Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nainen 50+! Muutama kysymys:

Vierailija
09.08.2018 |

Minua kiinnostaa filosofiasi ja käytännön toimet ulkonäköön ja tyyliin liittyen.

- Millä tavoin hoidat ulkonäköäsi?
- Kuinka paljon aikaa/rahaa/vaivaa/ajatusta näet tyylisi eteen?
- Seuraatko trendejä/muotia?
- Käytkö kampaajalla/kosmetologilla tms?
- Mistä ostat vaatteesi ja mikä on tyylisi nk ”punainen lanka”?
- Oletko käynyt veitsen alla tai aiotko mennä?
- Millä tavoin olet aikojen kuluessa muuttanut kauneudenhoitokäytäntöjäsi?
- Onko sinulla tyyli-ikoneita?

Kaikki kiinnostaa!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minua 50+ naista harmittaa, että sen kerran kun kysymys av.llä on suunnattu omalle ikäryhmälleni, se käsittelee ulkonäöstä huolehtimista.

Olisi niin paljon muuta annettavaa.

Mukavaa päivää kaikille :)

No ole hyvä ja tee itse mieleisiä kysymyksiä ikäryhmällesi?? Miksi muiden pitää??

En sanonut, että kenenkään pitää. :)

No mee sit muualle valittamasta

Vierailija
42/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minua 50+ naista harmittaa, että sen kerran kun kysymys av.llä on suunnattu omalle ikäryhmälleni, se käsittelee ulkonäöstä huolehtimista.

Olisi niin paljon muuta annettavaa.

Mukavaa päivää kaikille :)

Jos sinulla on mielessäsi jokin muu 50+ naisia kiinnostava aihe , voit toki itse avata keskustelun sinua enemmän koskettavasta aiheesta.-ohis

Sama mies vastailee ohiksena.

Minä ja tuo ”ohis” tiedetään, ettei olla sama hklö. Te muut voitte vain uskoa kun sanotaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa filosofiasi ja käytännön toimet ulkonäköön ja tyyliin liittyen.

Puhdistan kasvot iltaisin, käytän seerumia ja kosteusvoidetta. Pidän hiukseni siisteinä. Minulla on hyvin hillityt ja luonnolliset ripsienpidennykset mutta meikkaan melko vähän. Pidän itseni normaalipainoisena ja liikun, yritän syödä terveellisesti.

Rahaa kyllä sillä ostan vähän mutta laadukasta. Aikaa ja vaivaa en kovin paljoa.

Jonkinverran

Kampaajalla kerran kuukaudessa, kosmetologilla ehkä pari kertaa vuodessa

nettikaupoista, ulkomailta, pieniltä kotimaisilta valmistajilta. Punaista lankaa ei ole tai ehkä se on räväkkyyden puuttuminen.

olen käynyt, toista kertaa en uskalla. Paikallispuudutuksessa luomileikkaus oli kamala kokemus.

Epäsäännöllisestä säännölliseksi. Lisäksi kosteusvoiteet iän ja ihon mukaan.

Ei. Hassu ajatus.

53v

Kaikki kiinnostaa!

Vierailija
44/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni pesen ja  laitan itse ponnarille tai nutturalle. En käy kampaajalla tai kosmetologilla, koska olen hajusteyliherkkä. Meikkaan joka päivä ja hoidan ihoani hyvillä tuoksuttomilla tuotteilla.Aikaa menee viisi minuuttia.  En ole koskaan auringossa. Minulta on leikattu vai melanoomaluomia iholta ja laitettu hammasimplantteja, muuta en tekisikään. Vaatteissa mukavuus ja kirkas väri on pääasia. En osta uutta paljon, vaikka  en voi kierrätysvaatteita käyttää allergiani vuoksi.

Olen aina hoitanut ihoni ja hampaani hyvin. Samat rutiinit 60 vuotta, nyt juon ehkä vettä enemmän kuin nuorena ja syön vitamiineja (sinkki, omegat, b, d ) ja nekin pitävät ihon hyvänä. Minulla ei ole ryppyjä, mutta maksaläikkiä on käsissä.

Tyyli-ikoneita ei ole, rakastan ja käytän  toki vieläkin nuoruuteni hippityyliä, farkkuja, pitkää suoraa tukkaa ja bootseja, pitkiä mekkoja ja värejä. Sisältäni olen 16, ulkoa 61.

Vierailija
45/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kiinnostaa!

