Jatkuvasti riitaa ruokavaliostani
Olemme urheileva pariskunta, joka on muuttanut yhteen noin puoli vuotta sitten. Suhde voi muuten hyvin, mutta mies on kehittänyt ongelman itselleen ruokavaliostani. Kestävyysurheilua harrastavana syön paljon hiilihydraatteja ja herkuttelen joskus sokerilla. Rasvojen ja proteiinin pidän kohtuullisena.
Esimerkiksi puuro marjoilla, jugurtti ja mysli tai leipä aamupalalla aiheuttaa nenän nyrpistelyä. Lounaalla kanapasta on suorastaan synti. Mies kommentoi avoimesti kuinka ’paskaa voinkaan syödä’ ja kieltäytyy ostamasta kauppavuorollaan esimerkiksi ruisleipää.
Mies itse elää ns. Bodariruokavaliolla proteiinilisineen ja raakoine kananmunineen. Saliharrastuksen kautta hän kokee sen ainoaksi oikeaksi ratkaisuksi. Joskus olen hänen mielikseen syönyt samoja ruokia sillä seurauksella että treenit kärsivät ja olen todella väsynyt.
Voimmekohan löytää asiaan jonkin sovun? Minä olisin valmis sallimaan molemmille omat tapansa ja ruokansa. Olen aina syönyt näin ja pysynyt hoikkana (170/55) ja terveenä. En jaksaisi päivittäisiä riitoja aiheesta.
Kommentit (9)
Sano sille, että ”Mulla on hyvä olla näin. Sulla ei näköjään ole hyvä olla itsesi kanssa, kun noin jaksat koko ajan nipottaa. Mä en ole tässä se, jonka tarvitsee itseään tai ruokavaliotaan muuttaa.”
Näin lapsellinen ihminen sietääkin mennä vaihtoon.
Itsehän ootte valinneet, miten elämänne vietätte ja käytätte. Saahan noinkin ajan kulumaan.
Kuulostaa tosi kontrolloivalta ja lapselliselta pojalta.
Tyypillinen salipelle, eikö miehen elämässä mitään muuta ole kuin sairaudeksi muuttunut salipunnerrus.
Ei ole tervejärkinen mies alkunkaan.
Pelasta itsesi ja jätä tuollainen narsisti.
Kuvottava kulliotus, haisee varmasti paskalle 24/7 ja käyttää hormoneita. Kiukuttelee kuin paviaani, joka ei saa banskua?
Eikö hän muka ymmärrä, että kestävyyslajeissa tarvitsee just hiilihydraatteja? Vie hänet juoksemaan niin salimies huomaa, että pihvit eivät oikein sovi juoksijan ruokavalioksi. Ja voisit kertoa hänelle, että runsas punainen liha lisää syöpäriskiä . Lisäksi osa lääkäreistä väittää runsaan proteiinin olevan vaarallista sisäelimille. Olen itsekin kokeillut "bodariruokavaliota, seurauksena oli kamala ummetus. Kaikkea kohtuudella on paras tapa syödä.
Huonosti syötte molemmat, joten puntit on tasan.