Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalaisella synttärit, neuvoja ketä kutsua.

Vierailija
11.08.2018 |

Meidän ekaluokan aloittaneella pojalla on parin viikon päästä synttärit, ja nyt mietinnässä ketä kutsua, kun uudelta luokalta ei ole vielä kaverisuhteet selkiytyneet. On vähän ujo lapsi, aiempina vuosina on pyytänyt parasta kaveria mukaan Hoplopiin, mutta tänä vuonna haluaisi kaverisynttärit. Luokalla on vain kaksi eskarista tuttua lasta. Onkohan ihan hullua, jos kutsutaan koko luokka(20 lasta)? Vai pitäisikö kutsua vain luokan pojat(13 kpl)? Tuleekohan kuinka moni näin vähän aikaa tunnetun synttäreille?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka kutsuisit koko luokan. Jos luokalla on 20 oppilasta niin vain n. 5-8 tulee kemuihin. Kokemusta on. 

Vierailija
22/23 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alkujaan päätettiin että kutsutaan kaikki luokan pojat sekä joinain vuosina myös tyttöjä. Häntä ei kutsuttu kaikkien juhliin, mutta jatkoimme silti itse kutsumista. Tällä politiikalla jatkettiin nelosluokkaan asti. Nuo synttärit pidettiin kotona.

Sen jälkeen on kutsunut ne joiden kanssa on oikeasti ja juhlat on pidetty esim. Superparkissa tmv. Kovasti ovat näille synttäreille vinkuneet nekin jotka eivät ole useaan vuoteen mun poikaa kutsuneet...

Kannustan kutsumaan ainakin luokan pojat, tuo on tärkeää aikaa kavereiden saamiseen.

Kyllä ne joiden luokse pääsee touhuamaan ovat niitä suosituimpia lapsia. Ne joiden vanhemmat antavat kutsua kaksi tai joille ei ikinä muutenkaan saa mennä, eivät yleensä ole kovin suosittuja kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kutsuttiin kaikki 6. luokan pojat  toukokuussa meidän esikoisen synttäreille. Mentiin keilahalliin (maalla kun ollaan, niin tilausbussilla) ja tunnelma oli kuin koulun lopettajaisissa ikään.

Seuraavana iltana alkoi puhelin piristä: miksi ei kaikkia kutsuttu (siis tyttöjä) mukaan juhliin, tämä on syrjintää, miksi tästä ei ilmoitettu, kuka keräsi rahat, kirjanpito esiin jne.

Kerroin, että euroakaan rahaa ei kerätty, itse maksoin koko lystin. Lapseni synttärit ovat lapseni synttärit, vaikka ikää oli jo 13v. Kutsua saa ketkä haluaa eikä tarvitse tehdä tiliä vanhempaintoimikunnalle. Luokkaretket on erikseen!

Joten ap:le tiedoksi: teit miten tahansa, niin aina löytyy muutama mamma, jonka mielestä teet kaiken väärin. Kutsut väärät lapset, liikaa tai liian vähän lapsia, tarjoilut on vääriä, kotisi on väärässä paikassa jne.