Vastaan lukematta muita vastauksia, niin ei tule tarvetta kaunistella :)

- ulkonäön hoitaminen on minulle sama kuin hygienian hoitaminen eli kaikenlaiset pesut

- en näe vaivaa ulkonäön eteen, mukavuus on tärkeintä. En kuitenkaan muistuta variksenpelätintä - vielä

- en juuri seuraa muotia, ei kiinnosta niin paljon

- kampaajalla käyn noin neljä kertaa vuodessa leikkauttamassa hiukset. Kosmetologilla en ole käynyt ikinä ja tuskinpa menenkään.

- olen ostanut vaatteita yhdestä mieleisestä kaupasta, josta olen ostanut paljon kerralla. Marketvaatteet kelpaa myös. Ostan vain niitä vaatteita, joihin tykästyn ja käytän ne loppuun.

- silmäluomet voisin leikkauttaa siinä vaiheessa, kun alkaavat haitata näkemistä ja autolla ajoa

- nuorena meikkaaminen oli hauskaa, mutta aloin allergisoitua meikeille ja sopivien etsiminen oli hankalaa ja kallista, joten se jäi

- tyyli-ikoni on yksi naapuritalossa asuva, tanakka 50-60-vuotias nainen, joka osaa pukeutua itselleen sopiviin ja kivannäköisiin vaatteisiin. Hän on aina tyylikäs, musta-valkea näyttää olevan hänelle mieluista

Niin, olen itse viisikymppinen.

Vierailija
46/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Puhdas, siisti ja hiukset hyvin, tilaisuuteen sopivat vaatteet ja hoidetut kengät

2. En ole koskaan laskenut. aamulla katson peiliin...

3. En juuri seraa, mutta kyllä se hiukan vaikuttaa, tietysti. Näkyyhän se kauppojen valikoimissa.

4. Käyn kampaajalla joka viides viikko, kosmetologilla en, koska olen atoopikko, tiedän jo mitä voin kasvoilleni laittaa.

5. Ostan vaatteita ulkomailta, tai tietysistä luottopaikoista ja ostan myös ex temporee, jos näen jotain kivaa ( harvoin löytyy, valitettavasti). tyylini on aika graafinen, en ole kukkamekkoihminen.

6. veitsen alla olen ollut vain lääketieteellisistä syistä

7. Allergiat on aiheuttaneet muutoksia ja onhan mulla nyt enemmän rahaa

8. Kaikki fiksut, kauniit vanhat rouvat, jotka ei ole leikelleet itseään, esim Judi Dench, Charlotte Rampling, seela Sella

Denchiä ja Sellaa on kyllä leikelty. Ramplingia en tunne.

Eipä tuolla taida olla kuule ainoatakaan näyttelijänaista, jota ei olisi parenneltu... Silmä käteen!

Tiedän, että Sellan neä on leikatrtu, mutta kyllä hän minusta muuten on aika luonnollinen. Denchiä ei ainkaan kovin ole käsitelty, enkä usko että edes on.

Vierailija
47/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Puhdas, siisti ja hiukset hyvin, tilaisuuteen sopivat vaatteet ja hoidetut kengät

2. En ole koskaan laskenut. aamulla katson peiliin...

3. En juuri seraa, mutta kyllä se hiukan vaikuttaa, tietysti. Näkyyhän se kauppojen valikoimissa.

4. Käyn kampaajalla joka viides viikko, kosmetologilla en, koska olen atoopikko, tiedän jo mitä voin kasvoilleni laittaa.

5. Ostan vaatteita ulkomailta, tai tietysistä luottopaikoista ja ostan myös ex temporee, jos näen jotain kivaa ( harvoin löytyy, valitettavasti). tyylini on aika graafinen, en ole kukkamekkoihminen.

6. veitsen alla olen ollut vain lääketieteellisistä syistä

7. Allergiat on aiheuttaneet muutoksia ja onhan mulla nyt enemmän rahaa

8. Kaikki fiksut, kauniit vanhat rouvat, jotka ei ole leikelleet itseään, esim Judi Dench, Charlotte Rampling, seela Sella

Denchiä ja Sellaa on kyllä leikelty. Ramplingia en tunne.

Eipä tuolla taida olla kuule ainoatakaan näyttelijänaista, jota ei olisi parenneltu... Silmä käteen!

Tiedän, että Sellan neä on leikatrtu, mutta kyllä hän minusta muuten on aika luonnollinen. Denchiä ei ainkaan kovin ole käsitelty, enkä usko että edes on.

