Keskustelua julkisesta hammashoidosta/laadusta...
Ensimmäisenä nämä uudet uljaat vastavalmistuneet hampurit ehdottaa nykyään hampaiden repimistä (kiitos heikon julkisen hammashoidon alunperin julkisilla, joilloin hampaat pilattiin huonoilla paikoilla ja näin halkaistuilla hampailla) -
Tässä yksi kokemus:
Kertokaa lisää:
https://www.studio55.fi/tositarina/article/vesan-hammashoito-epaonnistu…
Kommentit (7)
Täällä Helsingissä menin julkiselle puolelle hammaslääkäriin säryn takia se hoidettiin.
Hammaslääkäri ehdotti sen jälkeen haluanko mennä hammaslääkäri opiskelijan potilaaaksi jatkossa suostuin mutta se ei ollut fiksu idea käynnit kestivät 3tuntia koska opiskelija joutui menemään kysymään neuvoja opettajalta.
Päähäni rupesi särkemään kesten operaation erittäin voimakkaasti.
Opiskelija vaan voivotteli eikä tarjottu särkylääkettä.tuntui että kuolen pään särkyyn.
Et ap y h t ä ä n tuoreampaa juttua löytänyt? Viisi vuotta vanha. Mä käyn julkisella puolella hammashoidossa ja suuhygienistillä, kaikki sujuu ok. Tosin ovat kehuneet, että hampaat ovat hyvässä kunnossa, kun kolmen vuoden välein käyn vain tarkastuksissa, suuhygienistillä kerran vuoteen.
Harvemmin hampaita saa pilattua huonoilla paikoilla. Kyllä se ongelma on sellainen, että paikattu hammas reikiintyy uudelleen paikan vierestä. Lopulta koko hammas on niin paikattu, että konstit loppuu. Ikinä paikattu hammas ei kestoltaan vastaa korjaamatonta. Se paikka on muovia. Mitä enemmän paikkoja suussa, sen isommat riskit tulla taas uusia reikiä. Ja miettiikö ihmiset mistä ne reiät siis hampaisiin tulee? Voiko asiaan mitenkään vaikuttaa itse? Miksi päädytään paikkauskierteeseen ja lopulta ne loppuun paikatut hampaat joudutaan poistamaan.
Ennen ei paljon kiinnitetty huomiota hammashygieniaan vaan lapsille syötettiin samalla lusikalla jugurttia kun mutsikin söi. Kun katsoo valokuvia muutamankymmenen vuoden takaisista lapsista kaikilla melko mustat hampaat. Jotain rautahampaita. Kiitos mutsit ja muut hoidosta.
on tuo hampaiden repimisehdottelu kyllä yleistynyt, väitän näiden implanttitarjousten ahneuden takia.
Miten tuo juttu liittyy julkiseen hammashoitoon? Vesahan oli oma-aloitteisesti halunnut luopua hampaistaan ja oli ihan itse hakeutunut jollekin halvalle puoskarille.
implanttihoitojen toivossahan ne noita tekee.. tai pelkkää sadismiaan.
ainakin itse sain joltain nuorelta tiukkakireältä melkosen huonon näköistä hoitoa. ja rassasi kyllä sen tuntuisesti, että oli paljonkn hampaankolossa ehkä äitiensä ikäisiään vastaan. ruma lopputulos, ja mihin saa valittaa kun lopputulema ei miellytä??