Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nainen 50+! Muutama kysymys:

Vierailija
09.08.2018 |

Minua kiinnostaa filosofiasi ja käytännön toimet ulkonäköön ja tyyliin liittyen.

- Millä tavoin hoidat ulkonäköäsi?
- Kuinka paljon aikaa/rahaa/vaivaa/ajatusta näet tyylisi eteen?
- Seuraatko trendejä/muotia?
- Käytkö kampaajalla/kosmetologilla tms?
- Mistä ostat vaatteesi ja mikä on tyylisi nk ”punainen lanka”?
- Oletko käynyt veitsen alla tai aiotko mennä?
- Millä tavoin olet aikojen kuluessa muuttanut kauneudenhoitokäytäntöjäsi?
- Onko sinulla tyyli-ikoneita?

Kaikki kiinnostaa!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia filosofisia kysymyksiä, lukiossa filosofia oli tylsää.

Pelkääkö, ettei sun elämäsi yleisö ja tuomaristo pidä sua syvällisenä, jos mietit näitä asioita?

Vierailija
22/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa filosofiasi ja käytännön toimet ulkonäköön ja tyyliin liittyen.

Kaikki kiinnostaa!

Kiva kun kiinnostaa!!

Minulla on ns. iltatähti, joten pyrin pitämään huolta ulkonäöstäni (kukaan ei luule minua nelikymppiseksi, mutta ettei mummoksi luulla :D)

Rahaa kuluu paljon, nyt kun siihen on mahdollisuus.

Kasaan seuraavan työpäivän vaatteet, asusteet, laukun ja takit etc jo valmiiksi edellisenä päivänä. Niin että kaikki sointuu täydellisesti kaikkeen. Ostan suht kalliita ja laadukkaita vaatteita, minulla on nahkalaukkuja ja jonkin verran hillittyjä merkkilaukkuja (ei mitään 5000 euron kuitenkaan).

Minulla on selkeästi aivan oma tyylini, kenkäni ovat sellaisia, että herättävät huomiota ja jopa kehuja nuorilta naisilta. Minulla on yksi pääväri (ei tod musta!), jonka ympärille koko vaatekaappini kietoutuu.

Käyn usein kampaajalla, niin että hiukseni ovat aina kuosissa. En koskaan lähde hompsuhiuksissa töihin. Hiukseni ovat ohuet (olleet aina), joten pidän ne niin naisellisina kuin melko lyhyet voi pitää (ei kanapee).

Meikkaan joka päivä - kevyesti kylläkin. Käyn kasvohoidoissa.

Seuraan trendejä ja muotia, mutta täysin oman vartaloni ehdoilla. Muutenkin valitsen vaatteita, jotka imartelevat kroppaani. Olin 48-vuotiaaksi aika tiimalasi - vaihdevuodet ovat vaikuttaneet vartalooni, eikä minulla ole tahdonvoimaa vetää vain vihersmoothieita.

Vapaa-aikana ja lomalla elän vähän pellossa :D Olen aika hompsuinen ja se on kivaa välillä.

Minua ei haittaa likainen muki tiskipöydällä tai pyykki lattialla. Mutta jos värisävy vaatteissa on väärä, minun on vaikea olla :D

Ai niin - siitä veitsestä. En ole kiinnostunut. Enkä täyteaineista.

Mutta laserhoidot ja veitsettömät jne. hoidot kyllä kiinnostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan sama, miltä noin vanhat näyttää?

Vierailija
24/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap.tä kiinnostaa?

Mua kiinnostaa moni asia. Nyt kiinnostaa, että miten itseäni 20+ vuotta vanhemmat naiset näkevät tämän asian. Taitavat kokea jonkinlaisena hyökkäyksenä itseään kohtaan. Kannattaisi koittaa löytää elämäänsä vähän positiivisuutta. Ap

Tämä ei liity positiivisuuteen mitenkään. Ihmisten prioriteetit usein muuttuvat iän mukana. Luulen että kysymysasettelusi aiheutti hieman huvittuneisuutta asettamassasi ikäryhmässä - ainakin itseäni hymyilytti.

Jos kysymys ei koske tai kiinnosta, itseä niin voi siirtyä muihin ketjuihin. Ap

Vierailija
25/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap.tä kiinnostaa?

Mua kiinnostaa moni asia. Nyt kiinnostaa, että miten itseäni 20+ vuotta vanhemmat naiset näkevät tämän asian. Taitavat kokea jonkinlaisena hyökkäyksenä itseään kohtaan. Kannattaisi koittaa löytää elämäänsä vähän positiivisuutta. Ap

Miksi koet neutraalin kysymyksen hyökkäyksenä? Tulkinta on täysin sinun.

