Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Just oot saanut 2-vuotiaan päikkäreille sänkyynsä ja 6 kk vauvan työnneltyä vaunuissa uneen partsille....oot aivan kuolemanväsynyt, se onnen ja helpotuksen tunne kun käperryt sohvan nurkkaan, silmät kiinni, oot just vaipumassa uneen siunatussa hiljaisuudessa.....kun vaunuista kuuluu BÄÄÄÄÄÄ....!!! 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hellehiki, krooninen kusihätä, närästys,"
Hellehiki = laihduta
Närästys = laihduta/lopeta liikasyönti
Itsellä molemmat hävisi laihduttamalla.
Olen mallia "kukkakeppi" (anteeksi taas, kun en saa läskiä luiden päälle, vaikka miten kaloreita mättäisin!) ja hikoilen kuin sika pienimmästäkin syystä, joista p**sehelteet on se pahin. Närästys on tuttu juttu sekin, vaikken ikinä tee ruokaövereitä. Ihme oletus, että kaikki maailman vaivat johtuvat ylipainosta ?!
Niin ja kilppariarvot ihan normaalit, että turha ehdotella sitäkään...
Ei närästys/hellehiki toki aina johdu ylipainosta mutta 90% tapauksista kyllä jos ihminen on ylipainoinen. Ihme kun ylipainoiset niin usein haluavat kieltää sen faktan että ylipaino liittyy moneen terveysvaivaan. Tiedän ettei laihdutus ole kivaa ja silloin halutaan sulkea korvansa aina kun laihdutusta ehdotetaan ratkaisuksi. -45kg kokemuksella voin kuitenkin sanoa että laihdutus on sen vaivan arvoista.
Jos kysessä lääkärihoitoa vaativa vaiva niin silloin on kyllä minunkin mielestä väärin jos lääkäri ei suostu tarkistamaan muita mahdollisia aiheuttajia kuin ylipainoa, tämä on potilasta kohti väärin. Mutta tällaiset lievemmät vaivat kuten hikoilu/närästys kyllä 90% todennäköisyydellä häviää jos laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuujatähti kirjoitti:
Miten kukaan ei ole sanonut tätä?
Mietin jo tovin että kehtaanko..
Mutta minulla mielettömän suurta ärsytystä aiheuttaa se, että seksin jälkeen vaikka menenkin suihkuun ja sen jälkeen painelen töihin (ilta tai yövuoro), niin jossain vaiheessa töissä ne siemennesteet valuu ulos pöksyille.
Ja tietenkään en hoksannut laittaa pikkuhousunsuojaa ennen lähtöä.Joo tää on aivan karseeta jos on pikkuhousunsuoja unohtunut. Nimim. kyllä ne sieltä aamullakin vielä tulee vaikka olis käynyt suihkussa ja nukkunutkin välissä.
Ja sitten jos sitä tippuu lattialle matkalla suihkuun...
Kokeile laittaa suihkun jälkeen hetkeksi tampaxi - kerää mällit, ei valu pöksyihin tai muuallekaan!
- ihmisten pahanhajuista hengitystä🤮
- hitaita ja hidastelevia ihmisiä esim kaupassa/jonoissa/liikenteessä (menee käämi jo ajatellessa..nojoo oliko tämä fyysistä, ei ehkä mutten vaan KESTÄ😡)
- kovaäänisiä ihmisiä, etenkin kovaääninen paasaus ja bessewisseröinti vie hermot täysin. Voisiko ihmisissä olla joku volyyminappula?! 🤔
- ainaista prkl pakkelointia ja hiustenlaittoa joka aamu - pakko meikata kun luoja ei suonut luonnostaan mitään värejä ripsiin/kulmiin & ihokin on epätasainen ja tukka ohut luiru. On kokeiltu joo kestopigmentit ja ripsihässäkät mut ei toimi mulle, ei jaksa eikä rahat riitä
- infernaalinen hikoilu koko kesäkauden ajan (ja em kohdan koko pakkeffortti suoraan romukoppaan muutamassa minuutissa!)
- päänsärkyä, migreeniä, pms-oireita; ja näistä 🤬 joku päällä lähes joka jumalan päivä
- nuolevia koiria (!) Itsellä siis kaksi maailman rakkainta ja ihaninta koiraa jotka toki vaan osoittaa kiintymystään, no mm nuolemalla. Ei vaan pysty. Vieraat koirat vielä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Töissä pakko pitää kaulanauhaa, missä henkilökortti ja avaimet. Se heiluu aina tiellä ja nauha hiertää niskaa samalla lailla kuin ne niskalaput. Siksi on pidettävä aina jotain huivia siinä alla.
