Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikamainen lääkärikaveri

Vierailija
08.08.2018 |

Tavattiin kaveriporukalla nyt pitkästä aikaa lomalla. Meitä on eri ammatin edustajia tässä vanhassa lukioporukassa, yksi on valmistunut jokin aika sitten lääkäriksi. Olisin halunnut kysyä hänen mielipidettään yhdestä ihottumasta ja voisiko sille esim. kirjoittaa jonkin voiteen, koska on kuitenkin ollut terkkarissa töissä. Aikaa olisi mennyt ehkä max. 2 min. Kaveri ei suostunut katsomaan päinkään vaan tokaisi, että virka-ajan ulkopuolella veloittaa 250 euroa/potilas!! Mitä hittoa, kuka sanoo noin? Kuinka kehtaisi velottaa kaveriltaan, joka apua pyytää?

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan jos pystyn kirjoitti:

Meidän lääkärituttu otti itse yhteyttä ja tarjosi flunssarokotteita koko perheelle. Yhdellä lapsistamme on alentunut vastustuskyky, ja oli huolissaan hänestä ja muusta perheestä. Tämä siis pyytämättä ja yllättäen. 

Auttaa myös neuvoen silloin harvoin jos ollaan jotain kysytty, koskaan ei olla tosin ihottumia näytetty, aina etänä viestillä tai puhelimessa juteltu.

Laivalla töissä oleva kaveri suuttui kun näki meidät työpaikkalaivallaan, olisi voinut antaa meille tuntuvasti paremman ja edullisemman matkan. Mutta ei tullut mieleenkään alkaa kerjäämään.

Itse kyläreissuilla katson tietokoneet ja netit kuntoon. Ei tuota mitään tuskaa, olen iloinen kun ammattitaidostani on apua. Viimeksi otin kyläreissulle tietokoneen korjaukseen sopivat työkalutkin mukaan, kun muistin edelliseltä vierailulta jääneen ongelman.

Tämä on täysin eri asia. Nimenomaan jos sitä apua tarjotaan niin tottakai sen voi ottaa vastaan. APlle ei kuitenkaan tarjottu vaan hän itse kerjäsi ja suivaantui koska ei saanut ilmaista hoitoa.

Vierailija
102/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Eli tämä tuttusi menisi kirjoittamaan sinulle reseptin ilman että on mitään merkintää potilasrekisterissä?? Jälkeenpäin sinä voit väittää että lääkärituttusi on käynyt luvatta sinun tiedoissa. Kuka hullu ottaa tuollaisen riskin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: mitä jos menisit apteekkiin ja näyttäisit sitä ihottumaa, tai kuvailisit sen apteekin henkilökunnalle. Osaisivat varmasti neuvoa sinulle hoitavan voiteen.

Vierailija
104/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että joku vertaa toisen terveyden hoitamista tietokoneasioihin yms., vastuu on todella, todella iso. Ei sitä kuitata millään nopeilla vilkaisuilla, ihmettelen kuka on valmis kantamaan vastuun toisen hoidosta noin huolimattomasti. Vertaisin siihen, että sähkömies asentaa ''pikaisesti'' jotkin johdot, laittaa ne sen takia väärin ja asuntoon tulee vian vuoksi tulipalo.

Vierailija
105/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetan äidinkieltä ja saan kohtalaisen usein tuttavilta puheluina/viesteinä kysymyksiä oikeinkirjoituksesta. Niihin vastaan aina niin pian kuin ehdin. Mutta en ota luettavaksi ja tarkistettavaksi tuttavien lasten lopputöitä. Näitäkin vuosittain ehdotetaan. Yleensä en kylläkään suoraan kieltäydy, vaan kerron oman korjausaikatauluni ja sen, millä viikolla ehtisin tarkistaa ja sitten sivuhinnan. Yhtään työtä en ole näillä ehdoilla joutunut tarkistamaan :)

Sama juttu. Olen tainnut tarkastaa vain serkkujeni työt, kun nätisti pyysivät ja tarjoutuivat vielä maksamaan. Maksua en ottanut, mutta olivat sen verran kohteliaita, että teki mieli ottaa homma.

Vierailija
106/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Sä varmaan helposti pyöräytät tosta nopeasti safkat koko porukalle, koska oot ravintolakokki”

”Teetkö mulle nopeasti kampauksen, kun sähän oot kuitenkin kampaaja”

”Hei meillä ei muuten toi sähkökatkaisin toimi...”

Vieläkö tarvitset esimerkkejä? Sinä se tässä tökerö olit.

