Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohareiden tekijät

Vierailija
08.08.2018 |

Miksi ei voi kertoa, että ette oletulossa?
Miksi roikottaa kaveria, ja ilmoittaa vasta kysyttäessä, että "tota noin tässä kävikin nyt niin..." ai ihan yllättäen et nyt päässytkään? Ai ihan yllättäen varasit äkkilähdön 2 päivää sitte etkä viittiny peruu tapaamista, koska kiusallista, voiku se ois vaa unohtanu???
Annatte itsestänne epärehellisen kuvan.
Itse en olisi suuttunut rehellisestä ilmoituksesta, ettennyt pääsekään, mutta tosta roikottamisesta kyllä suutuin! Ei tartte enää kysellä mihikää, sanon joo, enkä tuukkaan!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin hyväksi luultu kaveri tekee tätä.

On kasvatettu huonosti. Tämä on hänellä vain tapana. Koko perheessä.

Perui myös mun polttareihin (!!) tulon viimeisenä päivänä, siitä kyllä loukkaannuin tosi paljon ja mietin jopa välien katkaisemista. Tuo oli kuitenkin täysin ainutkertainen juttu! Luulisi että olisi voinut vaikka tunniksi osallistua....

No annoin uuden mahdollisuuden, ja....tekee tätä edelleen.

Minun vastaus: huonokäytöksinen// huonotapainen perhe.

Huh oli kyllä törkeää perua polttarit! Toisaalta sentään perui eikä vaan hiljaa jättäny tulematta. Kyllähän tosta väkisinkin sellanen olo tulee, ettei ollakkaan ihan samalla "aaltopituudella" tämän ystävyyden/kaveruuden suhteen :/

Oman kaverini kohdalla olen pitkään miettinyt, etteikö hän vain kehtaa sanoa mitä oikeasti haluaa? Ehdotan hänelle tekemistä aina siten, että epäkehtailijakin kehtaa sanoa jos olikin jotain muuta/ei nyt. Mutta tuo, ettei "kehtaa" perua, vaan mieluummin jättää ilmoittamatta, oli kyllä vähän harmi :( En itseasiassa tunne hänen perhettään niin hyvin, jotta voisin sanoa onko kyse huonosta kasvatuksesta, mutta miksipäs ei. Kyllä oma äitini ainakin ohjeisti minua sosiaalisiin tilanteisiin.

Joo ja nämä polttarit eivät olleet mikään "maksa 400 euroa, lähdetään ulkomaille" juttu, vaan summa jotain ehkä 60-90 euroa jolla varattu kylpylä kaikille yms ravintola. Hän oli alkanut siskolleni, kaasolle, tosiaan tuona viimeisenä päivänä vielä ilmoittamaan, ettei maksa kun ei osallistukaan yms. Tästä tuli ekstramyötähäpeä! Ja paha olo, että ei voi olla totta! Luuli varmaan, että en saa koskaan tietää tätä? 

Ja lisäksi polttarit olivat samalla paikkakunnalla jossa hän asuu, joten tosiaan kohteliasta olisi ollut tulla vaikka puoleksi tunniksi mukaan, edes näyttämään naamansa. Tätä ei ikinä selvitetty hänen kanssaan miksi teki näin. Tuntui kyllä aivan kauhealta! Itse olin hänen polttareissaan ulkomailla mukana.

Olen käsittänyt, että hänellä on muutama parempi kaveri, ja se on syy että muita voi kohdella näin paskasti, koska tekee näiden parin lapsuudenystävän/tyypin kanssa "kaiken".  Lisäksi ei ollut itse naimisissa, joten ei varmaan ihan ymmärtänyt, miten iso ja ainutkertainen asia se on. Keskusteltiin miehen kanssa, ja pitää tehdä samoin, eli laittaa nämä ihmiset samaan kategoriaan, olla enemmän tuttavia sitten, kuin sydänystäviä.  

