HU: Rotat tunkeutuivat kerrostaloihin ja parvekkeille
"Ainakin Helsingin Arabianrannassa sijaitsevassa kerrostalossa on havaittu rottien menevän sisälle asuntoihin parvekkeen kautta, kertoo Helsingin Uutiset."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808102201128654_u0.shtml
Miten siellä Helsingissä viitsii edes asua, kun rotat vilisee jaloissa, kaduilla ja nyt jo parvekkeilla sekä kotona!
Rottaongelman pitää olla erittäin suuri, että rotat tulevat yleensä näkösälle ja vielä kotiin. Taudit leviää kivasti.
Onnea vaan pääkaupunkilaiset, hyi he*vetti, vielä ylpeilette tuolla stdilla ja pääkaupunkikin vielä olevinaan.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pääkaupungin määrittää se ettei siellä ole rottia? Mitä ap on vetänyt 😂😂
Mistä keksit tällaista tai mitä olet itse vetänyt?
Pieni häpeä, että pääkaupungissa vilisee rotta, oikea rotanloukko.
Ihan viimeisessä lauseessa näin lukee, oletko sokea vai tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
(Jäniksiä olen nähnyt ja oravia tietysti, eli en ihan jyrsijähavainnoitta ole sentään jäänyt.)
Jänikset (Leporidae) eivät ole jyrsijöitä (Rodentia), vaan kuuluvat jäniseläinten lahkoon (Lagomorpha)
Loistouutinen! Asun neljännessä ja lopultakin kissat saavat ruokaa ns. kotiinkuljetuksella.
Asuin vuoden amerikassa, ihan hyvällä alueella, ei mikään slummi, siellä oli rottia,
ja asunnoissa torakoita, ei siellä mitään hysteriaa ollut, paras tottua vaan.
Täällä hakunilassa rottia on pyörinyt pihalla pitkään. Ei ihme, koska tässä kaupungin vuokratalossa,tietyt asukkaat heittävät roskansa parvekkeiltaan alas. Pihalla järkyttävä sotku, kun linnut ja rotat levittävät sotkut ympäriinsä. Ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Jäniksiä olen nähnyt ja oravia tietysti, eli en ihan jyrsijähavainnoitta ole sentään jäänyt.)
Jänikset (Leporidae) eivät ole jyrsijöitä (Rodentia), vaan kuuluvat jäniseläinten lahkoon (Lagomorpha)
No eivät, viittasin niihin oraviin. Jänis oli muuten vain esimerkki eläimestä, johon en olisi uskonut törmääväni Helsingin keskustassa.
Tampereella olen nähnyt rusakoita, Lontoossa kettuja.
Vierailija kirjoitti:
Joo rottaa en ole nähnyt kertaakaan helsingissä. Mutta olen asunut täällä vain 15 vuotta.
Jäniksiä juu.
Kerran näin ketun joka keskellä päivää tuli liisankadulta ja käveli rauhallisesti liikenneympyrään, pysähtyi liikenneympyrään odottamaan että autot menee, mutta kaikki autot unioninkadulla jarrutti, joten kettu käppäili rauhallisesti kaisaniemenpuistoon.
Se oli aika oudon näköistä.
Helsinkiä pienemmissä kaupungeissa kettu ylittämässä suojatietä on ihan tavallinen näky. Tuon takia en haluaisi koskaan muuttaa pääkaupunkiseudulle. Luonto jää melko kaukaiseksi osaksi arkipäivää. Vaikka en maalla asukaan, on ketut, peurat, hirvet, pöllön huhuilut ym. ihan yleinen asia siinä missä vesisadekin.
Siis ne rotathan on kissan kokoisia, niin biittaako muka kotikissa villin rotan?
Sehän tarkoittaa, että on tämä isompikin city kuten vaikka NY kun kerran rottia vilisee. Ja onhan niitä tullut kieltämättä nähtyä. Joo, sisälle ei kuitenkaan mielellään, please! 🐀⛔️😁
Näin aamukävelyllä Viikissä seitsemän rusakkoa. Arboretumissa näin ketun.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tällä palstalla asuu Viikissä.