"Voisitsä autonasentajana vaihtaa ton tuulettimen hihnan, kun se maksaa niin helvetisti autokorjaamoilla?"

"Sun bändi varmaan tulee soittamaan serkkutytön häihin? Saatte silleen niinku näkyvyyttä ja ilmaiset safkat"

"Sä voit varmaan lastenpsykiatrina keskustella vähän ton meidän Laten kanssa kun meillä ei ois oikeen varaa terapiaan?"

Vierailija
107/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yks gynekaveri äijä taas kertoilee ukkojen kahvihuonekeskusteluista, joissa vertaillaan päivän pi llut ihan syväluotaavasti.

Kukaan ei kuulemma mielelään tutkis yli 25v pim psoja.

Höpönhöpön, keksi parempi!

Juu, ei tosiaan kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee, täällä taas joku naisvihaaja trollaa

Vierailija
108/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikamainen tässä on hyväksikäyttävä kaveri, ei lääkäriystävä. Lääkärit ja muutamat muut ammattilaiset saavat noita pyyntöjä aivan jatkuvasti, ja se voi olla todella rasittavaa. Haluaisitko itse olla ihan jatkuvasti auttamassa tuttuja ja tutuntuttuja ilmaiseksi? Sitäpaitsi toisin kuin ihmiset luulevat, moni tuollainen diagnoosi ja hoitopäätös ei ole ikään 2 min homma kahvilan pöydässä. Ihottuma voi olla mitä vaan, ja vaikka päätöksen voisi tehdä 2 minuutissa niin sitten pitää jaksaa soitella apteekkiin, kirjata resepti tietokantaan, tai tehdä omilla tunnuksilla kotiin/töihin päästyä e-resepti jne. Ei se ihottuma VILKAISEMALLA parane.

Itse olen ammatiltani eläinlääkäri, ja ilmaiseksi tai itseasiassa muutenkaan vapaa-ajalla en hoida kuin omia ja erittäin läheisten ihmsten eläimiä. Joku pitkästä aikaa tavattava lukiokaveri ei tosiaankaan saisi ilmaisapua (paitsi ohjeen hakeutua jollekkin klinikalle tutkimuksiin), minullakin on oikeus vapaa-aikaani.

Täällä toinen eläinlääkäri, joka arvostaa sitä hyvin vähäistä vapaa-aikaa sen verran etten tosiaan jaksa hoitaa muiden eläimiä vapaa-ajallani. Eläinten kanssa vielä todellakin hyvin vaikeaa se diagnosointi kun eivät kerro mihin sattuu niin en todellakaan ota vastuulleni sitä että jonkun fb-messenger konsultaation perusteella alkaisin määrätä lääkkeitä. En ole omalla tallillani puhua pukahtanut ammatistani, edellisellä tallilla jossa kävin meni jokaikinen kerta 30-60 minuuttia muiden "voisitko ihan vähän vaan vilkaista" -juttuihin. Miehen työkaverit kyselee joskus eläinlääkäriapua, mies onneksi yrittäjänä osaa minua paremmin hinnoitella aikani, hän sanoo että toki voi vaimolta kysyä mutta se on sitten tämän ja tämän hintaista. Ja monta miehen kaverin eläintä olenkin ihan kutsuttuna käynyt sitten katsomassa työpäivän jälkeen ja saanut asiasta korvauksen. Ymmärrän myös lääkäreitä siinä mielessä että omassa ammatissani saan parhaimmillaan halia kaverin koiranpentua jos se pitää rokottaa, mutta lääkäri joutuisi sitten katselemaan muiden ihottumia ja peräpukamia niin ei se nyt ole edes mukavaa.

Vierailija
109/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni hyväksikäyttänyt ketään, vaan halusin apua. Ettekö te muka auta apua tarvitsevia ihmisiä? Ja mikä tuommoinen vastaus edes on, että lyödään hintalappu muka eteen. 

Ap

No miksi et varaa aikaa lääkärille vai onko se taas sinulle liikaa vaivaa. Jos on niin siinähän kärvistelet ihottumasi kanssa

Vierailija
110/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
111/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun kaverisi olisi gyne, niin valittaisitko hänelle juhlissa alapääsi kutinaa? Oikein kovaan ääneen pyytäisit vilkaisemaan hameen alle.

