Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa

Vierailija
09.08.2018 |

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Kommentit (398)

Vierailija
141/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että hänelle myydään tavara X hintaan 60 €, kun samalla markkinapaikalla tavaran hinnaksi on muodostunut noin 150-200 €, ja siis ihmiset ihan oikeasti maksavat tuon 200 € siitä. Mistä siis nousee kuvitelma, että edes teoriassa voisi joku haluta myydä neljäsosahinnalla??? Eihän kukaan mene supermarkettiinkaan ostoksille ja luule, että sisäfilettä, jonka hinta on 59,90 € / kg saisi sieltä ostettua juuri itselle hintaan 10 € / kg.

Puhdas itsekkyys ja miksei ihan lokkeilukin. Yrittänyttä ei laiteta.

No yrittänyttä ei tietenkään laiteta, mutta kuvitteleeko siis joku ihan oikeasti, että hän voi saada sen kuudella kympillä???

Kyllä minä ainakin voisin myydä kuudella kympillä. Mutta tuo ei ole edes mikään harvinaisuus, tuntuu että niitä oli tehty aika paljon. Jos olisi ollut myynnissä vain 200 kpl niin hinta vois olla jo ihan toinen.

Miksi myisit kuudella kympillä, jos aivan samalla vaivalla yhtä nopeasti saisit siitä 200 e??

Ennemmin myyn halvemmalla jollekkin jolla ei ole rahaa laittaa mukiin noin paljoa.

Mistä tiedät, että jollain tuntemattomalla on tai ei ole rahaa? Siitä, että hän sanoo, että hänellä ei ole rahaa vai :D :D ?? 

Taidat uskoa kaikki valheet ja tarinat, sinua on helppo höynäyttää ja viedä rahasi.

Toki esimerkiksi köyhälle ystävälle voisi myydä halvalla.

Joo uskon, ei se muki enää minun päänvaiva sen jälkeen ole. Myynnin jälkeen mulle on aivan sama millä hinnalla lähtee eteenpäin jos on lähteäkseen. Kaikki ei kuitenkaan ole valehtelijoita. Ei ole minulla niin tiukka rahatilanne että itkisin jonkun satasen perään.

Myisitkö minulle sen muumimukin hintaan 35 euroa? Olen hoitovapaalla oleva pienen pojan äiti, ja hoitovapaan vuoksi rahat on todella tiukoilla. Luemme joka ilta pojan kanssa muumikirjoja iltasaduksi, ja hän todella ilahtuisi, jos sen mukin saisi. Maksan tietenkin postikulut tai voin noutaa.

Eikä häntä ilahduttaisi joku muu muumimuki enemmän, sellainen, jossa muumi-hahmot näkyvät paremmin? Niitä muita saa uutena n. 10 euron hintaan.

En usko, kun tämä muumin päivä -muki on siitä erityinen, että siinä on äiti ja poika sylikkäin rannalla, niin se olisi vähän kuin meidän yhteinen juttu, äidin ja pojan erityinen hetki. Käydään usein juuri saman näköisellä rannalla, siksikin muki olisi erityinen pojalleni. 

Ja lisäyksenä että itse näytän ihan Muumimammalta myös niin kuva olisi oikeastaan minusta. Muisto pojalle jos vaikka kuolen.

Vierailija
142/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kyllä umpityperys että alkaa trokaamaan jotain kuppaisia muumimukeja. No, onhan se joidenkin kymppien ”tuotto” tietysti iso raha joillekin persaukisille wt-pölvästeille.

Tässä tapauksessa n 600% tuotto. Ois aika pölvästi, jos jättäs trokausmahdollisuuden käyttämättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa käräyttää jokainen trokari verottajalle, koska nuo mukit on selvästi ostettu myytäväksi, joten myyntivoitosta pitää maksaa vero.

Verottaja saattaa kiinnistus kyseisten henkilöiden muistakin kaupoista, mikäli niitä tutkimusten yhteydessä tulee esiin.

Oletko tosissasi? 😂

Alkoiko trokaria pelottaa?

Se onkin vakava paikka, kun verottaja tulkitsee myynnin ammattimaiseksi. Siitä ei halvalla selviä.

Meet sitten seuraavalla kerralla jonottamaan ajoissa niin ei tarvitse vuodattaa netissä jälkeenpäin.  Jaxuhalit

En ikinä jonottaisi jotain Thaimaassa valmistettua krääsää. Monilla ihmisillä ei ilmeisesti ole kertakaikkiaan parempaa tekemistä.

Vierailija
144/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Netistä ostin itse. Ei tarvinnut jonottaa.

Vierailija
145/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitten vaivan arvoinen. Mutta törkeää tuo rahastaminenkin . Ajatellen, jos sen olisi halunnut kokoelmaan.

Vierailija
146/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kyllä umpityperys että alkaa trokaamaan jotain kuppaisia muumimukeja. No, onhan se joidenkin kymppien ”tuotto” tietysti iso raha joillekin persaukisille wt-pölvästeille.

Tässä tapauksessa n 600% tuotto. Ois aika pölvästi, jos jättäs trokausmahdollisuuden käyttämättä

Niin, noin niinkuin periaatteessa. Tuskin kukaan käytännössä niistä maksaa tuollaista ylihintaa. Ja ei, en vaivautuisi enkä etenkään alentuisi edes 1000% tuotolla.

Vierailija
147/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei mene elämässä kaikki kuten haluaa. Aika epätoivoista yrittää kerjätä mukia "sopuhintaan". Itse ainakin myisin mukin niin kalliilla kuin pystyy, koska itse sen olisin onnistunut hankkimaan ennen näitä etanoita.

Vierailija
148/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tässä on ongelma. Mukimyynnistä on tiedotettu ajoissa ja kaikilla on lähtökohtaisesti samat mahdollisuudet saada muki. Nettiin pääsee nykyään lähes kaikki ihmiset ja jonottamaankin, jos on tarpeeksi halua aikaa ja jaksamista. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Nopeat syö hitaat ja jokuhan ne sieltä netistäkin osti pois. Miksi pitää valittaa?

Etukäteen ei kauheesti mainostettu, että verkkokaupan kautta tehdyt ostokset voisivat loppua kesken. Moni saattoi uskoa, että voi tilata mihin aikaan vaan tänä päivänä ja mukin saa.

Minusta tuo mukeja on rajoitettu erä ja myynti jatkuu 9.8 ajan  tai niin kauan kuin mukeja riittää, on aika selkeästi sanottu. 

Vierailija
149/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on kuin Simpsoneissa, kun Homer oli toisena jonossa ja ehti jo toiveikkaana miettiä saavansa peliin hyvät paikat.

Sitten lipunmyynti aukesi ja ensimmäisenä jonossa ollut trokari osti kaikki liput ja kysyi vielä voiko maksaa myöhemmin, mikä tietysti onnistui.

Ai yksi ihminen omistaa kaikki mukit? onko tosiaan nyt näin

Ei kannata itkeä vaikka et mukiasi saanutkaan

Ei mua itketä vaan lähinnä naurattaa tämä pelleily.

Jos ne mukit on oikeesti 200€ arvoisia, miksi niitä ei myyty siihen hintaan?

Onko valmistaja tyhmä, kun antaa trokarien kääriä isommat rahat kuin he itse?

Vierailija
150/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan taannoiset Ruotsin erikoiserämukit joita myös huumassa hamstrasivat.. nyt on kirpparit väärällään näitä mukeja, hinta n.20€. Niitä on oikeasti tehty tuhansia kappaleita, kuten on näitäkin. Ei kannata maksaa, vaan katsella tovin päästä kirpuilta.

Vierailija
151/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa se muki on parinkymmenen sentin arvoinen posliinikuppi jossa on tökerösti tehty tuherrus kyljessä.

Mikä on Elviksen nimikirjoituksen arvo? Samalla logiikalla sen arvo on 0,0000001 euroa, koska se paperinpala on sen arvoinen. Et taida ymmärtää keräilystä mitään :DD

Minä en vertaisi Rockin kuninkaan omakätistä nimikirjoitusta halpatyövoimalla tehtaassa tuotettuun krääsään.

Vierailija
152/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on kuin Simpsoneissa, kun Homer oli toisena jonossa ja ehti jo toiveikkaana miettiä saavansa peliin hyvät paikat.

Sitten lipunmyynti aukesi ja ensimmäisenä jonossa ollut trokari osti kaikki liput ja kysyi vielä voiko maksaa myöhemmin, mikä tietysti onnistui.

Ookkonääiteihantyhymä? Tavaran arvo määräytyy vasta kun sen laskee markkinoille, kysynnän mukaan. Ei sitä voi ennalta päättää.

Vierailija
153/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa käräyttää jokainen trokari verottajalle, koska nuo mukit on selvästi ostettu myytäväksi, joten myyntivoitosta pitää maksaa vero.

Verottaja saattaa kiinnistus kyseisten henkilöiden muistakin kaupoista, mikäli niitä tutkimusten yhteydessä tulee esiin.

Oletko tosissasi? 😂

Alkoiko trokaria pelottaa?

Se onkin vakava paikka, kun verottaja tulkitsee myynnin ammattimaiseksi. Siitä ei halvalla selviä.

Meet sitten seuraavalla kerralla jonottamaan ajoissa niin ei tarvitse vuodattaa netissä jälkeenpäin.  Jaxuhalit

Minähän nauran teidän hössötyksellenne.

Jos siinä sivussa saadaan vähän torjuttua syöpää nimeltä harmaa talous, on se vain plussaa.

Vierailija
154/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei mene elämässä kaikki kuten haluaa. Aika epätoivoista yrittää kerjätä mukia "sopuhintaan". Itse ainakin myisin mukin niin kalliilla kuin pystyy, koska itse sen olisin onnistunut hankkimaan ennen näitä etanoita.

Tämä. Hyvässä lykyssä se ihminen kenelle myyn pistää sen itse myyntiin 3 kertaa kalliimmalla!

Vierailija
155/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että hänelle myydään tavara X hintaan 60 €, kun samalla markkinapaikalla tavaran hinnaksi on muodostunut noin 150-200 €, ja siis ihmiset ihan oikeasti maksavat tuon 200 € siitä. Mistä siis nousee kuvitelma, että edes teoriassa voisi joku haluta myydä neljäsosahinnalla??? Eihän kukaan mene supermarkettiinkaan ostoksille ja luule, että sisäfilettä, jonka hinta on 59,90 € / kg saisi sieltä ostettua juuri itselle hintaan 10 € / kg.

No yrittänyttä ei tietenkään laiteta, mutta kuvitteleeko siis joku ihan oikeasti, että hän voi saada sen kuudella kympillä???

Kyllä minä ainakin voisin myydä kuudella kympillä. Mutta tuo ei ole edes mikään harvinaisuus, tuntuu että niitä oli tehty aika paljon. Jos olisi ollut myynnissä vain 200 kpl niin hinta vois olla jo ihan toinen.

Miksi myisit kuudella kympillä, jos aivan samalla vaivalla yhtä nopeasti saisit siitä 200 e??

Ennemmin myyn halvemmalla jollekkin jolla ei ole rahaa laittaa mukiin noin paljoa.

Mistä tiedät, että jollain tuntemattomalla on tai ei ole rahaa? Siitä, että hän sanoo, että hänellä ei ole rahaa vai :D :D ?? 

Taidat uskoa kaikki valheet ja tarinat, sinua on helppo höynäyttää ja viedä rahasi.

Joo uskon, ei se muki enää minun päänvaiva sen jälkeen ole. Myynnin jälkeen mulle on aivan sama millä hinnalla lähtee eteenpäin jos on lähteäkseen. Kaikki ei kuitenkaan ole valehtelijoita. Ei ole minulla niin tiukka rahatilanne että itkisin jonkun satasen perään.

Myisitkö minulle sen muumimukin hintaan 35 euroa? Olen hoitovapaalla oleva pienen pojan äiti, ja hoitovapaan vuoksi rahat on todella tiukoilla. Luemme joka ilta pojan kanssa muumikirjoja iltasaduksi, ja hän todella ilahtuisi, jos sen mukin saisi. Maksan tietenkin postikulut tai voin noutaa.

Eikä häntä ilahduttaisi joku muu muumimuki enemmän, sellainen, jossa muumi-hahmot näkyvät paremmin? Niitä muita saa uutena n. 10 euron hintaan.

En usko, kun tämä muumin päivä -muki on siitä erityinen, että siinä on äiti ja poika sylikkäin rannalla, niin se olisi vähän kuin meidän yhteinen juttu, äidin ja pojan erityinen hetki. Käydään usein juuri saman näköisellä rannalla, siksikin muki olisi erityinen pojalleni. 

Uniikki muki, joita tehty kymmeniä tuhansia?

Vierailija
156/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniikki muki, joita tehty kymmeniä tuhansia?

Et sitten tajunnut, että viestini oli sarkasmia? 

157/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama maksakoon mitä maksaa jokuhan niistä maksaa hinnan jossain vaiheessa vaikka 10000 eli sinänsä ihan kiva kerätä itse pidän rumina ja kamalina. Kaksi pulleroo möhköfanttia kuvassa ja ei mitn muuta niin pistän mielummin sen 30 säästöön ja kun aika kypsä ni me muutamme united states of america and doing america great again:)

Vierailija
158/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookkonääiteihantyhymä? Tavaran arvo määräytyy vasta kun sen laskee markkinoille, kysynnän mukaan. Ei sitä voi ennalta päättää.

Mites ne trokarit sitten etukäteen sen hinnan tietää?

Vierailija
159/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ne trokarit sitten etukäteen sen hinnan tietää?

Häh no eihän ne tietenkään tiedäkään. Ne ottaa riskin, koska uskoo, että voivat tehdä hyvät voitot. Mutta ei kukaan niistä osaa ennalta tietää, että paljonko voi voittaa.

Vierailija
160/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliiton aikaan tavaran arvo oli päätetty etukäteen. Esim olen nähnyt sellaiset käsipainot, joiden metallilevyihin oli valettu hinta valmiiksi.