Tämä on mielestäni sitä itseään WT-meininkiä. Itse olisin maksanut, tullut edes 1h käymään ja jos syy perumiselle olisi ollut tärkeä/ vakava, olisin lähettänyt morsiamelle ja kaasoille viestin, sydämelliset toivotukset että polttarit onnistuivat, ja syvät pahoittelut että jouduin näin päivää ennen perumaan tuloni X syyn takia. Hän ei edes pahoitellut mitään....joten kyllä näitä moukkia riittää! 

Vierailija
22/23 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset usein huonotapaisia/epärehellisiä/ainakin sinua aika vähän arvostavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni keksii itse näitä sopimuksia. Talvella puhutaan, että mökkeily on kivaa ja sitten tulee keskiviikkona heinäkuussa soitto, että joko olet pakannut, talvella sovittiin, että mennään mökille. Sitten sitä miettii, että missä ihmeen välissä muka on sovittu mitään tuollaista, onneksi on kummitytön rippijuhlat ja voi vedota siihen. Tai nähdään vanhan tutun kanssa kaupassa, tavalliseen jutustelusävyyn todetaan, että olisi joskus kahvitella ja seuraavana lauantaina se tuttu seisoo ovella ja selittää innoissaan, että kiva, kun kutsuit kahville.

Kiitos ei, tiedän kyllä, milloin olen sopinut jotain ja milloin en.

Luitko pelkän aloituksen? Yhdessäkin vastauksessa kerroin, että olin viime viikolla kysynyt häneltä, että "haluaisitko/kerkeetkö mökkeilemään ensi viikolla?" Johon vastasi, että "voisi vaikka alluviikosta :)". Ja nyt alkuviikosta asiaakyseltyäni "kävikinnyt niin, että". Eihän tuo nyt mikään allekirjoitettu sopimus ollut, että mennään. Mutta en olisi suuttunut millään tavalla, jos olisikinilmoittsnut, ettei pääsekäänmökille vaan tuli jotain muuta. Nyt ehkä vähän odotin mökkeilyämme :/ Ap

Eihän tuo mikään sopimus ollut tosiaankaan. Onko ystäväsi Itä-Suomesta? Kuulostaa vähän tyypillisen savolaisen vastaukselta..."voishan sitä mennäkin (tai sitte ei)". Jos mä sanoisin että voishan sitä vaikka mennäkin, se ei todellakaan vielä tarkoita että olen menossa, siitä pitää sopia vielä erikseen, ja ellen sitten kysyttäessä pääsekään (kun on jo muuta menoa), niin ei se mikään peruminen ole. 

P.S. Olen itse Länsi-Suomesta :D 

Ollaan juu itäsuomesta. Tapana on ollut sanoa "katsellaan" silloin kun ehkä katsellaan, useimmiten ei katsella. Jos jollekkin sanon että "vois vaikka" ni pidän suunnitelmia alustavasti sovittuina, että ne voi kyllä peruakin, kunhan peruu. Osaan kyllä aistia silloin kun vastapuoli katselee, nyt tulikin yllätyksena. Itse olisin perunut, koska en osaa olla rennosti jos tiedän jonkun odottavan minulta jotain, vaikkakin kuinka vähäpätöistä asiaa.

Mutta monen vastauksesta tulleet huonot tavat ja ei arvosta sua tarpeeks on varmaan oikeet syyt tässä tapauksessa. Nykyään tuntuu joillekkin olevan niin vaikeaa sanoa ei, että mieluummin sitten vain "unohdetaan koko asia".

Hassua, että avokkini on sanonut tästä tietystä kaveristani jo pitkään, että vaikuttaa epäluotettavalta, ja vasta nyt olen samaa mieltä :/

Minuahan ei siis ole koskaan haitannut se fakta, että olen hänelle "kakkoskaveri", ei hänkään ole minun ykköskaverini,mutta yhdessä on puhuttu siitä, että kuitenkin on mukavaa olla tekemisissä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi