Niin väsynyt lapsen kadehtimiseen!!
Lapsella on kaveri rikkaasta perheestä. Vanhemmat lentäjiä joten matkustavat useasti. Lapsikin tahtoisi matkalle ja varsinkin lentokoneeseen kun niistä tykkää, mutta meillä ei ole varaa. Hyvä kun Tallinnaan päästään, ja matkustaminen on hankalaa jo ihan siitäkin syystä että perheessämme on 5 lasta. Eikä meidän tulot todellakaan ole kummoiset. Tänään olen saanut kuulla jo 3 kertaa kuinka "ellalla" on sitä ja tätä mitä mulla ei ole. On oma hieno huone, lemmikkejä, reissussa joka kuukausi. Hyvät arvosanat. Ja voi kyllä olen yrittänyt selittää lapselle että sinäkin voit matkustaa ja ruveta lentäjäksi, alkaa tehdä koulutöitä niin saat hyvät numerot, mutta kun kaikki pitäisi saada hetinyt!! Sitä odotellessa että koulu alkaa ja saa olla tuon kaverin kanssa jooa päivä.. melkein tekisi mieli ehdottaa että laita sitten välit poikki jos et kestä! Mikä avuksi tuon kanssa?
Kommentit (60)
Törkeää vääntää viisi lasta ja sitten ihmetellä.
Meitä oli neljä ja elämä just tuota. Hengissä pidettiin. Juuri ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan törkeää. Meillä 4 lasta ja viides toiveissa, olen hyväpalkkainen naisjohtaja, tienaan tuplat mieheni palkasta. Ei ole lainkaan edesvastuutonta, voisin hyvin elättää vaikka 12 lasta. Lasten lukumäärä ei ole ongelma, ehkä vain se että onko tuloja suhteessa lastrn määrään.
Selitä lapselle, miksi ette voi matkustaa. Useasti lapsi saattaa luulla, että vanhemmat eivät vain halua ja siksi jankuttaa näistä.
Vierailija kirjoitti:
Sipoläkin on vissiin köyhää rupusakkia (miljonääri) kun päättelet että lasten lukumäärä=köyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipoläkin on vissiin köyhää rupusakkia (miljonääri) kun päättelet että lasten lukumäärä=köyhyys.
Lukutaito?
Tuossa arvostellaan sitä että väännetään lapsia joihin ei ole mitenkään varaa ja sitten ihmetellään.
Sipilä on paska mulkku jolla ei saiis olla lapsia lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito?
Tuossa arvostellaan sitä että väännetään lapsia joihin ei ole mitenkään varaa ja sitten ihmetellään.
Itse et osaa lukea. Nimenomaan tuossa haukkuja yhdisti runsaan lapsimäärän aitomaattisesti köyhyyteen. Tämä on ihmeen tleinen stereotypia, että monilapsinen perhe olisi köyhä sossuelätti. Tiedän rikkaita monilapsisia perheitä ja myös ökyrikkaan monilapsisen perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito?
Itse et osaa lukea. Nimenomaan tuossa haukkuja yhdisti runsaan lapsimäärän aitomaattisesti köyhyyteen. Tämä on ihmeen tleinen stereotypia, että monilapsinen perhe olisi köyhä sossuelätti. Tiedän rikkaita monilapsisia perheitä ja myös ökyrikkaan monilapsisen perheen.
Siinä lukee että tehdään lapsia ja sitten vasta havahdutaan realiteetteihin. Siitähän ap:lla on kyse. Ei rinnastettu laåsimäärä
Köyhyyteen automaattisesti.
Kateuden kanssa pitää oppia elämään. Aina on uutta kadehdittavaa: jollain on rahaa, matkoja, materiaa, lemmikkejä, äiti ja isä, perhe, onnellisuutta, kauneutta, laihuutta, terveyttä, hyvät arvosanat, menestystä, taitoja, huomiota, kavereita, suosiota, positiivinen asenne vaikka elämä potkii päähän. Kadehtia voi mitä vaan.