Joillakin on mahdollisuus laittaa se kortti nipsulla kiinni taskunreunaan, mutta sitten pitää aina olla sellainen vaate päällä, missä on joku tasku tai muu vastaava mihin sen saa kiinni. Ei iso asia, mutta harmi se on pienikin.
Kun oottaa, että joku vesikattila kiehuu, se ei vaan kiehu ei millään. Lähet vessaan ootellessasi, ihan pikku käynti vaan ja vesi on kiehunut lähes kuiviin sillä välin.
Aina kiireessä tapahtuu jotain odottamatonta ja aikaa vievää. Aina. Ja kun lähdet autolla viime hetkellä jonnekin ja olisi päästävä ajoissa, niin aina joku tavallista hiljempaa hissuksiin ajelehtiva autoilee edessäsi ja ohi ei pääse. Kun elämässä vaan tulee näitä tilanteita, jolloin ei pääse lähtemään reilusti ajoissa, vaikka se ajoissa lähteminen kuinka olisi suorastaan elämäsi motto.
Kauluksellinen paita yksi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Arjessa pahinta on toistuvat liian aikaisin pakolla heräämiset. Herätyskellon keksijä olisi pitänyt hirttää lähimpään oksaan.
Juurikin tämä. Ja ne minuutilleen töihin saapuvat työkaverit jotka toivottaa mun "Huomenta!" Tervehdykseen "Päivää" kun saavun töihin heitä myöhemmin... ARGH
• töissä ihmiset, jotka ei tajua, että ylitöissä ollessani en halua kuulla heidän viikonlopun vietostaan tms vaan tehdä mitä pitää asap ja painua kotiin. Kiehun sisäisesti ja Olo on kuin tulisilla hiilillä kun tekisi niin mieli sanoa pahasti.
• ihmiset metrossa, jotka tuijottaa ja itse et ilkeä tuijottaa takaisin, mutta et tiedä minne kääntyisit tai katsoisit ja korvat alka punottaa vaikka et tahdo.
• siivoaminen hiki hatussa ja joka viikko sama tarina, aloita aina alusta. Argh.
• suonikohjut
• vaivaisenluut
• itikka, joka tulee inisemään jonnekin juuri 2 min sen jälkeen kun kävit nukkumaan. Laitat valot, et sitä nää, valot kiinni, ininä alkaa uudelleen ja tätä jatkuu ja jatkuu...
• kärpänen tai muu herhiläinen joka illalla tulee ikkunasta valon perästä sisään ja aloittaa hirveän pärinän lampun ympärillä, etkä saa sitä ulos etkä hengiltä, ennenkin se on saanut valoekstaasistaan sydänkohtauksen..
Tähän aikaan vuodesta tuulen mukana kämppään, hiuksiin ja suuhun lentävät koivunsiemenet ja sellaiset minikärpäset, joita saa pyyhkiä ikkunalaudoilta koko ajan.
Sähköpostin siivous mainostajien roskapostista ottaa päähän! Kai näiden estoon on joku taikatemppu olemassa, mutta olen digivajakki enkä siis osaa. Juu en tahdo pikavippiä, käsilaukkua, kylpypyyhettä, helppoa lisätienestiä, ihmetaskulamppua tai muutakaan härpäkettä. Jättäkää jo rauhaan!
Menet pikapankkiautomaatille. Tilillä "vielä" sen verran, että periaatteessa voit nostaa sen viimeiset 20 euroa, muttet yhtään enempää...
Periaatteessa, joo: ja sitten ottomatti ilmoittaa, että "sopivia seteleitä on liian vähän". Mistä minä viiskymppiseksi muutun?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuujatähti kirjoitti:
Miten kukaan ei ole sanonut tätä?
Mietin jo tovin että kehtaanko..
Mutta minulla mielettömän suurta ärsytystä aiheuttaa se, että seksin jälkeen vaikka menenkin suihkuun ja sen jälkeen painelen töihin (ilta tai yövuoro), niin jossain vaiheessa töissä ne siemennesteet valuu ulos pöksyille.
Ja tietenkään en hoksannut laittaa pikkuhousunsuojaa ennen lähtöä.Joo tää on aivan karseeta jos on pikkuhousunsuoja unohtunut. Nimim. kyllä ne sieltä aamullakin vielä tulee vaikka olis käynyt suihkussa ja nukkunutkin välissä.
Ja sitten jos sitä tippuu lattialle matkalla suihkuun...
Kokeile laittaa suihkun jälkeen hetkeksi tampaxi - kerää mällit, ei valu pöksyihin tai muuallekaan!
Luulin että kaikki käyttää alasuihkua tai pesee suihkussa nää pois etteivät jää valumaan? 😱
Ei se ota kun pari sormea joilla pyyhkii virtaavan veden avulla seinämät puhtaaksi. En voi kuvitellakaan jättäväni niitä sinne edes yöksi, inhoan liukkaita spermalänttejä ja sitä hajua, jos ne ehtii vähän olla hapen kanssa tekemisissä. Toki mulla on lyhyet kynnet urheiluharrastuksen takia, tosi pitkillä olisi varmasti hankalampaa.
Kesässä on parasta, ettei tarvitse rasvailla pykiviä rystysiä ja nauravat nakit -sormenpäitä.
Kunhan syksyyn päästään, alkaa käsirasvahelvetti jatkuen seuraavat rapiat puoli vuotta.
Jos nyt edes kehittäisivät valon nopeudella imeytyvän voiteen, joka ei jättäisi näppeihin tunkkaisen tiskirätin hajua, kiitos :D
Olen tuskallisen tietoinen (ja äärimmäisen kiitollinen) siitä, miten etuoikeutettu olen, kun ei tarvitse esiäitien tavoin nyrkki- ja avantopyykille ennättäytyä.
Mutta kun on nillitysketjusta kyse, kiroan silti pyykkikoneen oven, joka ei suostu ilman apupönkkää pysymään auki pesun jälkeistä rummun kuivausta varten, muun pyykin sekaan käärmeinä kietoutuneet sukkahousut, taskuun (taas kerran, vaikka lupasin ettei koskaan ikinä enää) unohtuneen paperinenäliinan jätösten noukkimiset tekstiileistä - sekä naapurin ruuankäryjen imeytymisen vastapestyihin pyykkeihin matalapaineella (rivarin tuuletushormit jo alun perin päin p**settä?).
Puhelinkiusaajat bussissa!
Miten voikin olla ihmisiä, jotka eivät millään tavalla ota huomioon kanssamatkustajiaan?
Nämä kolme tapausta lyhyen ajan sisään minulla Onnibussissa (ja Onnibus ei ole millään tavalla asiaan syypää, sattui vain heidän bussissaan).
Ensimmäinen oli nuori kundi yläkerran takapenkissä, jonne olin ostanut paikan. Kaveri alkaa hölöttää typeriä juttujaan solkenaan. Kun ei tarpeeton hölötys loppunut, niin vaihdoin istumaan alakerran WC:n viereiselle invapaikalle, jota ei vielä silloin voinut varata.
No, tämähän hölöttäjä typerine juttuineen tuli sitten tietysti käymään myös bussin WC:ssä. Koska hänellä oli korvanappikuulokkeet, niin vessakäynnin aikanakaan puhe ei keskeytynyt hetkeksikään, kun oli hands free...(:
Sitten oli tämä eräs äiti. Me koko yläkerta saimme kuulla, kuinka hän alkoi lapsensa kanssa käydä läpi tämän kotitehtäviä...
Ja toinen nuori nainen, joka kailotti koko suhdesoppansa kaiken kansan kuuluville, kansan, joka mieluummin olisi istunut työpäivänsä jälkeen rauhassa, kotiin menossa.
Pullopalautusautomaatille mennessäni olen jo valmiiksi alistunut väistämättömään:
jossain vaiheessa kone alkaa huutaa hätääntynyttä hälyääntä ja ilmoittaa, että "Säiliö on täynnä. Ota yhteys henkilökuntaan." Siis IHAN JOKA KERTA!! Ei väliä palautanko paria tölkkiä vai kassillista, aina sama juttu..
Kauppojen törkyisentahmaiset ostoskorit, Tokmannin ostoskärryt, joissa valmiina joku mainoslehtinen, perästävedettävät korintapaiset, joissa pyörät ja ainakin yksi pyörä pyrkii kinnaamaan mihin tahtoo (ei koskaan sinne, minne itse olet marketissa navigoimassa) kirskuen ikävästi.
Kun istun bussissa ja tunnen kuinka hikipisara valuu hitaasti selkää tai niskaa pitkin.
Aikas harvoin tulee mitään prosenttipitoisia juomia nautittua, mutta jos, alkaa tekemään mieli tupakkaa (vaikka lopetin sen huvin vuosia sitten). Jos tuossa tilanteessa sorrun syöpäkääryleeseen, se etsiytyy huulille AINA VÄÄRIN PÄIN ja saan kakoa vedet silmissä kytevän filtterin katkuja :D
Oli siis vastaus tähän vaivaan:
Kuka valopää keksi varustaa vanhan kunnon taita-ja-avaa -maitotetran näillä muovisilla suuosilla?
Onko joku muka ikinä onnistunut kaatamaan niistä maitoa kahviinsa tai muutenkaan ILMAN ETTÄ SE LOISKUU KUPISTA/MUKISTA TAKAISIN PÄIN NÄKÖÄ?? Vaikka kuinka varovasti ja laitoja myöten kaataisit :P