Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Vierailija kirjoitti:
Olen todella herkkä hajuille ja elämäni on yhtä luovimista eri tavalla inhottavien hajujen myllerryksessä. Vessat, ruuat, roskikset, työkaverien hiki. Tätä on ollut aina vaikea selittää muille ja useimmiten vain sinnittelen hajuissa, jotka tuntuvat tunkeutuvan suoraan aivoihini ja estävän kaiken keskittymisen. En ole yliherkkä eli allergiasta ei kyse, vaan jotenkin ääriherkästä hajutietoisuudesta.
Jos et ole aineille yliherkkä, sipaise vähän menthol-huulirasvaa tai vaborubia sierainten alle. Jos siis menthol/eukalyptus tms. ei sinua haittaa? Mä teen näin, kun pitää sisaruksenlapsen vaippaa vaihtaa - on siis jo taapero.
Tampere! Tarkemmin ottaen ihan joka paikassa olevat rakennus- ja tietyömaat, jotka sotkevat liikennettä menit minne päin kaupunkia tahansa. Tartteeko kaikki isot jutut rakentaa samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Interstitielli kystiitti (= ikuiset virtsatietulehdusoireet, joihin ei ole hoitoa)
Krooninen poskiontelontulehdus
Runsas ylipaino jonka laihduttaminen pois ei vaan onnistu
Ulkoiset peräpukamat
Silmäoireinen rosacea
Mullakin on interstitielli kystiitti. Triptyl auttaa aika hyvin. Tsemppiä ikuisen, ainaisen, veemäisen pissahädän kanssa. I feel you, jos tämä jotain auttaa.
Voi luoja mikä suolet ympäripyöräyttävän etova katku rappukäytävässä aina kun naapuri paistaa muikkuja! Oksettaa, silmät vuotaa ja tietysti haju iskee kuin hai vastapestyihin pyykkeihin. Kalapuikotkin on jumalauta keksitty!!
PMS-kömpelyys. Se kun kompastut matonreunoihin ja omiin koipiisi, törmäilet nurkkiin, kaikki tippuu käsistä ja onnistut läväisemään vessan oven otsaasi. Ennen verta siis runsaasti katkenneita kynsiä, ruhjeita, mustelmia ja lasinsiruja...
Pakko koko ajan tarkistaa, ettei ole huulipunaa hampaissa.
Takana neuroottisen nöyryyttävä kokemus, kun silloiselle unelmien poikamiehelle "hurmaavaa" hymyäni väläyttäessä se rohjake kehtasi huomauttaa asiasta. (On muuten edelleen poikamies ;))
Älä koskaan aliarvioi meikkikynästä lattialle ravisseen mikroskooppisen hitusen kykyä levitä ja sotkea noin puoli hehtaaria ympäriltään, jos erehdyt sitä pois hinkkaamaan. Tai ainakaan tähän toimenpiteeseen tarvittavaa aikaa..
Runsaat menkat. Jotka sattuu tietenkin juuri samaan aikaan jokakuukausittaiselle työpalaverille vieraassa kaupungissa. Kun ei tule mieleenkään lähteä linja-autolla tai yhtään millään vehkeellä näihin palavereihin. Niin kuin pystyisin istumaan jossain luennolla! Ja jos siirrät menkkoja sen yhden kerran gynen määräämällä hormoonivalmisteella, niin eikö just silloin palaverinkin ajankohtaa siirretä ja se onnistuu seuraavan puolen vuoden ajankin olemaan juuri mun menkkojen aikaan. Joka kuukausi. Mä en voi elää tän kanssa.
Aerosolipullot (hiuslakat, hyönteismyrkyt, dödöt ym.), jotka eivät päästä pihaustakaan - saati haluttua ainetta - ulos. Säästinkö kauppakuitin, no en tietenkään :( Sekaroskiin näitä ei voi viedä ja ongelmajätekeräys vaatii oman säätönsä. Joten yksi komeronperukka seisoo näitä purkkeja täynnä.
Julkisten vessojen normirullilla täytettävät vessanpaperisäiliöt, jotka siistijähenkilö on tupannut niin täyteen, ettei alin rulla pääse millään liikkumaan ja paperin nyhtäminen tuottaa vain epätoivoista nöyhtää lattialle. Viehän se vähän tilaa juu, mutta tästä syystä kuljetan omaa rullaa aina olkaveskassa.
Työskentelen ammatissa, jonka työnkuvaan kuuluu terveellisten elämäntapojen edistäminen.
Pienellä kylällä on vaarana joutua silmätikuksi, jos joku näkee minut tupakkaa tai alkoa ostamassa.
Oma vaivansa sekin, kun häveliäisyyttäni ajelen kymmenet kilometrit naapuripitäjään näitä hankintoja toimittamaan ;)
Olen ihminen, joka valittaa herkästi tai ainakin toteaa kaiken ärsytyksen ääneen, mutta viime aikoina oon koittanut petrata vähän :D
Tämä ei tosiaankaan ole pahin, mutta tuli silti ekana mieleen: VALKOVUOTO mitä valuu pikkareihin aivan koko ajan. Suihkun jälkeenkin täytyisi olla heti liimaamassa pikkuhousunsuojaa tai pikkarit on ihan kosteat sekunnissa. Määrä ei välttämättä ole päätä huimaava, mutta inhottaa silti kun ei voi olla sellainen "kuiva". Vihaan heittää pyykkikoriin niitä likasia stringejä :(
Toisena sitten vakavampi eli täysin kirkkaalta taivaalta iskevä MIGREENI. Auta armias kun huomaat työpaikalla ettei särkylääkettä olekaan mukana. Se kokonaisvaltainen huono olo on vaan jotain niin hirveetä. Puhkut kun mikäkin synnyttävä nainen pidellen silmiä kiinni ja hengittäen rauhallisesti sisään ja ulos...
Olen varmaan se Prinsessa ja herne -sadun yliherkkä piipittäjä, mutta päiväni onnistuu pilaamaan hiekanmuru kengässä, roska silmässä ja mausteyrtin palanen hampaiden välissä. Edellyttäen, etten kykene näitä kiusankappaleita tavoittamaan ja poistamaan. Yleensä en.
Tykkäisin kokeilla tuontikahveja, siis sellaisia ihan markettijuttuja, mutta laiskottaa liikaa;
miksi ne muualla maailmassa pakataan edelleen niin hankalasti: ensin pitää kuoria paperi ja sitten SAKSILLA avata foliopakkaus. Liimasulkijasta ei puhettakaan!
En ikinä meinaa muistaa, pitääkö Ottomaatilla työntää kortti siniseen vai keltaiseen aukkoon.
Takana tietysti kärsimätön jono muita käteisen nostajia ja paniikki panee kädet tärisemään.
Yleensä ei tarvitse vastaanottaa kassakuittia, jos ei halua, mutta joskus se tyrkätään kouraan pyytämättä. Ikinä ei löydy lähistöltä roskista, johon sen voisi pudottaa.
En tasan heitä mitään luontoon enkä halua paperisälää taskunpohjallekaan pyykkikoneen ruuaksi säilöä.
Olikos se kansanedustaja Alatalo, joka rallatteli muinoin, että "sukkahousut jalkaan, uusi päivä alkaa jne."?
Ihan kuin sukkikset tuosta noin vain huolettomasti tempaistaisiin koipiin ja eikun menoksi!
Kyllä kuulkaa kyseessä on pieteettiä ja aikaa vievä harras toimitus, kun tarkistat, että a) vahvikeosa on jalkapöydän alla, b) rohtuneen koppuraiset sormet eivät revi lycraa heti kättelyssä ja c) housut eivät ole vienosti "kierteellään". Tervetuloa, syksy ja sukkikset - olikin jo ikävä :D
Minä oon kans tuollainen yökkiherkkä. Joka kerta hampaita pestessä yökkäilen ja paljon. Siks pitää aina olla silmätippoja ku silmät ihan punaisena yökkäilystä. Ja vaiva muuten pahenee jatkuvasti...
Rintaliivit
Refluxivaiva (jatkuva helvetillinen liman yskintä)
Silmälasit
Kutittavat hiukset
Ylös rullautuvat puserot (Vältän näitä, mutta silti kaapissa on pari)
Kylmä sää, palelen todella helposti
Suihkussa käynti ilman että lämmitän saunan
Hiusten pesu (työlästä ja kuivuminen kestää)
Farkut (voisipa aina kulkea verkkareissa)
Istun bussissa, meinaan nukahtaa ja sitten oma hius alkaa kutittaa naamalla.
Ihanat lapseni, jotka välillä tulevat liian iholle ja pakko ottaa omaa tilaa väkisin kun ahdistaa.
Keittiön tasot on KOKO AJAN leivönmurusissa.