Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan että pitäisi mennä epämukavuusalueille? Saan siitä vain huonoja kokemuksia

Vierailija
10.08.2018 |

Ahdistaa etukäteen, ahdistaa siellä ollessa, ahdistaa jälkikäteen.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yleensä sanotaan sellaisista asioista mitä kukaan ei halua tehdä ja halutaan nakittaa tietylle henkilölle

Vierailija
2/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä alkaa siitä missä mukavuusalue loppuu. Musta ainakin tuntuu siltä, että oon eniten "elossa", kun veressä on adrenaliinia. Tapoihin jämähtäminen on ainoastaan hirveän tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä alkaa siitä missä mukavuusalue loppuu. Musta ainakin tuntuu siltä, että oon eniten "elossa", kun veressä on adrenaliinia. Tapoihin jämähtäminen on ainoastaan hirveän tylsää.

Menehän sitten painimaan karhun kanssa tai hyppää painot jaloissa mereen. Kivasti saa tuntea elävänsä.

Vierailija
4/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niissä tilanteissa oppii eniten. Jos ei halua kehittyä mihinkään suuntaan voi tehdä vain sitä minkä jo ennestään osaa niin hyvin että ei tunnu miltään.

Vierailija
5/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettii jotain pyörällä ajoakin. Tuskin se kovin mukavaa on kun ensimmäisen kerran yrittää, mutta aika kivalta muistaakseni tuntui kun hoksasi miten se toimii. Kannatti mennä ja yrittää. Aikuiset unohtaa koko tuon tunteen kun eivät vuosiin opi mitään uutta.

Vierailija
6/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
7/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niissä tilanteissa oppii eniten. Jos ei halua kehittyä mihinkään suuntaan voi tehdä vain sitä minkä jo ennestään osaa niin hyvin että ei tunnu miltään.

Miksi pitää mennä alueelle, joka tuntuu pahalta?

Eihän siinä opi muuta kuin että olin oikeassa, vihaan tätä.

Voihan sitä oppia silläkin tavalla, että syventyy siihen, mistä pitää ja mistä saa hyviä fiiliksiä.

Vierailija
8/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämukavuusalueessa on kaksi eri tasoa. Toinen on se, jossa yritetään saada joku tekemään asiaa, jota kukaan ei vapaaehtoisesti suostu tekemään ja perustellaan se jollain mukamas henkisellä kasvulla. Toinen on se, joka on rakentavaa, eli hieman kiusallista tai vaikeaa, mutta josta onnistuessaan saa paljon iloa ja itseluottamusta sekä mahdollisesti uusia taitoja.

Vierailija
9/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

W

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä oppia silläkin tavalla, että syventyy siihen, mistä pitää ja mistä saa hyviä fiiliksiä.

Siinä on vaan se, että siitä sun fiilistelystä ei kukaan maksa palkkaa.

Vierailija
10/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

epämukavuusalue--> traumat 

Vierailija
11/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin asiasta ja kuinka pahasti sinne epämukavuusalueelle mennään. Jos esim. esiintymiskammoisena introverttinä joutuisi pitämään esityksen 50-henkiselle osastolle, en pystyisi nukkumaan, syömään, ääni pettäisi, joutuisin ottamaan rauhoittavia jne. Eli ei järkeä.

Jos taas joutuisin pitämään esityksen kahdelle kollegalleni, niin menisin silloinnkin epämukavuusalueelle, mutta inhimillisissä rajoissa ja saisin todennäköisesti onnistumisen kokemuksen.

Vierailija
12/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

W

Vierailija kirjoitti:

No joskus voi käydä niinkin, mutta usein tulee ihan huippu olo kun huomaa pystyvänsä tekemään jotain tai selviää uudessa tilanteessa kunnialla. Esim. vieraan kielen oppimisessa se tilanne kun huomaat pärjääväsi sillä. Onhan se nyt huippua.

Vierailija
13/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

W

Vierailija kirjoitti:

Moni toimivan elämän kannalta välttämätön taito on ensin ihmiselle epämukavaa. Ehkä siksi.

Tietysti jos lähipiiri tukee tarpeeksi voi roolipelata vauvaa koko ikänsä.

Vierailija
14/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on suurimmalle osalle ihmisistä muutenkin paljon asioita, joissa pakosta joutuu epämukavuusalueelle. Miksi sellaisia pitäisi vielä sen lisäksi tarkoituksella etsiä?

Vierailija
15/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

W

Vierailija kirjoitti:

No joskus voi käydä niinkin, mutta usein tulee ihan huippu olo kun huomaa pystyvänsä tekemään jotain tai selviää uudessa tilanteessa kunnialla. Esim. vieraan kielen oppimisessa se tilanne kun huomaat pärjääväsi sillä. Onhan se nyt huippua.

Mulle käy yleensä niin, että kun luulen selviytyneeni kunnialla, saan jälkeenpäin tietää tehneeni jonkin karmean mokan.

Vierailija
16/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

W

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan useimmiten tulee vaan pa*ka fiilis ja huonommuudentunne, ei ole huippua ei.

Vierailija
17/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan niitä onnistumisen kokemuksia sitten tulee. Nykyaikana on kannattavaa tehdä vain sitä, missä on hyvä. Muuten revitään palasiksi. 

Vierailija
18/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalielämä on helpompaa, kun joskus vähän koettelee omia rajojaan. Tai ainakin vaikeuksien mittasuhteet muuttuvat. Esim. jos totuttelet juoksemaan 100 km kerralla on maratonin juoksu sitten lastenleikkiä.

Vierailija
19/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

W

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy yleensä niin, että kun luulen selviytyneeni kunnialla, saan jälkeenpäin tietää tehneeni jonkin karmean mokan.

Se kertoo sinusta. Ei epämukavuusalueen käsitteestä.

Vierailija
20/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koko elämä enimmäkseen on yhtä isoa epämukavuusaluetta, on minusta ihan terveellistä pyrkiä käymään sillä mukavuusalueellakin aina kun se on vain mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi