Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
1581/1723 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1582/1723 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jostain sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1723 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ihmiset. Miksi pitää kulkea julkisilla paikoilla? Pysykää sisällä kunnes olette normaaleita ja terveitä.

Heh, etpä kyllä itsekään kovin normaalilta ja terveeltä vaikuta kun koet asialliseksi postata tällaisetkin aivopierut julkisesti. Toivottavasti tajuat pysyä siellä kotonasi kunnes olet normaali ja terve, kannattaa vielä vaihtaa nettifoorumit vaikka Mieli ry:n sivuihin ja omahoito-oppaisiin, persoonallisuushäiriöihin saa apua.

Vierailija
1584/1723 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuuluuko tää tänne, mutta aftat! Minulle tulee usein pahojen stressireaktioiden seurauksena isoja ja todella kivuliaita aftoja. Mikään särkylääke ei auta siihen kipuun, kun sykkivä avohaava suussa hinkkaa hampaita vasten. Nytkin on tällainen tilanne, ja ne kestää mulla aina viikon. Suolavedellä purskuttelu on ainoa asia, mikä tuntuu auttavan. Niin pieni, mutta niin perkeleellinen asia.

Vierailija
1585/1723 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuuluuko tää tänne, mutta aftat! Minulle tulee usein pahojen stressireaktioiden seurauksena isoja ja todella kivuliaita aftoja. Mikään särkylääke ei auta siihen kipuun, kun sykkivä avohaava suussa hinkkaa hampaita vasten. Nytkin on tällainen tilanne, ja ne kestää mulla aina viikon. Suolavedellä purskuttelu on ainoa asia, mikä tuntuu auttavan. Niin pieni, mutta niin perkeleellinen asia.

Kysy apteekista, niihin on aika hyviä lääkkeitä.

Vierailija
1586/1723 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella herkkä hajuille ja elämäni on yhtä luovimista eri tavalla inhottavien hajujen myllerryksessä. Vessat, ruuat, roskikset, työkaverien hiki. Tätä on ollut aina vaikea selittää muille ja useimmiten vain sinnittelen hajuissa, jotka tuntuvat tunkeutuvan suoraan aivoihini ja estävän kaiken keskittymisen. En ole yliherkkä eli allergiasta ei kyse, vaan jotenkin ääriherkästä hajutietoisuudesta.

Niin tietenkin "sinnittelet" hajuissa. Mitä muuta voit. Et voi muuttaa maailmaa vain sinun mieleiseksesi. Voi anna mun kaikki kestää. Tuollaistakin.

Mulle tuli sama mieleen, että mitä toi ihminen sitten oikein haluaa että joku toinen voisi asialle jotain, kun hän on niin "ääriherkkä"? Muiden pitäis ryhtyä täysin hajuttomiksi kaikissa tilanteissa?

Ehkä hän voisi itse käväistä "hoitamassa" hajuaistinsa jossain leikkauksessa...

Joku psykoterapiakin vois ehkä auttaa tätä " herkkää".

Vierailija
1587/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1588/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto

Vierailija
1589/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun menee kävellen hakemaan postipakettia jossa on joku suht pieni tavara ja se onkin ihan järkyttävän isossa laatikossa, etkä voinut tietää sitä etukäteen. Sitten kävelet kotiin sen ison boksin kanssa :'''D

Vierailija
1590/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löystyneet sukkien varren kuminauhat, sukat valuu kengän sisällä.

Liikaa päällä ja kuuma.

Hiukset naamalla tai silmillä.

Painava käsilaukku.

Vierailija
1591/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei näe lukea instagrammin stories osuudessa tekstejä kun on joko liian pienellä tai taustaan sekoittuvalla värillä kirjoitettu. Monella vaikuttajalla esim. näin.

Vierailija
1592/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu. Kesät talvet reppua kannettuani saisin t-paidasta puristettua varmaan litran selkähikeä. Se tunne, kun otat repun lopulta selästä ja reppuun liimautunut paita valahtaa selkään märkänä ja kylmänä D:

Vierailija
1593/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd yhdistettynä epävakaaseen on yhtä helvettiä. Ei vaan jaksaisi tätä.

A. Onko kumppanisi tuollainen, ei tuota ole pakko sietää.

B. Oletko itse tuollainen? Oma valinta. Opettelisit käyttäytymään.

Vierailija
1594/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun silmät vuotaa ulkona.

Vierailija
1595/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tuotteen korkki on niin tiukalla kiinni ettei sitä saa auki, etenkin vaikka olisi käyttänyt ennenkin sitä.

Vierailija
1596/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavja Havonen kirjoitti:

Monotooninen puhetyyli ja "ävvä -ja äffävika"

En voi ymmärtää, miksei aikuinen osaa puhua. Jo ekaluokalla saa puheopetusta ja sinne ne viat jäävät.

Mutta sinun luonnevikaasi ei saa kuntoon millään keinolla

Vierailija
1597/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nenä vuotaa tai aivastuttaa kun on maski naamalla. Allergikkona maskit tuppaa ärsyttämään.

Vierailija
1598/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jossain soi musiikki liian kovaa (pl. konsertit ja keikat) etkä kuule mitään mitä puhutaan. Huutavat ja liian kovaan ääneen puhuvat ihmiset.

Tuotepakkauksien liian pienet tekstit mitä ei näe lukea.

Vierailija
1599/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avokassukat jotka ei pysy

Porukkaa kulkee avokassukissaan tyytyväisenä

Avokassukkien pitää olla pari numeroa pienemmät.

Hitto, että mietin pitkään mikä helvetti on avo_kassukka :DDD

Vierailija
1600/1723 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot pakkaukset. Esim. ennen olivat litran mehupänikätkin ekologisia ja käteviä, sillä päästään avattavalla systeemillä, josta sai taivutettua kaatonokan, kuten maito- ja kermapurkeissa.

Nykyään  on se ärsyttävä muovinen kierrekorkki, joka ei suostu kiertymään auki, ja sormet kipeäksi väännät ja väännät, kunnes lopulta irtoaa se koko muoviosa korkkeineen ja mehu roiskuu ympäri paikkoja...

Näitä huonoja pakkausratkaisuja riittäisi aivan omaksi ketjukseen.

Ainakin joskus auttoi kun avasin kumihanskat kädessä.