Viimeisen vuoden aikana olen lukenut 23 romaania. Onko se paljon vai vähän mielestäsi?
Minusta se on yllättävän vähän. En ole ennen laskenut, mutta aloin seurata huvikseni.
Kommentit (24)
minusta se on paljon, jos ajattelee, että vuodessa on 12 kuukautta.. eli tarkoittaaa että kaksi romania kuukaudessa, joka tekee yhden romaanin kahdessa viikossa. Minusta ei olisi moiseen luku urakkaan..
Riippuu olosuhteista. Itse tykkään lukea ja aiemmin kun oli aikaa lukea enemmän sain vuoden aikana yli 80 kirjaa luettua.
Nykyisin seurustelevana ja kokoaikatyössä käyvänä (+ muut harrastukset) aikaa ei jää enää niin paljoa mitä tahtoisin :( Saldo tähän mennessä 29 kirjaa tänä vuonna.
Itse mittaisin ennemmin luettua sivumäärää, kun sivut ja fontti ovat melko saman kokoisia, mutta osa romaaneistakin on vain noin 200 sivuisia, kun hurjimmat venyvät jopa yli tuhannen sivun.
Mä pidän yli 10000 sivun vuosittaista likemista melko paljona (vaikka kylla siihen lukuun jo parissa kolmessa kuukaudessakin voi päästä olematta pikalukija). Siis viisikymmentä 200 sivuista tai 600-sivuisia noin 17.
Vähän. Itse olen lukenut jo pelkästään tämän kesän aikana enemmän kirjoja.