut?

Ap

Ehei, vaikka ap kuinka hakkaisi päätä seinään eihän muutu yhtään sen viisaamaksi. Sen sijaan hän saa päähänsä ison kuhmun ja ehkä aivotärähdyksen.

Vierailija
8/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon päinvastoin, kyllä voi. ”Kulttuurissa”, esimerkiksi työympäristössä jossa introverttiys on arvossa pidettyä, ekstrovertti muuttuu enemmän introvertiksi.

Minusta ekstrovertin ei yleisesti ottaen kannata yrittää muuttua introvertiksi, koska ekstroverttinä eläminen sisältää yleensä enemmän mahdollisuuksia parempaan menestykseen. Jos ekstrovertti kärsii yksinäisyydestä ja stimulaation puutteesta, kannattaa muuttaa niitä ulkoisia olosuhteita.

Kaikkiin asioihin ei oysty vaikuttamaan, monet asiat elämässämme ovat monesti olosuhteiden sanelemia. Voimme tehdä vain yksittäisiä pieniä muutoksia.

Vierailija
9/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maahan jonka kieltä et osaa 😂

Vierailija
10/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei, minä opin nauttimaan yksinolosta enkä enää kaipaa ympärilleni turhaa lastia ja hälinää.

Vierailija
11/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen fucking extrovertti on aina vähän myös introvertti

Lopettakaa se jaottelu joko/tai -tyyliin

T. Expertti

Vierailija
12/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lehmä olla sonni ja kukko kana? Ekstrovertin ja introvertin ero on kuin yöllä ja päivällä.

Iän myötä asia helpottaa ja lääkityksellä.

Vierailija
13/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vertti.

Vierailija
14/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jps yksinäisyys vie sulta voimat, niin aika heikot lähtökohdat introverriuteen.

Vierailija
15/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no siis aika harva ihminenhän on ihan puhtaasti introvertti tai ekstrovertti. Ehkä sussakin on jotain introverttiyttä, yritä pitää siitä huolta. Keksi jotain kivaa hommaa itsellesi yksin puuhasteltavaksi.

Vierailija
16/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmh kyllä ekstroverttikin kykenee oppimaan olemaan yksin (normaaleja aikoja, ei ole puhe pysyvästä eristyksestä), ilman että se kuormittaa ja ahdistaa kohtuuttomasti. Ensinnäkin pitäisi tutkailla itseä ja selvittää MIHIN niitä muita ihmisiä tarvitsee, mitä niiltä muilta ihmisiltä saa. Sen jälkeen pohditaan sitten, mitä "korvikkeita" on käytössä joilla voi tuoda samanlaisia tuntoja yksin ollessaan. Jos kyse on jostain enemmän sairaalloisen puoleen kääntyvästä kuten siitä, että pelkää yksinollessaan jotain tai ei kestä omia ajatuksiaan ellei kälätä koko ajan toiselle, niin sitten on syytä käsitellä ne alkuperäiset ongelmat läpi jotka sen ongelman aiheuttaa.

Vierailija
17/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jordan Petersonilta olen kuullut, että intro/ekstroverttiys vaihtelee ympäristön mukaan ja uskon kyllä hänen tietoonsa tässä asiassa.

Kaikkiin asioihin ei oysty vaikuttamaan, monet asiat elämässämme ovat monesti olosuhteiden sanelemia. Voimme tehdä vain yksittäisiä pieniä muutoksia.