Rotat voi tappaa vauvan puremalla niitä. Varokaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo rottaa en ole nähnyt kertaakaan helsingissä. Mutta olen asunut täällä vain 15 vuotta.
Jäniksiä juu.
Kerran näin ketun joka keskellä päivää tuli liisankadulta ja käveli rauhallisesti liikenneympyrään, pysähtyi liikenneympyrään odottamaan että autot menee, mutta kaikki autot unioninkadulla jarrutti, joten kettu käppäili rauhallisesti kaisaniemenpuistoon.
Se oli aika oudon näköistä.Helsinkiä pienemmissä kaupungeissa kettu ylittämässä suojatietä on ihan tavallinen näky. Tuon takia en haluaisi koskaan muuttaa pääkaupunkiseudulle. Luonto jää melko kaukaiseksi osaksi arkipäivää. Vaikka en maalla asukaan, on ketut, peurat, hirvet, pöllön huhuilut ym. ihan yleinen asia siinä missä vesisadekin.
Kyllä luonto on ainakin mulle tärkeä osa arkipäivää Etelä-Helsingissäkin. Varsinkin linnut. Helsingissä on paljon ihania puistoja ja meri.
Vierailija kirjoitti:
En usko että on olemassa yhtään pääkaupunkia, jossa ei välillä näkyisi rottia. Kaupungeissa on rottia. Maaseudulla on rottia. Että jos haluaa asua paikassa, jossa ei ole lainkaan rottia, niin vaikeaksi menee.
Itse en ole nähnyt Helsingissä yhtään rottaa. (Jäniksiä olen nähnyt ja oravia tietysti, eli en ihan jyrsijähavainnoitta ole sentään jäänyt.)
No ei täällä meidän isommassa kaupungissa pyöri rotat roskakatoksilla eikä parvekkeilla ja asuntojen sisällä. Kyllä se on todellinen ongelma siellä Hki. Tästä Hki rottaongelmasta on lehdetin vinkuneet pitkään. Ällötys ja häpeä.
Itä-Helsingissä on jo vuosia ollut paha rottaongelma. Olen nähnyt lukuisia kertoja alueella rottia. Kerran yksi oli mm. alimman kerroksen kerrostaloasunnon maaterassilla.
Minua rotat ällöttävät enkä ymmärrä miksi ongelmalle ei tehdä mitään. Myös Aleksis Kiven patsaalla Helsingissä on kuulemma paljon rottia. En ole sillä alueella juurikaan ollut, joten ei ole omia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin Helsingin Arabianrannassa sijaitsevassa kerrostalossa on havaittu rottien menevän sisälle asuntoihin parvekkeen kautta, kertoo Helsingin Uutiset."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808102201128654_u0.shtml
Miten siellä Helsingissä viitsii edes asua, kun rotat vilisee jaloissa, kaduilla ja nyt jo parvekkeilla sekä kotona!
Rottaongelman pitää olla erittäin suuri, että rotat tulevat yleensä näkösälle ja vielä kotiin. Taudit leviää kivasti.
Onnea vaan pääkaupunkilaiset, hyi he*vetti, vielä ylpeilette tuolla stdilla ja pääkaupunkikin vielä olevinaan.
tuon reaktion perusteella kuulostaa että sulla on jotain pahastikin helsinkiläisiä kohtaan hampaankolossa :D
Uutinenhan faktaa. Miten faktan kertominen voi olla hampaankolossa ketään kohtaan.
Helsinkiläiset on vaan niin v* leveitä tuosta rotanloukostaan, joka on maailman mittapuulla vain kärpäsen kokoinen kakkakikkare maailman kartalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tällä palstalla asuu Viikissä.
Totta. Viihtyisä alue, jossa on luonto ympärillä.
Rotista, eli asumistuen nostajista pitäisi päästä eroon, mutta miten?
Yhh... 😷😷😷😷😷
Itsekin maalla asuneena muistan vielä sen, miten isoiksi toisinaan ne siimahännät kasvoivat... Kerran näin valehtelematta kissan kokoisen rotan. Ei pahemmin huvittanut enää pihapiirin aitoissa jne. seikkailla 😕