Masentaa, tunnen itseni kaikella tavalla huonoksi
Eilen kuvasin tanssitiktokkia siskoni kanssa, ja kun katsoin sen, tajusin miten rumalta ja lihavalta näytän täydellisen siskoni vieressä. Mun sisko on kaunis, hänellä on kiitettävä keskiarvo koulussa, ja hän menestyy urheilussa todella hyvin. Itse olen mielenterveysongelmainen, koulukiusattu ja ylipainoinen. Koulunkäynti ei suju ahdistuksen vuoksi. Pääsin juuri psykiatriselta osastolta, ja joudun joka päivä taistelemaan että pysyn edes elossa. En jaksa. Vihaan itseäni. Kaiken lisäksi jopa meidän vanhemmat vertaa meitä keskenään. Tuntuu tosi pahalta nähdä itseni vaan virheenä.
Kommentit (14)
Voi rakas, olet hyvä juuri tuollaisena!
Voi sinua! Olet silti ihana, vaikket ole siskosi.
Lihavuus on valinta. Yksi hedelmä päivässä niin johan kilot alkaa lähteä. Ja lopeta se ulina ja itsesäälissä rypeminen.
Sairasta porukkaa täällä taas kerran.
Ap, älä välitä ikävistä kommenteista.
Ap älä todellakaan välitä rumista kommenteista, niiden kirjoittajilla on paljon pahemmat ongelmat vielä.
Tiedän, että on vaikeaa olla vertaamatta, mutta yritä olla. Etsi itsestäsi hyviä tai edes siedettäviä puolia hiljalleen. Totuttele katsomaan itseäsi peilistä ja hymyilemään itsellesi. Toista sitä monta kertaa. Olet ihana juuri tuollaisena!
Some aiheuttaa masennusta tutkitusti. Lopeta some, elämä on muualla kuin netissä. Et voi säilöä elämääsi nettiin kuvina, tarinoina, et minään.
Sun pitää tajuta että olet eri kuin kukaan muu. Olet eri kuin sisko.
Älä välitä yhtään.
Itse en ole enää siskoni kanssa tekemisissä. Ei enää yhteiskuvia, ei tarvitse kuulla vertailuja. Vanhemmat toki suuttuivat minulle, mutta enpä heitäkään näe kuin pari kertaa vuodessa.
Tämä maailma on tarkoitettu kauniille ihmisille, rumana on turha innostua mistään koska ei meille tapahdu kivoja asioita. Kauniit saavat kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Some aiheuttaa masennusta tutkitusti. Lopeta some, elämä on muualla kuin netissä. Et voi säilöä elämääsi nettiin kuvina, tarinoina, et minään.
Whatsapit ja muut pikaviestimet pidän käytössä toki mutta en lähde rakentamaan itselleni some-avataria jonnekin internethelvettiin mallia facebook jossa jokainen näppäimenlyöntini jää myöhempien seuraajien arvioitavaksi ja jossa joudun jokaisen kuvan uploadaamisen jälkeen pelkäämään tykkääkö kukaan siitä. Ahdistavaa paskaa. Olen siis sama kuin lainaamani ja oikeasti lopetin facebookkini ja olo oli hyvä sen jälkeen. Sosiaalisen median alustat myös altistavat käyttäjänsä mainoksille joiden tehtävänä ei ole tehdä näkijöistään sen parempia vaan tehdä näkijöistään sairaita ja pitää heidät sairaina.
:D