Vierailija
26/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Puhdas, siisti ja hiukset hyvin, tilaisuuteen sopivat vaatteet ja hoidetut kengät

2. En ole koskaan laskenut. aamulla katson peiliin...

3. En juuri seraa, mutta kyllä se hiukan vaikuttaa, tietysti. Näkyyhän se kauppojen valikoimissa.

4. Käyn kampaajalla joka viides viikko, kosmetologilla en, koska olen atoopikko, tiedän jo mitä voin kasvoilleni laittaa.

5. Ostan vaatteita ulkomailta, tai tietysistä luottopaikoista ja ostan myös ex temporee, jos näen jotain kivaa ( harvoin löytyy, valitettavasti). tyylini on aika graafinen, en ole kukkamekkoihminen.

6. veitsen alla olen ollut vain lääketieteellisistä syistä

7. Allergiat on aiheuttaneet muutoksia ja onhan mulla nyt enemmän rahaa

8. Kaikki fiksut, kauniit vanhat rouvat, jotka ei ole leikelleet itseään, esim Judi Dench, Charlotte Rampling, seela Sella

Denchiä ja Sellaa on kyllä leikelty. Ramplingia en tunne.

Eipä tuolla taida olla kuule ainoatakaan näyttelijänaista, jota ei olisi parenneltu... Silmä käteen!

Vierailija
27/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap.tä kiinnostaa?

Miksi koet neutraalin kysymyksen hyökkäyksenä? Tulkinta on täysin sinun.

En kokenut sun kysymystä hyökkäyksenä. Ap

Vierailija
28/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkuutan hiukset, koetan valita itseäni pukevia vaatteita (etenkin värit), suojaan ihoani auringolta. Viimeksimainittuun on kyllä syynä ulkonäön lisäksi myös sairaus, jota auringonvalo pahentaa.

Ehkä 200 euroa kuussa, jos mukaan lasketaan kaikki vaatehankinnat. Silloin kun tiedän tarvitsevani jotain tiettyä, näen kyllä vaivaa tehdäkseni oikean valinnan.

Seuraan sikäli että olen niistä tietoinen, mutta en todellakaan lähde kaikkiin hupsutuksiin mukaan. Saatan olla jopa tarkoituksellisen epätrendikäs, jos jokin trendi on mielestäni vastenmielinen.

Kampaajalla, en muualla.

Viime aikoina aika paljon nettikaupasta, esim. AGS. Joskus tavis vaateliikkeistä tai kirppariltakin teen löytöjä. On tiettyjä valmistajia, joiden vaatteita suosin, esim. Gerry Weber. Punainen lanka, no jaa... tiedän itse millaisesta pidän ja pyrin hankkimaan vain mieleisiäni vaatteita. Minulla on myös tarkka värisilmä ja valitsen vain ihoni väriin sopivaa. 

Etuhampaisiin olen kosmeettisesta syystä asennuttanut laminaatit. Muutakin ehkä voisin, jos olisi rahaa.

Oikeastaan vain se, että jouduin 25-vuotiaana opettelemaan peitevoiteen ja puuterin käytön, kun minulla puhkesi ihosairaus joka edellyttää huolellista valolta suojautumista. Niitä olen siitä pitäen käyttänyt aina kun valoisan aikaan lähden ulos.

Ei. Katselen kyllä mielelläni tyylikkäästi pukeutuvia naisia, mutta en jäljittele. Moni tyylikäs nainen on tyylikäs omalla tavallaan, joka kuitenkaan ei ole se minun tapani tai tyylini.

Vierailija
29/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minua 50+ naista harmittaa, että sen kerran kun kysymys av.llä on suunnattu omalle ikäryhmälleni, se käsittelee ulkonäöstä huolehtimista.

Olisi niin paljon muuta annettavaa.

Mukavaa päivää kaikille :)

Vierailija
30/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minua 50+ naista harmittaa, että sen kerran kun kysymys av.llä on suunnattu omalle ikäryhmälleni, se käsittelee ulkonäöstä huolehtimista.

No ole hyvä ja tee itse mieleisiä kysymyksiä ikäryhmällesi?? Miksi muiden pitää??

Vierailija
31/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Millä tavoin hoidat ulkonäköäsi? Käyn päivittäin suihkussa, rasvaan ihoani ja käyn kolmisen kertaa vuodessa leikkauttamassa hiukseni. Minua kiinnostaa ulkonäköä enemmän "sisänäkö" eli se, mitä korvien välissä on.

- Kuinka paljon aikaa/rahaa/vaivaa/ajatusta näet tyylisi eteen? Enpä taida ajatella "tyyliäni" koskaan, saati haaskata siihen rahaa. Ei minulla kyllä mitään tyyliä varsinaisesti olekaan.

- Seuraatko trendejä/muotia? En enää (60-vuotiaana), teini-iässä jonkin verran seurasin.

- Käytkö kampaajalla/kosmetologilla tms? Kampaajalla pari kolme kertaa vuodessa.

- Mistä ostat vaatteesi ja mikä on tyylisi nk ”punainen lanka”? En oikeastaan enää osta kuin alusvaatteita, ne jostain Prismasta tai vastaavasta. Muita vaatteita on kaapit täynnä vuosikymmenten varrelta. Niillä uskon pärjääväni elämäni loppuun.

- Oletko käynyt veitsen alla tai aiotko mennä? Kyllä, minulta leikattiin viime vuonna kohtusyöpä. Toivottavasti ei tarvitse enää ikinä mennä.

- Millä tavoin olet aikojen kuluessa muuttanut kauneudenhoitokäytäntöjäsi? Nuorempana meikkasin kasvojani, enää en muuta kuin poikkeustilanteissa, kuten joissakin juhlissa.

- Onko sinulla tyyli-ikoneita? Hm, eipä taida olla. Tiedeikoneita minulla kyllä on, mutta sitähän ei kysytty.

Kaikki kiinnostaa!

Vierailija
32/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60+

Joka kuudes viikko väri ja leikkaus.

Rakennekynsien huolto kerran kuussa. Meikki päivittäin.

Hiustenpesu joka aamu.

Aika paljon farkku- bleiserityylinen pukeutuminen. Korkkarit ehdottomat.

Ihoani hoidan huolellisesti laatutuotteilla päivittäin. Joskus käväsen ihonpuhdistuksessa.

Vierailija
33/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kauneusoperaatio saa katseen virkeäksi. Hoidetuilla hampailla on kiva hymyillä. Hyvää ihoa ei paljoa tarvitse meikata. Vaatevarstoni on klassinen. Tasokkaat alusvaatteet tuovat iloa arkeen ja vaatteet istuvat hyvin. Hiustyylini on luonnollinen, väri valittu oman hiusvärin läheltä. Koruni ovat aitoja. Mieliala on positiivinen. Opiskelen uusia asioita. Hemmottelen itseäni ja pidän huolta parisuhteestani. Mukava elämänvaihe.

Vierailija
34/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ole hyvä ja tee itse mieleisiä kysymyksiä ikäryhmällesi?? Miksi muiden pitää??

En sanonut, että kenenkään pitää. :)

Vierailija
35/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pesut, ihovoiteet, karvanpoisto, meikkaus joka päivä ym., mutta tärkein ruokavalio ja päihteettömyys, ne vaikuttaa ulkonäköön eniten. Samoin auringon välttely ja hyvä suojakerroin voiteessa.

- Aikaa menee kyllä jonkun verran, rahaa kohtuullisesti. Tyyli on mietitty, aina.

- Seuraan muotia, mutta en koskaan apinoi suoraan mitään. Oma tyyli on aika vahva jo tässä iässä, ajaton.

- En enää, oli masentavaa ajanhaaskausta. Kotona itse laittaen saa parempaa jälkeä.

- Vaatteet hankin milloin mistäkin, paljon kierrätysmateriaaleista tehtyä ja itse tehtyä. Vanhojen naisten liikkeet ei oikein innosta, mutta ei nuorisoputiikitkaan.

- Veistä tarvitaan, jos esim. joku sisäelin vikaantuu, mutta ei täysipäinen ihminen anna ulkonäköään leikellä! Ei vanhenemisen takia, onnettomuuskorjaukset on asia erikseen. Haluan vanheta kauniisti ja olen kyllä ihan tyytyväinen edelleen ulkonäkööni. Painonhallinta on SE juttu, ei kauneuskirurgia.

- Suojaan ihoa auringolta tarmokkaammin kuin nuorena

- Ei oikeastaan, ketään en jäljittele. Ihailen kyllä monia edustavia naisia, esim. Anna Perho, Lenita, Maija Vilkkumaa, Aira Samulin, Piia Pasanen.

Vierailija
36/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap.tä kiinnostaa?

Tämä ei liity positiivisuuteen mitenkään. Ihmisten prioriteetit usein muuttuvat iän mukana. Luulen että kysymysasettelusi aiheutti hieman huvittuneisuutta asettamassasi ikäryhmässä - ainakin itseäni hymyilytti.

Jos kysymys ei koske tai kiinnosta, itseä niin voi siirtyä muihin ketjuihin. Ap

Oletpa hyökkäävä. Kannattaisi hankkia elämään vähän positiivisuutta. Sen lisäksi epäilen, että olet mies. Ja oletkin.

Vierailija
37/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on mielessäsi jokin muu 50+ naisia kiinnostava aihe , voit toki itse avata keskustelun sinua enemmän koskettavasta aiheesta.-ohis

Vierailija
38/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 lisää vielä:

Hiusten värjäämistä en harrasta, ei kyllä ole harmaitakaan.

Omasta luonnollisesta itsestä ja terveydestä huolehtiminen pitää kauniina.

Vierailija
39/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on mielessäsi jokin muu 50+ naisia kiinnostava aihe , voit toki itse avata keskustelun sinua enemmän koskettavasta aiheesta.-ohis

Sama mies vastailee ohiksena.

Vierailija
40/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi