Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ahdistuksen vuoksi lääkäriin?

Vierailija
09.08.2018 |

Tilanne on tämä: taaskaan en saanut työtä aineenopettajana. Enkä mitään muutakaan työtä. Ties monesko syksy alkaa siten, että lapset kouluun - ja minä katson perään kodin ikkunasta. Tilanne ahdistaa seuraavalla tavalla: haukon henkeäni, vatsaan koskee, oksettaa, tunnen vihaa työkkäriä ja kaikkea kohtaan, itken heti kun olen yksin. Ensi kertaa mietin, että pitäisikö mennä lääkäriin AHDISTUKSEN vuoksi. Oikeammin työttömyyden aiheuttaman ahdistuksen vuoksi.

Ja piakoin pitää tehdä uusi toimintasuunnitelma työkkärille! En tiedä tippaakaan, miten ja mistä saada työtä. Mitä tahansa työtä korkeasti koulutetulle aineenopettajalle - kuka palkkaa hissanopen? Tiedän, että elämässä on paljon pahempia asioita kuin työttömyys. Nyt on minulla suhteellisuudentaju kadoksissa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisuuksiahan on koko ajan tarjolla. Oletko valmis opettamaan muutakin? Ne on kuitenkin ponnahduslauta pidempiin pätkiin/virkoihin.

Vierailija
2/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole saanut edes minkäänlaisia sijaisuuksia? Itse aloitin open urani tekemällä vuoden ajan sijaisuuksia, muutaman tunnin sijaisuuksista useamman kuukauden mittaisiin sijaisuuksiin. Sitten kävikin tuuri ja sain määräaikaisen tuntiopettajan paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko työkkäristä saada apua? Osaisiko joku miettiä sinun kanssasi, mihin muualle voisit työllistyä koulutuksellasi?

Vierailija
4/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä silloin, jos tarvitsen siihen lääkitystä. Itse en tuossa tilanteessa menisi, koska asia johtuu selkeästä oikeasta syystä. Asia olisi eri, jos voisi saada esim. keskusteluapua tai terapiaa ilman, että ottaa myös lääkkeet - terapia voisi auttaa suhtautumaan rauhallisemmin tilanteeseen. Mutta valitettavasti ensin laittavat ottamaan lääkehoidon ja sitten vasta harkitaan terapiaa yhteiskunnan laskuun. 

Vierailija
5/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ehkä kysymään neuvoa mutta tuohonhan on selvä syy. Tietty itse angstailu vaikeuttaa tilanteen parantamista. Ei kai lääkäriltä kysymällä mitään häviä?

Vierailija
6/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan osaa sanoa milloin tarkalleen on oikea hetki hakea ahdistukseen apua, MUTTA älä missään nimessä lykkää sitä siihen pisteeseen, että alat ajatella itsetuhoisesti! Itse hain apua vasta sitten, mutta onneksi selvisin. Se, mitä oman ahdistukseni taustalla aikoinaan oli, on pitkä tarina eikä nyt kuulu tähän, mutta silti sanon, että hae apua ajoissa!!

Vierailija
7/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap katosi?

Vierailija
8/8 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin mennään silloin kun itsestä siltä tuntuu.