Tuollaisia silmäluomia (sella) ei ole kenelläkään kasikymppisellä. Googlaile nuoruudenkuvia, luomet roikkuvat jo hieman. Denchistä vedän kyllä nyt sanojani takaisin.

p.s. "Harratukseni" on bongailla leikkauksia.

Meinasi Siltakin mennä boikottiin Helinin botox-naaman ja täytehuulten takia :(

Vierailija
48/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - miksi kyselit?

Saitko hyviä vastauksia?

Vierailija
49/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lehteen tai verkkojulkaisuun näitä kyselit?

Vierailija
50/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalla käyn säännölliset, leikkaus ja värjäys noin 6vk välein, ohut herkkä iho tarvitsee rasvaa, olen onneksi löytänyt sopivat tuotteet

Kyllä aika paljon mietin mitä päälleni laitan kun johonkin lähden, mutta kun töissä on työvaatteet ja työmatka 10km sujuu polkupyörällä, ei usein tarvitse miettiä.

Kyllä ja en eli kauhistele joko niin että pistäisivät vaatteet päälle tai tuo on nähty.

- Käytkö kampaajalla/kosmetologilla tms? Kyllä ja en, jalkahoidossa.

Usein netistä, mukavat ja omaan silmään kivat, sellaista että suurimmat kuprut ja möykyt menee piiloon sopivasti, pidän perusväreistä, punainen, tumman sininen, valkoinen.

- Oletko käynyt veitsen alla tai aiotko mennä? Ihan tarpeeksi ilman kauneusleikkauksia, niihin en aio mennä

Olen löytänyt ne jotka sopii, en enää kokeile

Ei

Kaikki kiinnostaa!

Vierailija
51/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap.tä kiinnostaa?

Mua kiinnostaa moni asia. Nyt kiinnostaa, että miten itseäni 20+ vuotta vanhemmat naiset näkevät tämän asian. Taitavat kokea jonkinlaisena hyökkäyksenä itseään kohtaan. Kannattaisi koittaa löytää elämäänsä vähän positiivisuutta. Ap

Olin tulossa vastaamaan, mutta tämän luettuani päätinkin jättää väliin.

Vierailija
52/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin aamulla Huomenta Suomi uutislähetystä ja totesin että Kirsi AlmSiiralla taisi olla ihan tuoreet täytteet huulissa, niin oudolta puhuminen näytti. Eikä ole edes kuin joku nelikymppinen?

Olen 50+ ja järkeä on tullut sen verran päähän ettei kiinnosta mitä jengi mun ulkonäöstä ajattelee. Nelikymppiseksi asti elin turhuuden markkinoilla, nyt arvostan elämää ihan oman pään sisällä.

Vierailija
53/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, koska ihoni on hyvä. Nuorethan ne meikkaavat, koska heidän ihonsa on niin "karmeassa kunnossa" . :-)

Rasvaan kyllä, kampaajalla käyn, juon vettä, en tupakoi, enkä käytä alkoholia. Siksi ihoni on priimaa.

Vierailija
54/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja, mallileikkaus, värjään hiukset itse yhdellä värillä. Aika vähällä menee, tyylini on hyvin pelkistetty ja graafinen, pärjään yksinkertaisilla vaatteilla ja väreillä. Muodista katson jonkun jipon, jolla voi korostaa, tuoda ajankohtaisuutta. Kengät, joku vaate. Kosmetologi on kärsimystä, en ole tavannut yhtään tyyppinä miellyttävää kosmetologia niin annan olla. Itse kuorin ja kosteutan. Kampaajalla selaan lehtiä tai katson mitä iltapäivälehdissä on. Vaatteet ostan netistä, tyyli on musta valkoinen sininen

- hyvin pelkistetyt linjat. Graafinen, taiteellinen, veistoksellinen. Ei tarvitse veistä enkä menisi, ihoni on hyvä, muutama ryppy, luomet ei roiku, kaikki ok. Matasta kosteuttavaan hoitoon vuosien aikana. Tyyli-ikonit ovat kaikki vahvat dramaattiset naiset, leikkisyydeltään taas pidän Alexa Chungista.

Vierailija
55/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samalla tavalla kuin nuoretkin. Luulitko, että viiskymppiset lakkaa käymästä suihkussa, hoitamasta ihoaan jne.?