Selitä lapsellesi että te elätte omanlaista elämää eikä matkailu ole ollut teidän elämässä etusijalla. Kerro millaisia valintoja te olette tehneet ja mitä arvostatte elämässänne. Kehota lasta miettimään mitä hän arvostaa ja kannusta toimimaan niin että osa haaveista joskus hänen kohdallaan toteutuisi. Kerro myös että aina elämässä ei saa kaikkea mitä haluaisi. Elämä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä kaverin lapsella sitten kaksi isää jos kerta molemmat lentäjiä? Provolta haiskahtaa.
Puuttumatta mitenkään keskusteluun, oletkos kuullut naislentäjistä koskaan?
Niin tai homopareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä kaverin lapsella sitten kaksi isää jos kerta molemmat lentäjiä? Provolta haiskahtaa.
Niin tai homopareista.
Finnairilla on USEITA naislentäjiä. Lentämiseen ei tarvita kikkeliä. Ohjaussauva on kojetaulussa, ei jalkovälissä.
Useasti ulkomailla ravintolassa olen saanut paikallisen Lidlin eineksiä lämmitettyinä moninkertaiseen hintaan. itse kaupasta ja toreilta ostamalla ja valmistamalla olen saanut paljon parempia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai homopareista.
Finnairilla on USEITA naislentäjiä. Lentämiseen ei tarvita kikkeliä. Ohjaussauva on kojetaulussa, ei jalkovälissä.
Mutta yhtä hyvin voisi olla homopari kyseessä.
Kyse oli homoparista ei lentäjien sukupuolista. Olkoot vaikka "muu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kuuntelisit lapsesi unelmointia? Lentoja on muuten todella halvalla. Halpalennoilla lentää jopa 30e/suunta etelä-Eurooppaan. Ottakaa koko perheellä tavoite, että lähdette kahden vuoden päästä reissuun. Myykää tori.fi:ssä itsetehtyjä juttuja tai tarpeettomia tavaroita, kerätkää pulloja, lapset voivat tehdä pieniä töitä naapureille/sukulaisille, laittakaa osa lapsilisistä sivuun. Kerätkää kaikki lisätienestit matkakassaan, johon ei saa koskea. Kahden vuoden päästä varatkaa edulliset lennot vaikkapa etelään ja vuokratkaa edullinen huoneisto, jossa voi itse kokata ruoat. Me maksoimme juuri kahdesta viikosta Italiassa 1500e (sis. lennot, majoitus). Emme käyneet ulkona syömässä, vaan nautimme paikallisia herkkuja itse tehtynä.
Kuulostaapaa kivalta lomalta, kokkailla hiki päässä jossain apartmentoksessa.
Ulkona syöminen ja vieraan maan keittö/viinit ovat yksi merkittävimmistä asioista lomalla. Ois vähän ankea ajatus olla syömättä ulkona jossain Italiassa.
Nyt olet täysin väärässä. Kerron edellisestä Italian lomastamme. Asuimme merenrannalla kolmen makuuhuoneen asunnossa (hinta 400e/2viikkoa), johon kuului iso parveke merelle päin ja etupihalla grillausalue. Kävimme heti tulopäivänä kaupassa ja ostimme jokaisen perheenjäsenen makuun kaikenlaisia herkullisia hedelmiä, kasviksia, leikkeitä, leipiä, juustoja, mehuja ja helposti tehtäviä ruokia. Jääkaapissa oli luonnollisesti myös pakastelokero, joten jäätelöäkin ostettiin. Meidän ei tarvinnut montaa kertaa liikahtaa kahden viikon aikana pois alueelta, koska ruokaa oli koko ajan kaapissa. Uitiin, pelattiin, miehen kanssa juotiin iltaisin sangriaa (alle 1e/litra), luettiin ja levättiin kunnolla. Ei tarvinnut pukeutua hienosti ravintoloita varten, vaan loma oli oikeasti lepoa. Lapsilla oli riittävästi tilaa mennä välillä omiin oloihinsa. Ruoaksi tehtiin esim. salaatteja, paistettiin kalaa tai lihaa tai keitettiin pastaa ja kastiketta. Parasta olivat italialaiset leikkeleet, leivät, juustot ja jäätelöt. Kahden viikon ruoat tulivat maksamaan noin 300 euroa ja saimme koko ajan syödä sellaisia ruokia, joista tiesimme mitä ne sisältävät ja mistä ne on tehty. Ravintoloissa olisi mennyt kahdessa viikossa moninkertainen määrä rahaa, eikä ruoka olisi ollut välttämättä aina niin hyvää. Jokainen tietysti menee sellaiselle lomalle mistä itse tykkää ja on meidänkin perhe käynyt hotelli-ravintola-lomilla. Vastasin vain siksi, kun joillakin on sitkeä kuvitelma, että lomailu olisi rankempaa jos ei ole hotellissa.
