Kieli-oppivirheistä paljastu yhteinen piirre he ovat mänttejä! Haha paras uutinen ikinä :D
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…
Perus aaveelaiset Kannatan :D
Kommentit (57)
No joo, eivät ihmiset halua, että heidän virheensä tulevat julki, joten niistä huomauttavat ovat tietenkin heidän mielestään mänttejä. Mutta ihan vapaasti, mieluummin kirjoitan ymmärrettävää tekstiä.
Mä en ymmärrä ku huomautellaa toisen teksteistä.. on jotain pielessä ku pitää pätee
VÄSYNYT provo HUONOSTI kirjoitetulla otsikolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ku huomautellaa toisen teksteistä.. on jotain pielessä ku pitää pätee
Oikeakielisyys ei ole "pätemistä", vaan OIKEAkielisyyttä.
Kielioppivirheistä huomautteleminen on ehkä mänttiä. Jos taas kirjoitettu teksti on niin huonoa, että siitä ei joko saa selvää ollenkaan tai sisältö muuttuu ihan toiseksi kuin on tarkoitus, niin kyllä se taas antaa kirjoittajasta mäntin kuvan.
"Kieli-oppivirheistä paljastu yhteinen piirre he ovat mänttejä"
vs
"Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä"
Vierailija kirjoitti:
Kieli-oppi?
Just Joo :D oikein alliesimerkki Tässä :D eikö vokaalien väliin tuu viiva ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi asiat täytyisi tehdä huonosti, kun ne voi tehdä hyvin.
Mieluummin mäntti tyhmien mielestä kuin tyhmä.
Mikä tuo otsikko on? Ei ole liian myöhäistä laittaa korkkia kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieli-oppi?
Et edes osannut kopsata siteeraamaasi tekstiä? Katsopa sieltä, miten se sana kirjoitetaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kieli-oppi?
Tyylinäyte yhdeltä mäntiltä
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin huoleton kuin turhantärkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieli-oppi?
Alliesimerkki tosiaan. Eikö vokaalin väliin tule viivaa? Tarkoittanet yhdyssanan eri osien väliin? Ei, paitsi jos on sama vokaali yhdyssanan osien välissä. Vrt. yläaste, ei väliviivaa. Ala-aste, on väliviiva. Kielioppi, ei väliviivaa. Ymmärrätkö idean?
Miten te kielioppivirheiden korjaamisesta hiiltyvät ihmiset pärjäätte esim. töissä? Siis kun pomo sanoo, että 'älä tee noin, se on väärin, tee näin'. Väitättekö vastaan, jatkatteko virheiden tekemistä vai mitä teette?
Mielunmin nautin elämästä ja lomistani ennenkuin lähden pätemään kirjoitus tyylillä tai sitten puuttumaan toisen kirjoituksiin ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieli-oppi?
Tyylinäyte yhdeltä mäntiltä
Oletko nyt varma, ettei se ole kuitenkin tyyli-näyte?
Mä jaksan huomautella niistä vain töissä. Muualla mulle ei makseta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin huoleton kuin turhantärkeä
Onnea valitsemallanne tiellä.
En koskaan lakkaa korjaamasta kielioppia! Rakastan vivahteikasta mieltämme, ja on nautinto lukea hyvin kirjoitettua tekstiä. "Huoletonta" kirjoitusta lukiessaa tekisi välillä mieli puhkoa silmät...
Vierailija kirjoitti:
Mielunmin nautin elämästä ja lomistani ennenkuin lähden pätemään kirjoitus tyylillä tai sitten puuttumaan toisen kirjoituksiin ap
Teepä mielunmin niin kirjoitus tyylinesi, dorka. Jäikö perus koulu kesken vai onko aivo vamma?
Kieli-oppi?