Onko muita jotka joutuu kiusallisiin tilanteisiin koska näyttää ikäistään nuoremmalta?
Itse olen 22 ja usein luullaan siis paljon nuoremmaksi. Ihan siis alaikäiseksi. Monesti tinderissä miehet väittää, etten ole parikymppinen ja tekevät ilmoituksen profiilistani. Yhdellä työharjoittelupaikalla toinen samanikäinen harjoittelija ei voinut uskoa ikääni. Kysyi sitä ja kun vastasin, huusi että "22?!oikeastiko?oletko samanikäinen kuin minä?" Koen tämän todella kiusalliseksi. Olen nimittäin hyvin itsenäinen ja jo monta vuotta asunut yksin.
Kommentit (52)
Eräs koulukaverini on 152cm pitkä ja aina ollut hoikka ja babyface. Ikää hänellä on 61. Jos en tuntisi niin en itsekään pitäisi kuin n 40-vuotiaana. Hän on kuitenkin päällikköasemassa eräässä pankissa. En tiedä mitä kaikkea hänen on pitänyt tehdä uskottavuutensa eteen. Myös hänen samanikäinen miehensä on nuorekas. Toisilla vaan on sellainen geeniperimä.
32v ja kysytään paperit jatkuvasti jos ostan alkoholia ja on tämä sattunut pelikoneellakin. Minulla on 11 vuotias lapsi ja meitä luullaan sisaruksiksi.Vaikuttaa parisuhteen muodostamiseen,kun 20 vuotiaat pokaa ja omanikäiset ei uskalla ,kun luulee paljon nuoremmaksi. Töissä tytötellään ja pidetään tettiläisenä yms.
Olen 36-vuotias mutta lapsenkasvonen ja lyhyys (159cm) sirous sekä pitkät vaaleat hiukset tehostavat turhankin nuorekasta vaikutelmaa. Kaksivitosena en päässyt k20 yökerhoon ja uudessa työpaikassa minua pari vuotta nuorempi, miespuolinen työkaveri ryhtyi isälliseen tytöttelyyn . Papereita kysytään usein kun ostan alkoholia, pelikoneilta tultu häätämään pari kertaa, kolmea kouluikäistä lastani ei uskota omikseni.
Kolmekymppisenä 15-vuotiaat saattoi kysyä puhelinnumeroa, ja vielä nelikymppisenä parikymppiset pojut saattoi ihastua. Sittemmin viisikymppisenä asia on korjaantunut ulkonäön osalta niin hyvin, ettei edes samanikäiset kiinnostu. 😃
Pari kk sen jälkeen kun olimme muuttaneet, humalainen naapuri tuli avautumaan avomiehelleni että suhteemme on sairas ja mies ällöttävä sika ,,kaunis kesäilta ja piha täynnä ihmisiä. Todistin purkausta ikkunasta ja menin pihalle huutamaan että syyttäisi enemmin minua kun olen miestä 5v vanhempi ! Olin siis tuolloin 35 v ja mies 30v.. naapuri tuijotti samein silmin ja horjui kotiinsa, ,seuraavina päivinä selvästi vältteli minua ja oli kuulemma mennyt ihan punaiseksi n kun olivat miehen kanssa osuneet yhtä aikaa postilaatikoillei.
Kesätapahtumissa nuorukaiset tulleet tekemään tuttavuutta. Kun käy ilmi, että voisivat olla lapsiani, ikäero jotain 18-22 vuotta, on sanottu "ei sit mitään" tms.
Maalle muuttaessa kylä oli huhunnut että opettaja muuttaa siihen taloon. En vastannut kuvaa. Teititeltiin kovasti, mutta jotkut sanoivat ääneenkin etten voi "vielä" olla opettaja. Olin 36.
kylläjoo, minä menisin täydellisesti teinistä jos ajaisin partani, minulla on jopa ääni sellainen kevyempi koska en juo alkohoolia ja polta tupakkaa, "näytän ikäistäni terveemmältä"
Mun 13-v. poikaa luultu mun pikkuveljeksi. Sehän on vaan hauskaa:)
Aina saa kuulla että läskiys vanhentaa, mutta näin 38 -vuotiaana aina ylipainoisena (reilusti) on arvioitu jopa 10 v nuoremmaksi. Tätä on jatkunut koko aikuisikäni, mutta kai minäkin joskus rupsahdan.
Ei muuten, mutta tosiaan tuo uskottavuusongelma varsinkin työelämässä.....
Olin/olen 22 kun nämä tapahtuivat:
-Työharjoittelussa joku kysyi ikääni ja sanoi sitten että olisin voinut olla 17-vuotias hänen mielestään. Seurassamme ollut toinen henkilö siihen vastasi että ei kyllä sen ikäiseltä näytä, ihan ikäisensä näköinen. Miksi tuosta asiasta pitää iso keskustelu vääntää...
-Kassalla kysyttiin henkkareita kun ostoksieni mukana oli yksi energiajuoma (miehelleni). Eipä ollut mukana. Kiusallista kun myyjä totesi että tölkki laitetaan sivuun, ja moni ihminen todisti tapahtuman. Mieheni hieman suuttui minulle tapahtuneesta, sanoi että jatkossa hoitaa itse nuo ostokset.
Mutta ei kovin ihmeellistä että minua luullaan joskus nuoremmaksi. Esiteini-iän jälkeen ikää on vaikeampi huomata. Pukeutuminen mutkistaa asioita vielä enemmän. Esim isosiskoani (27) luultiin teiniäidiksi kun hän hiukset nutturalla ja huppari päällä työnsi vauvaansa vaunuissa.
-"Oletkos sinä edes rippikoulua käynyt? "Tuntematon mummo kun työnsin esikoistani vaunuissa, meni hiljaiseksi kun ilmoitin että olen kylläkin 21 vuotias ja ihan naimisissakin.. Tosin en ymmärrä, miksi minun pitää tuntemattomille ihmisille selitellä mitään, olisi ollut varmaan parempi vain mulkaista mummelia ja kävellä pois
- " Mä en voi myydä näitä sulle", R-kioskin myyjä kun koetin ostaa tupakkaa ja energiajuomaa (miehelleni) ja henkkarit olivat autossa lompakossa, olin ottanut vain kännykän mukaan. Sanoin hakevani henkkarit ja myyjä oli tyrmistynyt, kun kun tosiaan palasin henkkareiden kanssa !
- " Kuule, et varmaan huomannut tuota ikärajaa?" Vartija Prisman pelikoneilla
- " Kun me ei voida laittaa ilman vanhemman lupaa", minua nuorempi tyttö tatuointiliikkeessä kun menin ottamaan kauan haaveilemaani kielilävistystä. Meni ikäni selvittyä niin noloksi, että ulkoisti lävistyksen laiton toiselle työntekijälle ja luikki karkuun !
- " TÄÄLLÄ ON JOKU V"""N PENTU!" Juopunut nainen yökerhossa baaristiskillä ja osoitteli suuntaani, ei siitä mitään kuitenkaan seurannut mutta nainen mulkoili minua koko illan tymistyneenä siitä, että kaltaiseni "pentu" oli päässyt sisään eikä minua poistettu. Oli 30 v syntymäpäiväni...
Nyt olen 42v ja ikä alkaa viimein näkyä naamassa, onneksi !
Naapuri soitti ovikelloa. Oli jotain asiaa taloyhtiöstä ja kysyi, ovatko mun vanhemmat kotona. Olin 27 ja pienen lapsen äiti.