Vierailija
112/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin?

no tätä vauvapalstaa

Vierailija
113/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa nyt vastauksissanne, että tässä ei ole mistään sydänystävistä kyse vaan jostain lukioaikaisesta kavereruudesta. Mulle ainakin lukiokaverit on aika random ihmisiä nykyään, ap:llakin muutama vuosi niistä ajoista tainnut vierähtää, kun on jo lääkäriksi ehtinyt lukea. En todellakaan kokisi olevani mitään ilmaista konsultaatiota velkaa jollekin vanhalle kaverille. Ystävät sitten erikseen.

Toki voi olla, että hengailevat useinkin yhdessä, mutta siinä tapauksessa luulisi että ihottumia/mikävaanmuuvaiva olisi tarjottu katsottavaksi jo monet kerrat ja kaverin asenne olisi jo selvillä.

Vierailija
114/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu tuolla ylempänä, eli LOKKI

Vierailija
115/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla enää kovin läheisiä? Kysymyksesi saattoi olla liian suorasukainen ja tunkeileva. Minulla itselläni on kylläkin sairaanhoitajakaveri, joka oma-aloitteisesti antaa kavereilleen ja ystävilleen neuvoja ja jakaa tietämystään. Hänellä ei tietysti ole reseptinkirjoitusoikeutta tai lääkärin tietämystä, mutta kuitenkin. Hän huomaa oikeastaan itse oma-aloitteisesti ystäviensä ihottumat ja häneltä voi aina kysyä neuvoa. Sikäli tuo ap:n kaverin käytös kuulostaa aika tylyltä. Mutta ehkä kyseessä on etäisempi kaveruus.

Vierailija
116/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se riippuu tuttavapiiristä, että miten on totuttu toimimaan. Olen itse juristi ja mielelläni annan lyhyesti neuvoja tuttaville. Mieheni taas on lääkäri ja ei hänelle tuota ongelmia uhrata paria minuuttia tuttavan vaivoihin. Harvoin kukaan apuja kyselee ja silloinkin ne on enempi tyyliä "Kannattaisiko mennä lääkäriin näyttämään?"

Ei näitä lyhyitä neuvoja voi verrata siihen, että tuttavakokki tekee ruoat ilmaiseksi tai kampaaja tekee kampauksen ilmaiseksi.

Eli onko miehesi siis valmis myös diagnosoimaan ja hoitamaan vapaallaan? Siihen kun tosiaan menee enemmän kuin se 2 min

Kuten sanoin, harvoin kukaan kysyy ja enempi se on tosiaan sen tyylistä, että kannaattako mennä lääkärille. On mies kyllä siskonsa lasten korvatulehduksia hoitanut ihan vapaallaan. Ei ole kuulemma iso vaiva.

Vierailija
117/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Sä varmaan helposti pyöräytät tosta nopeasti safkat koko porukalle, koska oot ravintolakokki”

”Teetkö mulle nopeasti kampauksen, kun sähän oot kuitenkin kampaaja”

”Hei meillä ei muuten toi sähkökatkaisin toimi...”

Vieläkö tarvitset esimerkkejä? Sinä se tässä tökerö olit.

Tämä!

”Sinä ammattimuusikko voitkin tulla sitten omalla ajallasi säestämään yhteislaulut meidän naapurin tädin synttärijuhliin...”

Vierailija
118/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ystävät auttavat toisiaan.

Vierailija
119/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni hyväksikäyttänyt ketään, vaan halusin apua. Ettekö te muka auta apua tarvitsevia ihmisiä? Ja mikä tuommoinen vastaus edes on, että lyödään hintalappu muka eteen. 

Ap

Älä jankkaa, vaan rupea nyt tajuamaan, että lääkäri ei voi mennä minnekään joutumatta koko ajan ”jeesaamaan kaveria” vapaa-ajallaan. Kaikki tuntemani lääkärit tekevät noin. Sanovat että joutuu ilmaisemaan asian vähän tylysti koska muuten viesti ei mene perille. Sama on juristeilla ja partureilla. Apua tarvitsevia kavereita riittää ja sitten loukkaannutaan kun vaikka parturi pyytää varaamaan ajan työajalle kuten muutkin asiakkaat.

Vierailija
120/137 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puutarhuri ja minulta usein kysytään neuvoja kasvien suhteen ja aina olen ilmaiseksi neuvonut eikä ole tullut mieleenikään että siitä pitäisi laskuttaa niin kuin täällä enemmistö neuvoo. Ehkä tästä lähtien alankin laskuttaa näistä juttutuokioista...

Ja puutarhurilla ja lääkärillä on sama vastuu, eikö? Jos neuvot väärin ja kasvi onkin allerginen tai kuolee koska ihan pikaisesti vilkaisit??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi