Pullamössölukiolaisille on liikaa lähteä kouluun aamukahdeksalta :D
https://lukio.fi/lukiolaiset-uuteen-lukuvuoteen-opiskelijoiden-hyvinvoi…
Entä sitten kun nämä isänmaan toivot siirtyy työelämään vaikkapa raksalle? Hyvä siellä on sitten sanoa että työt alkaa aikaisintaan yhdeksältä. Tai sitten joku kolmivuorotyö.
En oikein tiedä jos pitäisi itkeä vai nauraa näiden kanssa.
Kommentit (65)
Kyllä nuo meidän nuoret ainakin herää ihan helposti 8ksi kouluun. Ei ole olllut ongelmia.
Itse en anna nukkua yhtään pidempään vaikka koulu alkaisikin tuntia myöhemmin.
Entä jos ne menee yliopistolle?
Terveisin tutkija joka ei koskaan aloita työpäivää ennen klo 10.
Vierailija kirjoitti:
Itse en anna nukkua yhtään pidempään vaikka koulu alkaisikin tuntia myöhemmin.
Siehän sälli oot. Annatko lastes syödä tai käydä vessassa jos nukkuminen on noin kauhistus?
Meillä poika herää lähes joka aamu 05.45 ehtiäkseen ensimmäiselle oppitunnille joka alkaa klo8.15. Vain 1 aamu viikossa kun oppitunnit alkaa myöhemmin eli klo9.40.
Se tarkoittaa sitä, että käy yöunille klo21 mennessä, jotta jaksaa opiskella.
Ap, mene navetan taakse ja...
"Hyvä lääke koulupäivän aikaiseen väsymykseen on myös riittävä lepo. Nuorten vuorokausirytmi siirtyy myöhäisemmäksi, eikä tämä ole pelkästään nuoren oma valinta. "
Täh😮 Kenen valinta se on? Kertokaa minulle kuka tai mikä estää menemästä nukkumaan klo 21?
Hieman terminologiaa, jos sallitte. Pullamössö oli lasten suosittu aamupala 1950-1960-luvuilla. Sitä siis söivät nykyisten koululaisten isovanhemmat. Vartuttuaan he antoivat oman aamupalansa nimen pilkkanimeksi nuoremmille sukupolville, vaikka itse nimenomaan ovat pm-sukupolvea.
Mun mielestä tosi nolo tuo lukioliiton puheenjohtaja. Kummallista jeesustelua. Vaatimuksia riittää kovasti. Kirjat ja kaikki pitäisi myös saada ilmaiseksi. Miksei myös palkkaa opiskelusta? Kun niin vaikeaa on se lukio.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä lääke koulupäivän aikaiseen väsymykseen on myös riittävä lepo. Nuorten vuorokausirytmi siirtyy myöhäisemmäksi, eikä tämä ole pelkästään nuoren oma valinta. "
Täh😮 Kenen valinta se on? Kertokaa minulle kuka tai mikä estää menemästä nukkumaan klo 21?
Et ole selvästi käynyt lukiota. Ihmisellä on luonnostaan 24 tunnin vuorokausirytmi, joka nuorilla siirtyy myöhemmäksi hormonaalisten muutosten, kun aivojen melatoniinin tuotanto vähnee; ei siis ole oma valinta. Tämä ilmenee esimerkiksi siten, ettei uni tule ajoissa vaikka kuinka menisi sänkyyn pyörimään
Mun pitää herätä joka aamu töihin 3.30 ja se on ok. Aina kun tulee työstä puhe ja jostain syystä tuo aika tulee esille niin pöyristyjät ovat tuota risurannesakkia. Eivätkä pääse siitä yli vaan jankkaavat sitä pitkin iltaa.
Ihmiset tuntuvat aina periaatteesta vastustavan etuja, joita kaavaillaan jollekin ihmisryhmälle, johon he itse eivät kuulu. En minäkään lukiolaisena halua, että te toimistorotat saisitte nukkua pidempään tai pääsisitte aiemmin töistä tai saisitte ilmaisia lounaita tai mitä ikinä. Eihän se minua hyödytä.
No kylläpä ap:ta korpeaa kun jäi lukio käymättä.
Vielä ehtii aikuisenakin, siitä vaan.
Voi toista, mitenköhän pärjää oikeassa elämässä :(
Meidän tokan vuoden amislainen( nyt saa yökkiä) menee joka aamu kahdeksaan kouluun ja illoiksi/vkonlopuiksi töihin. Tienaa jo nyt enemmän kuin moni hyönteistutkija. Ei ole väsymystä valitellut.
Meillä teini herää joka aamu klo 5. Nukkumaan menee klo 22. Opiskelee amiksessa levyseppähitsaajaksi.
Lukiolaiset ovatkin todellisia pskahousuja. Luulevat olevansa jotain, mutta lukiosta valmitutaan työttömäksi. Vanhempien rahoilla sitten yritetään pitää kulisseja yllä. Pitää olla iPhonet ja isin bemarit. Mä niin inhoan noita kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Hieman terminologiaa, jos sallitte. Pullamössö oli lasten suosittu aamupala 1950-1960-luvuilla. Sitä siis söivät nykyisten koululaisten isovanhemmat. Vartuttuaan he antoivat oman aamupalansa nimen pilkkanimeksi nuoremmille sukupolville, vaikka itse nimenomaan ovat pm-sukupolvea.
Olen muuten syönyt pullamössöä, oikea pullamössö sotketaan kahviin ja siihen runsaasti sokeria.
En ole vielä isovanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Lukiolaiset ovatkin todellisia pskahousuja. Luulevat olevansa jotain, mutta lukiosta valmitutaan työttömäksi. Vanhempien rahoilla sitten yritetään pitää kulisseja yllä. Pitää olla iPhonet ja isin bemarit. Mä niin inhoan noita kakaroita.
Katkeruutesi haisee tänne asti.
Ei ole edes pelkästään nuorien ominaisuus. Itse olen vielä 40-vuotiaanakin aamu-uninen. En saa kovin aikaisin unta mitenkään ja aamulla taas pystyn nukkumaan hyvin. Onneksi itselläni on liukuva työaika, joten mene töihin vasta ysin jälkeen.
Minulla on kavereita, jotka heräävät viimeistään kuudelta täysin pirteinä, joten olemme tässäkin asiassa yksilöitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruutesi haisee tänne asti.
En ole, kuinka niin?
Unitutkijalla olisi Ap:lle sanottavaa.
https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/tama-on-todellinen-s…