Tyyli  klassinen preppy. Ollut jo pidemmän aikaa. Täydentelen vain vaatevarastoa tarvittaessa.

Enempi vähempi. Joskus jos on joku tosi kiva trendi, saatan ostaa ja soveltaa sen itselle sopivaksi. Ihan sellaisenaan en parikymppisille suunnattua trendiä lyö päälle.

En käy. Hiukset pitkät, suurimmaksi osaksi nutturalla. Leikkaan latvat ja otsatukan itse, ei kummoinen homma. Hiukset punertavan vaaleat, ei tarvitse värjätä. Ei edes voisi, pigmentti on jotenkin omituinen, ei ota väriä kunnolla. Nuorena kokeilin, ja tuloksena oli violetti!

Iho, kiiiiiiitos geenien (ja ehkä terveellisen ruokavalion ja ulkoiluharrastusten) hyvä. Riittänyt ainakin tähän asti kotona tehtävät naamiot ja kuorinnat.

Kuten jo tuolla sanoin, ehkä sitä voisi sanoa klassinen preppy. Koska olen pitkä, tilaan etupäässä ulkomailta, jossa on pitkille isompi valikoima. Mm. Enkuista Hobbs ja Reiss, joskus Marks & Spencer, ja muualta muutaman kerran Mangosta paitiksia kun oli niin ihanan pitkät hihat, Suomesta ostan joskus Lindexiltä sitä Holly-jotain -sarjaa. Ja Kappahlin Hampton republic sarjassa joskus kivoja neuletakkeja.

No en, enkä aio. Mikään ei ole koomisempaa kuin viiskymppinen joka yrittää näyttää kakskymppiseltä. Jo terveillä elämäntavoilla ja ulkoilulla saa naamansa pysymään siedettävänä. Tupakoimattomuus ja auringonoton välttäminen on myös hyviä keinoja saada iho pysymään kuosissa.

En oikeastaan mitenkään. Ihan samalla tavalla on mennyt koko aikuisikä. Iho on muuttunut yllättävän vähän. Ei kuivumisia tai muuta.

Ines de la Fressange,  Linda Evangelista

Vierailija
56/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap.tä kiinnostaa?

Mua kiinnostaa moni asia. Nyt kiinnostaa, että miten itseäni 20+ vuotta vanhemmat naiset näkevät tämän asian. Taitavat kokea jonkinlaisena hyökkäyksenä itseään kohtaan. Kannattaisi koittaa löytää elämäänsä vähän positiivisuutta. Ap

Olin tulossa vastaamaan, mutta tämän luettuani päätinkin jättää väliin.

Samoin.

Vierailija
57/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti ulkonäkö, pelkistetty tyyli.

En ihaile kaikkia julkisuuden henkilöitä, hyvän näköisiä he ovat, mutta eivät kovin iloisen oloisia tuskaisine silmineen.

Vierailija
58/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v

Uni, ruokavalio ja liikunta ne tärkeimmät. Muuten perusputsaus ja kosteuttaminen iholle.

Tähän mennessä on jo kehittynyt oma tyyli, ei hirveesti tarvitse ajatella.

Seuraan, mutta en juuri käytä.

Säännöllisesti

Klassisuus ja omaperäisyys. Harvoin ostan valmisvaatteita, mieluummin teen / teetän.

Kasvaimia on poistettu, muuten ei ole tarkoitus mennä.

Nuorempana hoitui itsestään, nykyisin pitää panostaa esim. ravinnon laatuun.

Ei varsinaisesti, mutta kuka tahansa omalla tavallaan tyylikäs käy

Vierailija
59/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59 ja tässä tietoa.Ulkonäön hoitoon kuuluu päivä-ja yövoidetta,silmänymp.voidetta(yleensä meikatessa),epäsäännöllisesti vartalo-ja jalkavoidetta samoin naamiota kasvoille ja kuorintaa jaloille.

Hiukset laitan rullille pesun jälkeen,pidän vähän "vanhanaikasista" kiharoista,ei kauhean voimakkaista,laineikkaat.Meikkaan kun menen johonkin tai menen töihin,olen osan ajasta työttömänä,kuten nytkin.

