Suomen kansa: Talous ei kestä Petteri Orpoa
Kommentit (25)
Automatisaatio vähentää työpaikkoja, samaan aikaa tässä maassa teetetään valtavasti ilmaista työtä. Miten saataisiin luotua työpaikkoja joista saisi ihan oikeaa palkkaa? Ilmaistyötä tekevät nykyään myös korkeasti koulutetut. Ei työtuloja - ei veronmaksajia. Onko tähän ihan oikeasti varaa? Suomessa työntekijäkustannukset ovat niin korkeita, ettei monenkaan yrittäjän kannata palkata työntekijää kuin vasta aivan pakon edessä, ennemmin painetaan itse pitkää päivää oman jaksamisen uhalla. Kokkaritkin on olevinaan yrittäjän puolella, totuus on, että ovat vain suuryrittäjän ja suuren rahan puolella. Jos firma on vielä ulkomaalainen, niin sitä suurempaa kokkareiden suosiota se nauttii. Ajan henki on vino, sanoi Riitta Uosukainen kun ei tullut valituksi presidentiksi, nyt voisi sanoa että edustamansa puolueen henki on vino kun eivät puolusta enää suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan se lopultakin vasemmiston aika?
Minä luulen, että monet meistä haluavat pitää koulutuksen, terveydenhuollon ja luonnonvarat yhteisinä asioina. Suomalainen kulttuuri on luottamuksen ja huolenpidon kulttuuri. Tosin ollaan niin köyhiä ja pohjoisessa, että terveet aikuiset eivät voi makoilla....
Jos haluat yhteiskunnan toimivan niin älä äänestä vasemmistoa tai virheitä. Maamme ei kestä enään lisää sandaaliläpsyttelijöitä.
Jo nuo nykyiset ovat valtava taakka.
Vierailija kirjoitti:
Automatisaatio vähentää työpaikkoja, samaan aikaa tässä maassa teetetään valtavasti ilmaista työtä. Miten saataisiin luotua työpaikkoja joista saisi ihan oikeaa palkkaa? Ilmaistyötä tekevät nykyään myös korkeasti koulutetut. Ei työtuloja - ei veronmaksajia. Onko tähän ihan oikeasti varaa? Suomessa työntekijäkustannukset ovat niin korkeita, ettei monenkaan yrittäjän kannata palkata työntekijää kuin vasta aivan pakon edessä, ennemmin painetaan itse pitkää päivää oman jaksamisen uhalla. Kokkaritkin on olevinaan yrittäjän puolella, totuus on, että ovat vain suuryrittäjän ja suuren rahan puolella. Jos firma on vielä ulkomaalainen, niin sitä suurempaa kokkareiden suosiota se nauttii. Ajan henki on vino, sanoi Riitta Uosukainen kun ei tullut valituksi presidentiksi, nyt voisi sanoa että edustamansa puolueen henki on vino kun eivät puolusta enää suomalaisia.
Seura-lehden mukaan vajaa puoli miljoonaa suomalaista (n. 17% koko työvoimasta) tekee vuosittain palkatonta työtä. Järkyttävä luku.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan se lopultakin vasemmiston aika?
Minä luulen, että monet meistä haluavat pitää koulutuksen, terveydenhuollon ja luonnonvarat yhteisinä asioina. Suomalainen kulttuuri on luottamuksen ja huolenpidon kulttuuri. Tosin ollaan niin köyhiä ja pohjoisessa, että terveet aikuiset eivät voi makoilla....
Suomeenkin voisi kehittyä jonkinlainen vasemmistopopulistinen liike, niin kuin maailmalla on monessa paikassa tapahtunut. Se voisi toimia vanhojen ja vakiintuneiden puolueiden ulkopuolella tai vaikuttaa niihin sisäpuolella. Kun tänne on nyt tällainen oikeistopopulistinen ja nationalistinenkin liike syntynyt, niin en näe, että mitkään kulttuuriset tekijät estäisivät vasemmistolaisenkaan populismin mahdollisuuksia täällä.
Eli haluat että esim. infrasta tulee henkilökohtaisesti kustannettava menoerä tyyliin tietullit? Terveydenhuolto vakuutusmaksujen taakse?
No mitäpä mieltä olet esim. Ceta-sopimuksesta?