Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisen vuoden aikana olen lukenut 23 romaania. Onko se paljon vai vähän mielestäsi?

Vierailija
11.08.2018 |

Minusta se on yllättävän vähän. En ole ennen laskenut, mutta aloin seurata huvikseni.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän, mutta suurimmalle osalle todennäköisesti paljon.

Vierailija
2/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon. Siltikin sanon, että romaani viikossa ei ole vähän. Hassu kysymys, pönkitystäkö haet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että paljon. Tai ainakin uskon että yli suomalaisten keskiarvon. Tunnen monia jotka lukevat noin 1-3 kirjaa vuodessa. Itse olen tänä vuonna ehtinyt lukea 18 kirjaa (joista 7 kesäloman aikana) ja olen tyytyväinen. Viime vuonna ehdin lukea vuoden aikana vain 15 ja se jäi harmittamaan.

Vierailija
4/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaaneja on helppo ja nopea lukea jos vaan viitsii, itse en jaksa, nukahdan jos ei ole mitään faktaa tms.

Vierailija
5/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Katsoin lainaustilastoni, viime vuonna 789 kirjalainaa ja lisäksi omat, hyllyssä olevat ja vuoden aikana ostetut kirjat. Eikä viime vuosi ollut mitenkään poikkeuksellinen eli yleensä kuluu enemmän luettavaa. Tosin jokainen lukee juuri niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Mukava, kun yleensä luetaan. :)

Vierailija
6/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime vuonna kirjastossa kampanja Lue 100 kirjaa, luin helposti sen verran, meni 134 kirjaa. Mutta minä olenkin eläkkeellä ja on aikaa lukea öisinkin. Tänä vuonna olen lukenut nyt 73 romaania. Dekkareista historiallisiin kirjoihin, en osaa koskaan nukahtaa ennen kuin olen pari tuntia lukenut.

Vierailija
7/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän

Vierailija
8/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Yleensä en lue mitään "lailahietamiehiä". Luen tietokirjoja. Elämäkerratkin on tietokirjoja. Olen myös ollut kirjastossa töissä. Yliopiston kirjastossa :)

Vierailija
9/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen paljon. Siltikin sanon, että romaani viikossa ei ole vähän. Hassu kysymys, pönkitystäkö haet?

Eihän tuo ole yksi romaani viikossa vaan yksi yli kahdessa viikossa. Ihan keskiverto määrä mielestäni.

Vierailija
10/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo oo paljon mitään. Itse luen päivittäin netistä kaikenlaista keskimäärin 10-15 tuntia. Luitko ap sinä niin paljon päivässä?

Vierailija
11/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae pönkitystä vaan aidosti mietin, miten paljon muut lukevat. Minusta tuntuu, että useat tuttuni ovat aina lukeneet kaikki mahdolliset uutuudet ja tietysti myös klassikot. Mietin missä ajassa he kaiken sen ehtivät lukea. Toki olen lapsiperheen äiti ja työssäkäyvä ihminen, joten lukuaika on rajallista... Toisaalta määrän vähäisyys ihmetyttää, koska romaanin todellakin lukee nopeasti. Voi olla että jos on rauhallinen viikonloppu, niin siinä yhden lukee ja toista jo aloittaa. Mutta kokonaissaldo näyttää kuitenkin jäävän aika vähäiseksi!

Vierailija
12/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se älyttömän paljon ole, mutta varmasti reilusti keskiarvon yli. Itse olen vuoden alusta lukenut n. 35 kirjaa, eikä sekään tunnu paljolta.

Vierailija
13/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän. Katsoin lainaustilastoni, viime vuonna 789 kirjalainaa ja lisäksi omat, hyllyssä olevat ja vuoden aikana ostetut kirjat. Eikä viime vuosi ollut mitenkään poikkeuksellinen eli yleensä kuluu enemmän luettavaa. Tosin jokainen lukee juuri niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Mukava, kun yleensä luetaan. :)

Älä puhu paskaa. Tuo on enemmän kuin kaksi kirjaa päivässä. Saa olla älytön lukunopeus jos meinaa ehtiä muutakin tekemään kuin pelkästään lukemaan aamusta iltaan.

Vierailija
14/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vähän. Itse olen aina ollut nopea lukemaan, menee novelleja, romaaneja, elämänkertoja, tietokirjoja ja runoja. Kirjastossa käyn viikottain hakemassa uusia kirjoja. Toi lukeminen on tietenkin yksilöllistä, itse olen lukenut aina. Jollekki tuo voi olla jo iso määrä vuodessa luettavaksi.

Vierailija
15/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kysyttykään kuinka monta kirjaa lainasit, vaan montako luit.

Kyllä mäkin useamman sata kirjaa lainasin, mutta noita mikkomallikkaita lapsille lukeekin helpolla kymmenenkin päivässä.

Waltareissa ym. onkin sitten oma duuninsa, kova jätkä kyllä olet jos parinin sellaista päivään vetelet 😊

Vierailija
16/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen koko ajan, noin 2-3 kirjaa viikossa. Luen useampaa päällekkäin, joskus tulee sellainen käteen jonka luen heti alusta loppuun. Luen aamukahvin kanssa, töistä tullessa, kokatessa jos on sellaista ruokaa että pitää istua ja hämmentää (tai "pitää" :D), luen myös jos syön yksin ja illalla ennen nukahtamista tunnin.  Viikonloppuisin saattaa mennä pitkäkin tovi vaan lukien jos ei ole sen kummempaa pakollista puuhaa. 

Nyt on kesken Ben Foglen English ja Elizabeth Georgen Lynley- dekkari jossa on miellyttävän paljon sivuja. Rakas vanha Christie (Third Girl) loppui eilen, taidan kaivaa hyllystä jonkun toisen Poirotin nyt kun olen fiiliksessä. 

23 kirjaa vuodessa tuntuu aika vähältä, mutta toisaalta tunnen ihmisiä jotka eivät lue ollenkaan kirjoja. Lukevat kyllä netistä kaikenlaista, mutta minusta on eri asia lukea ns. valittuja paloja kuin kirja jossa on ehkä tylsiä kohtia joiden ohi skrollaisi ruudulla, tai vaihtaisi tekstiä. Se kirjoissa juuri viehättääkin, rakenne. Ja kosketustuntuma myös, ja sivujen kellastuminen ajan mittaan, ja vanhan kirjan tuoksu  :)

Vierailija
17/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä se ainakiin siihen nähden etttä itte lukenut yhden kirjan pakotettuna eläessäni. Ehkä yhden kerran avannut sanomalehden. Muutoin määä olen avannu sen sen takii julkiselpaikallaaa etttä en vakutttaisi epäilyttttävältä.

Vierailija
18/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suunnilleen samaa tahtia luen. Käydään n. kerran kuussa, kun Helmet muistuttaa eräpäivästä, palauttamassa lapsen kirjasatsi ja lainaamassa uusia. Otan siinä itsellenikin kirjan pari, jotka tulee luettua sen kuun aikana. Enemmänkin ehkä menisi, mutta kirjojen etsiminen kirjastosta on nykyisin vähän työlästä, kun pitäisi toisella silmällä tarkkailla lasta kirjaston toisessa päässä. Ei pääse rauhassa selailemaan ja pohtimaan seuraavaa teosta. Pitäisi enemmän käyttää varaustoimintoa, mutta jotenkin pelkään, että sitten tulee juuri kiireinen kuukausi, eikä ehdikään/jaksakaan lukea kaikkea lainaamaansa.

Lastenkirjoja tulee sitten luettua melkein joka päivä useampi putkeen, ja kaksivuotias rakastaa toistoa, tuttuja satuja. Kirjastonkirjoilla saa vähän vaihtelua omaan valikoimaan.

Vierailija
19/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen koko ajan, noin 2-3 kirjaa viikossa. Luen useampaa päällekkäin, joskus tulee sellainen käteen jonka luen heti alusta loppuun. Luen aamukahvin kanssa, töistä tullessa, kokatessa jos on sellaista ruokaa että pitää istua ja hämmentää (tai "pitää" :D), luen myös jos syön yksin ja illalla ennen nukahtamista tunnin.  Viikonloppuisin saattaa mennä pitkäkin tovi vaan lukien jos ei ole sen kummempaa pakollista puuhaa. 

Nyt on kesken Ben Foglen English ja Elizabeth Georgen Lynley- dekkari jossa on miellyttävän paljon sivuja. Rakas vanha Christie (Third Girl) loppui eilen, taidan kaivaa hyllystä jonkun toisen Poirotin nyt kun olen fiiliksessä. 

23 kirjaa vuodessa tuntuu aika vähältä, mutta toisaalta tunnen ihmisiä jotka eivät lue ollenkaan kirjoja. Lukevat kyllä netistä kaikenlaista, mutta minusta on eri asia lukea ns. valittuja paloja kuin kirja jossa on ehkä tylsiä kohtia joiden ohi skrollaisi ruudulla, tai vaihtaisi tekstiä. Se kirjoissa juuri viehättääkin, rakenne. Ja kosketustuntuma myös, ja sivujen kellastuminen ajan mittaan, ja vanhan kirjan tuoksu  :)

Kiva kun saat luettua noin paljon. Itselläni ei yksinkertaisesti ole aikaa, vaikka rakastan lukemista ja kirjoja. Mulla on yleensä kesken pari kirjaa joista toinen romaani ja toinen tietokirja. Usein sen tietokirjan läpilukemiseen kuluu eniten aikaa koska luen pienissä pätkissä. 

Minua kiinnostaa ne jotka saavat luettuna noin paljon: mitä muuta teette viikon aikana, olettaen että olette töissä? Onko muita harrastuksia, asutteko yksin? Kysyn, koska itse luen lähinnä iltaisin, yleensä joka ilta sängyssä ennen nukahtamista, ja matkustaessa lentokoneessa, lentokentillä tms. jos ei ole työjuttuja. Mutta teen myös muita juttuja, käyn kuorossa sekä laulutunneilla, liikun, käyn konserteissa, tykkään myös kuunnella musiikkia kotona ja joskus katsoa jotain leffaa tai sarjaa, lukea nettiä, harjoitella stemmoja, tms. joten en yksinkertaisesti ehdi ja jaksa lukea niin paljon kirjoja kuin oikeastaan haluaisin. En edes tapaile ketään juuri nyt, voin vain kuvitella miten vähän aikaa lukemiseen jää jos/kun alan taas... 

Lukeminen on kyllä ihanaa. 

Vierailija
20/24 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä määrä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän