Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa

Vierailija
09.08.2018 |

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Kommentit (398)

Vierailija
381/398 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä murheet vähissä, kun joku fajanssikippo saa tämmöisen viestitulvan aikaan. HUOH.

Vierailija
382/398 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tarkoitus mennä jonottamaan, mutta tuli kamala flunssa eivätkä halunneet mennä tartuttamaan muita :D Jopa herttaista.

https://www.tori.fi/keski-pohjanmaa/Muuminpaiva_muumuki_49443605.htm?ca…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/398 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtun nolo yritys tuo Arabia. Aivan pellelafka. Sais antaa pomolle ja markkinointiporukalle kenkää.

Pelle ei ole se joka myy vaan se joka ostaa. 😄

Vierailija
384/398 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tarkoitus mennä jonottamaan, mutta tuli kamala flunssa eivätkä halunneet mennä tartuttamaan muita :D Jopa herttaista.

"Muiden ihanien jonottajien" 😅😅😅 Ei ainakaan pehvannuolemista...

Vierailija
385/398 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuuhkamuikku kirjoitti:

Arabia teki erittäin hyvin tän muumimukijutun. Muutamalla pennillä teetti mukit ja suomalaiset osti koko satsin kovaan hintaan .  Täydellistä pisnestä.Tuskin meni markkinointiin paljoa euroja ees.

Eivät ostaneet koko satsia. Jäljellä on vielä tuhansia kappaleita noita samoja mukeja. :D

Vierailija
386/398 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo muka väittää maksavansa kuitenkin mukista 250 euroa, toisin kuin suurin osa nyyhkytarinoitsijoista, jotka suostuvat maksmaan vain 30 euroa.

Vierailija
387/398 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto Muumin päivän kunniaksi

Vierailija
388/398 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuuhkamuikku kirjoitti:

Arabia teki erittäin hyvin tän muumimukijutun. Muutamalla pennillä teetti mukit ja suomalaiset osti koko satsin kovaan hintaan .  Täydellistä pisnestä.Tuskin meni markkinointiin paljoa euroja ees.

Eivät ostaneet koko satsia. Jäljellä on vielä tuhansia kappaleita noita samoja mukeja. :D

Joo iittala kaupoissa noita on vielä pilvin pimein ja tulee olemaan vielä pitkään. Kyllä teitä nyt vedettiin nenästä. Sanotaan, että pieni erä, niin mammat ryysää jonottamaan 😂

Vierailija
389/398 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku onko mukeja humppilassa vielä miten jäljellä?

Vierailija
390/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ostetaan Muumin päivä-muki 1-3 kappaletta arabiastoren myyntihinnalla, koska he eivät vaivautuneet hoitamaan hommaa kotiin niin hyvin kun maksamassa ollessa tulee time out-teksti sivuille... "

Joo kyllä, jonotin itse Arabiastoressa tunnin että pääsin maksamaan, toki haluan myydä tämän noin 100 euron arvoisen mukin tuntemattomalle samalla hinnalla kuin itse ostin.

Todellisuudessa se muki on parinkymmenen sentin arvoinen posliinikuppi jossa on tökerösti tehty tuherrus kyljessä.

Arvo on jotain ihan muuta kuin valmistuskustannukset.

T:yhden muumimukin omistaja

Niiden mukien arvo on tasan se, mitä keräilijät niistä suostuvat maksamaan. Kunhan tämä hulluus joskus loppuu, niin mammoilla on kaapit täynnä arvotonta käyttöposliinia.

Vierailija
391/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintti kirjoitti:

Minun Royal Doultonit käsinkirjailluin kukkineen ovat paljon arvokkaammat kuin mitkään rahvaan muumimukit.

Kai ovat talvioita ne kukat?

Vierailija
392/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt joku tekemään tuubiin video missä särjetään ko. muki tai mieluummin kasa mukeja. Tulisi varmasti katsojia ja paljon. Esim. sellaisella hydrauliprässillä, niitähän videoita on paljon.

No kukin tekee omaisuudellaan mitä haluaa. Sama se ainakin minulle, ei siitä minulle tappiota tule.

Vierailija
393/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä niitä on Torissa pilvin pimein jo myynnissä.Nopealla vilkaisulla taisi olla korkein pyyntihinta 1200€. Kyllä ihmiset on!!!!!

😳🤡

Vierailija
394/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt joku tekemään tuubiin video missä särjetään ko. muki tai mieluummin kasa mukeja. Tulisi varmasti katsojia ja paljon. Esim. sellaisella hydrauliprässillä, niitähän videoita on paljon.

Mä voin tehdä, paljon maksat videosta?

Vierailija
395/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, onko esim. Ruotsissa tai jossain muussa maassa vastaavaa?

Että sinänsä halpa-arvoista käyttöesinettä hypetetään tuolla tavoin? Ja tehdas ylläpitää hypeä tuottamalla samalla kaavalla jatkuvasti uutta.

Itse pidän muumiastioita *lapsellisina, en haluaisi sellaista käyttööni saati vitriiniin.

(*lapsellinen sanan kielteisessä merkityksessä - sen sijaan minulle kelpaisi hyvin joku uniikki/erikoisempi muki, jossa esim. satuhahmoja, eläimiä tms.)

Vierailija
396/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaakohan nuo mukeista maltaita maksaneet kertoilla jälkipolvilleen kuinka ovat tuollaisesta tusinakiposta maksaneet tajuttoman hinnan?

Vierailija
397/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myisitkö minulle sen muumimukin hintaan 35 euroa? Olen hoitovapaalla oleva pienen pojan äiti, ja hoitovapaan vuoksi rahat on todella tiukoilla. Luemme joka ilta pojan kanssa muumikirjoja iltasaduksi, ja hän todella ilahtuisi, jos sen mukin saisi. Maksan tietenkin postikulut tai voin noutaa.

Eikä häntä ilahduttaisi joku muu muumimuki enemmän, sellainen, jossa muumi-hahmot näkyvät paremmin? Niitä muita saa uutena n. 10 euron hintaan.

En usko, kun tämä muumin päivä -muki on siitä erityinen, että siinä on äiti ja poika sylikkäin rannalla, niin se olisi vähän kuin meidän yhteinen juttu, äidin ja pojan erityinen hetki. Käydään usein juuri saman näköisellä rannalla, siksikin muki olisi erityinen pojalleni. 

Vuoden 2018 Muumin päivä -mukissa on myös Muumimamma ja Muumipeikko kaksin kuvassa ja niitä on varsin hyvin ostettavissa mm. Torista ja Huuto.netistä.

Vierailija
398/398 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Mistä tiedät etteivät jonottaneet? Eivät kaikki jonottaneet saaneet mukia.

Kaikki eivät selvästikään ole olleet jonottamassa, koska mukia ei oltu myyty kaikissa myymälöissä loppuun vielä eilen illalla niiden sulkeutuessa ja Arabia Storen myymäläsaatavuussivun mukaan niitä tosiaan oli useammassakin myymälässä vielä jäljellä kun aamulla ennen töihin lähtöäni listaa katsoin. Näyttäisi vielä tälläkin hetkellä olevan muutamia kappaleita jäljellä Fiskarsissa ja Kyyjärvellä, liikkeet ovat sulkeutuneet klo 18 joten huomenaamulla voisi tuurilla vielä joitakin onnistaa.

https://arabiastore.eu/fi/pages/iittalan-myymalat-ja-saatavuustilanne

Itse sain hankittua mukit heti puolenyön jälkeen Arabia Storen nettikaupasta, ostin 6 joista yhden pidän itse, yksi menee äidilleni, yksi kummallekin kummilapselleni (saavat lahjaksi) ja kaksi menee hintaan 29,90e/kpl työkavereilleni joille lupasin yrittää ostaa mukit samalla kuin itselleni.