Mikä työttömissä ärsyttää?
Sekö että itse olette niin kyrpiintyneitä työhönne mutta ette jostain syystä voi erota?
Haluatte itsekin ilmaista rahaa?
Pelkäätte sosiaalisen statuksenne puolesta?
Ylipäänsä katkeruus siitä, että joku muu saa jotain mitä te ette, olkoonkin hyödyt pienemmät kuin itse saamanne?
Tunne, että yhteiskunta ei pyöri ilman jokaisen panosta?
Kieroutunut moraalikäsitys?
Viha vähempiosaisia kohtaan?
Vai kenties oman paremmuuden pönkitys?
Kommentit (31)
Se kun ei itsekään haluaisi tehdä töitä ja on katkera ihmisille jotka sattuvat olemaan työttömiä. Tai ei ole työssä jota tykkää tehdä.
Olen työtön, loinen, 55 v. nainen. Töitä olen tehnyt 15-vuotiaasta saakka. Sain
potkut yt-neuvotteluissa, 16-vuoden jälkeen. Saan asumistukea, hain 3 viikkoa sitten toimeentulotukea,päätös ei ole vielä tullut. Anteeksi, että ikäistäni ei palkata.
Vierailija kirjoitti:
Se kun ei itsekään haluaisi tehdä töitä ja on katkera ihmisille jotka sattuvat olemaan työttömiä. Tai ei ole työssä jota tykkää tehdä.
Kumma juttu, kun minusta me, jotka emme niin pidä työstämme, hyväksymme useammin työttömätkin. Sitten taas ne, jotka meuhkaavat, kuinka tärkeää työ on heille ja ennen kaikkea, kuinka välttämättömiä he ovat rakkaalle työpaikalleen, halveksivat työttömiä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, loinen, 55 v. nainen. Töitä olen tehnyt 15-vuotiaasta saakka. Sain
potkut yt-neuvotteluissa, 16-vuoden jälkeen. Saan asumistukea, hain 3 viikkoa sitten toimeentulotukea,päätös ei ole vielä tullut. Anteeksi, että ikäistäni ei palkata.
Työttömyys ei tee kenestäkään loista. Se ettei halua töitä vaan haluaa elää muiden kustannuksella (kuin loinen) tekee ihmisestä loisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että itse käyn joka päivä töissä ja joudun maksamaan palkasta paljon veroja, jotta yhteiskunta voi elättää kaikki sossupummit sun muut. Ja kehtaavat vielä valittaa, että saavat liian vähän rahaa! Ilmaista rahaa kotona makaamalla. Se ärsyttää. Enemmän kyllä noi sossun tuilla elävät kuin "oikeat" työttömät. Oikealla työttömällä tarkoitan henkilöä joka oikeasti hakee töitä. Kun on niitäkin, jotka eivät oikeasti edes halua mennä töihin.
Työttömät maksaa tuistaan 20% veroja.
Yleinen asumistuki ja toimeentulotuki ovat verottomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että itse käyn joka päivä töissä ja joudun maksamaan palkasta paljon veroja, jotta yhteiskunta voi elättää kaikki sossupummit sun muut. Ja kehtaavat vielä valittaa, että saavat liian vähän rahaa! Ilmaista rahaa kotona makaamalla. Se ärsyttää. Enemmän kyllä noi sossun tuilla elävät kuin "oikeat" työttömät. Oikealla työttömällä tarkoitan henkilöä joka oikeasti hakee töitä. Kun on niitäkin, jotka eivät oikeasti edes halua mennä töihin.
Yleinen asumistuki ja toimeentulotuki ovat verottomia
Työmarkkinatuki ei ole.
Tässä ketjussa taas huomaa kaikista noista törkeistä loís-kommenteista sen, että täällä on keskustelussa kahdet säännöt. Koittakaa testin vuoksi haukkua niitä noiksi.
Ei työttömät ärsytä, vaan ne "ME VERONMAKSAJAT" "MEIDÄN VERORAHOILLA" tyypit.
Ei se veronmaksajuus ole mikään sädekehä tai passi joka tekee ihmisestä jonkun maailmanomistajan ja paremman ihmisen.
Ei ne verorahat kuulu veronmaksajille vaan valtiolle. Ja sivistynyt valtio nyt vaan pitää huolen niistä jotka ei itse siihen syystä tai toisesta pysty. VALTION rahoilla. Ei verojen maksaminen nyt niin suuri sankariteko ole että sen noin pitää ketään ylpistää.
Ja joka ikisen "veronmaksajan" on syytä muistaa että voi se epäonni kohdata joskus itseäkin, miten sitten suu pannaan?
Ei mikään. Jouduin itsekin yhtäkkiä irtisanotuksi.
Sen sijaan työnantajissa ärsyttää ikärasismi. Se olisi kitkettävä. Olen viisikymppinen reipas nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Pointti? Tuki ei ole tullut työtä tekemällä.
No kohta on sdp ja kokoomus vallassa, joten kaikki tulee olemaan taas hyvin ( Antti Rinne <3 ) eikä tarvitse Uuninpankkopojan lätinöitä orjapalkasta kuunnella.