Ehkä sillä on kateellinen luonne. Minkäs teet? Aina tulee uutta kadehtittavaa, paras olisi opetella siitä eroon, jos pystyy. Häkellyttävää että joidenkin mielestä ongelma on ap:n rahatilanteessa tai elämäntyylissä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kuuntelisit lapsesi unelmointia? Lentoja on muuten todella halvalla. Halpalennoilla lentää jopa 30e/suunta etelä-Eurooppaan. Ottakaa koko perheellä tavoite, että lähdette kahden vuoden päästä reissuun. Myykää tori.fi:ssä itsetehtyjä juttuja tai tarpeettomia tavaroita, kerätkää pulloja, lapset voivat tehdä pieniä töitä naapureille/sukulaisille, laittakaa osa lapsilisistä sivuun. Kerätkää kaikki lisätienestit matkakassaan, johon ei saa koskea. Kahden vuoden päästä varatkaa edulliset lennot vaikkapa etelään ja vuokratkaa edullinen huoneisto, jossa voi itse kokata ruoat. Me maksoimme juuri kahdesta viikosta Italiassa 1500e (sis. lennot, majoitus). Emme käyneet ulkona syömässä, vaan nautimme paikallisia herkkuja itse tehtynä.
Sori, mutta MITEN teitte ruuat? Yhdessäkään hotellihuoneessa, jossa olen ollut. Ei ole keittiötä. Vaihtoehtoina syödä hotellin ravintolassa (tai tilata ruoka huoneeseen) tai syödä ulkona.
Ohis, mutta onpa jännää, että kaverin perheen molemmat vanhemmat ovat lentäjiä. Todella epätavallista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta MITEN teitte ruuat? Yhdessäkään hotellihuoneessa, jossa olen ollut. Ei ole keittiötä. Vaihtoehtoina syödä hotellin ravintolassa (tai tilata ruoka huoneeseen) tai syödä ulkona.
Ja hotelliko on ainoa mahdollisuus? Niitäkin on muuten huoneistohotelleja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. ERITTÄIN harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai homopareista.
Höpöhöpö, naisia on vain muutamia Finnairillakin, hyvin pieni vähemmistö lentäjinä ovat.
Ja jos molemmat vanhemmat olisivat lentäjiä, niin niillä ei tasan olisi lapsia, reissutyötä kun on. Tämä yksi syy miksi naisia ei siellä ole, ja se in todistettu fakta että miehillä on parempi avaruudellinen hahmottaminen
Et oo tosissas. Ei tässä ollut ongelma pienet tulot, vaan lapsen kateus. Miksi lasten pitäisi elää saaden kaiken mahdollisen? Miten lentäminen kuuluu joka lapsen oikeuksiin? Jokaisella lapsella on kuitenkin Suomessa mahdollisuus kouluttautua niin pitkälle kuin haluaa. Riippuen tietenkin perheestä ja kasvatuksesta, on rikkaus, kun on sisaruksia. Meillä ainakin sukulaisiakin on vähän, kahdella lapsella vain kolme serkkua.
Ap:n ongelmasta, jos lapset oikeasti viihtyvät yhdessä eikä oma lapsi ole mitenkään "alakynnessä", antaisin olla kavereina. Toivottavasti lapsi pääsee kateudestaan yli, on kuitenkin niin nuori vielä, että ei varmaan osaa arvostaa "oikeita" asioita.