Rahaa en voi satsata kovin paljoa,oikeastaan tosi vähän,käytän kaikki aineet loppuun saakka.Hiukset leikkautan n. pari kertaa vuodessa muotoonleikkaus.Jos otan permanentin,otan sen 1-2 krt.vuodessa.Kampaukset teen itse.Vaatteet käytän tarkkaan,paljon saan lahjaksi,kun mulla on tytär ja tytärpuoli jotka ostaa välillä jotain,mikä sitten tuleekin mulle,jos on mun tyyliä.Ajatusta käytän tyyliini ja vaivaa sillätavalla,että olen tarkka värien yhteensopivuudesta enkä voi sietää mitään missä näkyy joka sola ja sala.Kuteneräs ent.tv-kuuluttaja sanoi.Olen hänen kanssaan samoilla linjoilla,vaikka nuorempi olenkin.

Kosmetologilla en ole käynyt,en raaski,veitsen alle en mene.Ei ole rahaa eikä halua.En edes uskaltais antaa laittaa jotain botoksia tms.Ja miksi?Kosmetologilla kävisin jos raaskisin.Usein päätän että menen mutta aina se jää.

Siksi kai käytän välillä jotain naamiota ja kuorin ihoa.Kasvovesi on mun yks luottotuote.Tosin nyt ei ole ollut pitkään aikaan.Pitäis taas ostaa.Punainen lanka on klassisuus.

Kauneuden hoidon suhteen en ole kauheasti muuttunut nuoruusvuosilta.Nyt ehkä hoitavampia tuotteita(käsivoide vaikkapa anti-age).Meikkaan vaan nykyään harvemmin.Reilu kymmenen vuotta aiemmin meikkasin yleensä kaupungille lähtiessäni.Nyt en viitsi,mutta töihin ja iltamenoihin aina.

Tyyli-ikoneita ovat klassiset suomalaiset naiset..ja ulkomaisetkin.Ihailen menneen ajan muotia,joka saisi palata ihanine hattuineen ja hansikkaineen.Olin lapsi kun ne vielä olivat muotia.

Eli aloitan:Ester Toivonen,vanhempi vielä Marlene Dietrigh.Uudemmista sitten Anne Pohtamo,prinsessa Diana,onhan näitä.

Vierailija
60/62 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielelläni siisti, huoliteltu ja tyylikäs. Muoti ei enää kiinnosta, koska olen löytänyt oman tyylini. Siksi myös vaatteiden osto ja kampaajalla käynti sekä meikkaus on helppoa. Klassinen, pelkistetty, arkkitehtoninen mutta naisellinen. Osa laadukasta, osa marketista. Vapaalla rokimpaa, työssä klassista.

Hiukset pitkät lapaluihin, kerroksittain leikatut. Kampaaja noin kahden kuukauden välein. Hiukset auki tai erilaisilla kampauksilla.

En värjää enää, tulee harmaita, joten olisin aina juurikasvun kanssa epäsiisti. Lisäksi tavoittelen sellaista harmaaseen liukuvaa vähän eläimen turkkia vastaavaa lopputulosta, lopulta teräksenharmaata ja sen jälkeen valkoista.

Ihoni on hyvinvoiva, en käytä voiteita. Ryppyjä varsin vähän, syön ja nukun terveellisesti, en polta enkä juo.

Kuntosali ja seksi saa hehkuvaksi.

Leikkely ja muu ei kiinnosta. Olen aina ollut enemmän persoonallisen kuin klassisen kaunis, enkä halua alkaa näyttää joltakulta muulta, kuten niin moni ikäpolveni leffatähti ilmeettömine otsineen, ja kireine suupielineen. Ehkä roikkuvat luomet, jos alkavat haitata näkemistä.

Meikkaan välillä jos siltä tuntuu, ja osaan kyllä näyttävänkin meikin. Voin halutessani askarrella kynsiä, meikkiä ja hiuksia tunteja, ja näyttää upealta. Mutta vapaalla, miehelleni. Ei tuota ongelmaa lähteä myöskään suihkupuhtaana ulos. Panokseni päivään ei ole riippuvainen siitä olenko seksikäs, vaan olenko pätevä. Siisti toki.

Miehelleni kahden kesken asia on toinen, mutta se ilmeisesti ei ollut kyselyn aihe.

Kysely ei uhannut minua millään muotoa. Olen sinut sen kanssa kuka ja millainen olen, ja voin vetää päälleni kaapista aika lailla mitä vain, ja tietää että se on ok katsomatta peiliin. Samoin kampaukset menevät ilman peiliä rutiinilla. Meikkiin tietysti katson peiliin, jos valitsen meikata, mutta arkimeikki syntyy tottuneesti viidessä minuutissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän