Kukaan lukenut Rhonda Byrnen Taikavoimaa? Teitkö harjoitukset?
Jos teit niin miten kävi, tuliko onnenpotkuja elämääsi?
Suhtaudun kirjaan aika ristiriitaisesti ja moni asia vaivaa siinä kovasti. Siksi kyselen.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla kanssa shekki (leikkishekki johon kirjoitetaan tavoitesumma johon uskoo, ei siis mitään 5 mrd jos ei voi uskoa). Mulla shekissä 100e, odottelen milloin tulee. Still waiting :). Ap
Odottaessa kannattaa myös muistaa, että se voi tulla hyvin arkisella tavalla. Tyyliin kaikille jaettava tuonsuuruinen palkankorotus tai bonusraha töistä, synttärilahja vanhemmilta tms. Itselläni toteutui 1000 euron juttu niin etten huomannutkaan, kun odotin jotain harvinaista asiaa tyyliin yllätysperintö. Vasta kun manifestoinnin toteutumiselle asettamani määräaika oli mennyt ohi, ja olin surullisena todennut että ei onnistunut, tajusin jossain vaiheessa että hetkinen, siinä kuussahan työnantaja maksoi vuoden bonukset jotka oli mulle 1200 euron paikkeilla. Ja meillä ei ole ennen ollut tapana maksaa tavallisille työntekijöille bonuksia eli oli siinä mielessä yllätyskin. Ja SILTI en pitänyt oikeanlaisena manifestoituisena heti.
Miten manifestoit rahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla kanssa shekki (leikkishekki johon kirjoitetaan tavoitesumma johon uskoo, ei siis mitään 5 mrd jos ei voi uskoa). Mulla shekissä 100e, odottelen milloin tulee. Still waiting :). Ap
Odottaessa kannattaa myös muistaa, että se voi tulla hyvin arkisella tavalla. Tyyliin kaikille jaettava tuonsuuruinen palkankorotus tai bonusraha töistä, synttärilahja vanhemmilta tms. Itselläni toteutui 1000 euron juttu niin etten huomannutkaan, kun odotin jotain harvinaista asiaa tyyliin yllätysperintö. Vasta kun manifestoinnin toteutumiselle asettamani määräaika oli mennyt ohi, ja olin surullisena todennut että ei onnistunut, tajusin jossain vaiheessa että hetkinen, siinä kuussahan työnantaja maksoi vuoden bonukset jotka oli mulle 1200 euron paikkeilla. Ja meillä ei ole ennen ollut tapana maksaa tavallisille työntekijöille bonuksia eli oli siinä mielessä yllätyskin. Ja SILTI en pitänyt oikeanlaisena manifestoituisena heti.
Miten manifestoit rahan?
Muakin kiinnostaa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten manifestoit rahan?
Koomista kyllä, sillä SAlaisuus kirjan paljon parjatulla shekkihomalla ja suunnittelemalla kovin mitä aion rahalla tehdä. Onnistuin saamaan itseni tilaan jossa olin jo ihan innoissani kun lopulta pääsen eräälle matkalle jonne olin halunnut, ja jo ihan elin suunnitelmissa mikä hotelli, mitä nähtävyyksiä katselen jne. Pettymys oli suuri kun tuli asettamani määräraja ja vaikutti että mistään ei ollut tullut yllätysrahaa. Meni kuukauden verran ennen kuin tajusin että olipas, mutta en tajunnut kun ei ollut tarpeeksi yllättävä, tarpeeksi henkilökohtainen (koska bonus tuli kaikille töissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä voisin kokeilla manifestoida.
Haluan testata manifestaatiota, mutten tiedä mitä haluaisin.
Tuo on asteittainen oppimisprosessi. Useimpien täytyy aloittaa ihan pienistä asioista, ja sellaisia jotka ei vaadi mitään yliluonnollista. Jonka järki voi selittää, että eihän se ollut kovin epätodennäköistä edes, saati mahdotonta. Koska jos yrittää jotain isoa, niin vaikka kuinka yrittäisi tietoisessa mielessään visualisoida, ei oikeasti pysty uskomaan tulokseen. Alitajuiset uskomukset siitä miten todellisuus toimii estää.
Itselläni ensimmäiset asiat oli ihan hassuja tyyliin haluan löytää parkkipaikan työpaikan parkkitalosta aikaan jolloin siellä on ruuhka, tai että löydän tietynvärisen höyhenen päivällä, tai näen kävelylenkillä kirkkaankeltaisen auton. Vähitlelen siitä etenemään epätodennäköisempiin kuten että minulle tarjotaan päivän aikana kahvit tms. Todella hitaasti, vuosia minun on tarvinnut rakentaa uskoa menetelmään ennen kuin mikään merkittävä on onnistunut, tyyliin manifestoi uusi asunto tai työpaikka.
Olen tehnyt nuo jo. Tosin minun kohdallani oli kyse sateen lakkaamisesta sovittuna ajankohtana, jalan paranemisesta ja tietystä ruuasta, jota toivoin kotona minua odottavan.
Kaikki toimivat, mikä minusta oli aivan huikeaa.
En keksi mitä "isompaa" toivoisin, kun olen tyytyväinen elämääni näin. Elämäni on paperilla ala-arvoista, eikä kukaan haluaisi näitä speksejä (yleisesti halveksitut, säälitys ja paheksutu). En osaa kaivata mitään.
Höpsismikirjat ovat hauskoja, mutta toisinaan toiveajattelu toteutuu.
Maaliskussa toivoin pitkän sairausloman jälkeen, että saan rahaa. Löysin rannekellon, jonka tietenkin vein poliisille. Kolmen kuukauden kuluttua sain kellon, koska omistaja ei noutanut sitä. Yritän myydä kellon.
Kävelin hiljattain metsän kautta kauppaan ja löysin autiosta metsästä 20 euroa. Toisinaan käy tuuri.
Toisaalta olen löytänyt useita käsilaukkuja, kelloja ja kännyköitä enkä tietenkään koskaan pyytänyt löytöpalkkioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on asteittainen oppimisprosessi. Useimpien täytyy aloittaa ihan pienistä asioista, ja sellaisia jotka ei vaadi mitään yliluonnollista. Jonka järki voi selittää, että eihän se ollut kovin epätodennäköistä edes, saati mahdotonta. Koska jos yrittää jotain isoa, niin vaikka kuinka yrittäisi tietoisessa mielessään visualisoida, ei oikeasti pysty uskomaan tulokseen. Alitajuiset uskomukset siitä miten todellisuus toimii estää.
Itselläni ensimmäiset asiat oli ihan hassuja tyyliin haluan löytää parkkipaikan työpaikan parkkitalosta aikaan jolloin siellä on ruuhka, tai että löydän tietynvärisen höyhenen päivällä, tai näen kävelylenkillä kirkkaankeltaisen auton. Vähitlelen siitä etenemään epätodennäköisempiin kuten että minulle tarjotaan päivän aikana kahvit tms. Todella hitaasti, vuosia minun on tarvinnut rakentaa uskoa menetelmään ennen kuin mikään merkittävä on onnistunut, tyyliin manifestoi uusi asunto tai työpaikka.
Olen tehnyt nuo jo. Tosin minun kohdallani oli kyse sateen lakkaamisesta sovittuna ajankohtana, jalan paranemisesta ja tietystä ruuasta, jota toivoin kotona minua odottavan.
Kaikki toimivat, mikä minusta oli aivan huikeaa.
En keksi mitä "isompaa" toivoisin, kun olen tyytyväinen elämääni näin. Elämäni on paperilla ala-arvoista, eikä kukaan haluaisi näitä speksejä (yleisesti halveksitut, säälitys ja paheksutu). En osaa kaivata mitään.
Eikös tuo ole ihan täydellinen tilanne, että ei tarvi manifestoida mitään ihmeempää koska on tyytyväinen nykyiseen? Tuossa myös toteutuu Raamatun "se jolla on, annetaan", koska tyytyväinen ja levollinen ajatus- ja tunnemaailman perussävy on omiaan manifestoitumaan itsen näköisenä elämänä jossa voi jatkossakin olla tyytyväinen. Mutta tosiaan ei ole hyvän elämän speksit samat kaikille ollenkaan, ei raha ja menestys ja tavara kaikkia kiinnosta nekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdytkö työssäsi? Uusi työ, ylennys, pakkankorotus, mies, 10000 euroa, uusi auto, tietokone
Kiitos, minä haluaisin nuo kaikki. :)
ohis
Rhonda Byrne on ollut oikeudessakin vastaamassa rahanhuijauksestaan.
(...se ei rajoittunutkaan pelkkään kirjaan vaan maksullisia tilaisuuksiakin tuo järjesti)
Vierailija kirjoitti:
(...se ei rajoittunutkaan pelkkään kirjaan vaan maksullisia tilaisuuksiakin tuo järjesti)
Maksullisten tilaisuuksien järjestäminen on laillista, mieti erilaisia luentoja ja enkeli-iltoja, hyvinvointivalmennusta jne
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eikös kaikenlaisia tilaisuuksia saa vapaasti järjestää, sellaisiakin joita nykyinen tieteellinen maailmankuva ei hyväksy. Johan se olisi jos pian joutuisi oikeuteen esim. rukouskokouksen järjestämisestä, koska rukoileminen on jonkun komitean mukaan harhaa ja joku voisi vaikka kuolla kieltäytyessään syöpähoidosta koska uskoo että rukous parantaa...
Vierailija kirjoitti:
No hömppähän myy, kun jotain ihmisille siinä sen kautta luvataan ja aina niitä uusia hölmöjä narutettavia riittää, kun on vaan tarpeeksi härski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein tuota, että ihmissuhdekin voi parantua. On ihmisiä, joihin ei auta kuin etäisyys.
Ehkä manifestoimalla voi saada anopin niin pieneksi asiaksi, että siihen voi suhtautua huumorilla ja välittämättä koko tyypistä? Sitten anoppi alkaa automaattisesti ottamaan etäisyyttä, kun huomaa ettei kiusaamisesta saavuta mitään?
Minusta on väärin yrittää manifestoinnilla kajota toisten ihmisten vapauteen olla omia itsejään, ja yrittää muutta heitä itselle mukavammiksi.
Kirjan mukaan se toinen ei muutu mieleni mukaiseksi, vaan molemmat muuttuu ja jotkut ”henkiset raja-aidat” kaatuu. En nyt sit tiedä, itse en oikein halua edes suhdetta anoppiin mutta nyt mun pitää kirjan mukaan olla kiitollinen kuitenkin :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein tuota, että ihmissuhdekin voi parantua. On ihmisiä, joihin ei auta kuin etäisyys.
Ehkä manifestoimalla voi saada anopin niin pieneksi asiaksi, että siihen voi suhtautua huumorilla ja välittämättä koko tyypistä? Sitten anoppi alkaa automaattisesti ottamaan etäisyyttä, kun huomaa ettei kiusaamisesta saavuta mitään?
Minusta on väärin yrittää manifestoinnilla kajota toisten ihmisten vapauteen olla omia itsejään, ja yrittää muutta heitä itselle mukavammiksi.
Kirjan mukaan se toinen ei muutu mieleni mukaiseksi, vaan molemmat muuttuu ja jotkut ”henkiset raja-aidat” kaatuu. En nyt sit tiedä, itse en oikein halua edes suhdetta anoppiin mutta nyt mun pitää kirjan mukaan olla kiitollinen kuitenkin :)
Ap
Ai, etteivät siis kahden ihmisen välit lainkaan riipukaan heistä itsestään, eikä kummastakaan , vaan pelkästään siitä heidän 'välissään olevasta henkisestä raja-aidasta' joka siis pitäisi pyrkiä jotenkin poistamaan, purkamaan, tai kaatamaan ?
Järjestän mielelläni etäterapiaa, jonka avulla raha-asianne kohenevat, saatte komean miehen ja upean asunnon. Pyydän, että siirrätte Sveitsin tililleni rahaa sen verran, mitä haluatte jatkossa:
- enemmän rahaa ja omaisuutta > 140 euroa
- komea mies > 416-840 euroa, oikein hyvästä miehestä 2470 euroa
- upea asunto > 320 euroa, palatsi 2375 euroa
- kaikkien haaveiden toteutuminen 11 820 euroa
Kiitos!
t. Luotettava taho
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAi, etteivät siis kahden ihmisen välit lainkaan riipukaan heistä itsestään, eikä kummastakaan , vaan pelkästään siitä heidän 'välissään olevasta henkisestä raja-aidasta' joka siis pitäisi pyrkiä jotenkin poistamaan, purkamaan, tai kaatamaan ?
Joo kirjan mukaan näin. Lisäksi siitä sinua huonosti kohdelleestacilkeästä ihmisestä pitää olla joka päivä kiitollinen, ja keksiä useita kiitoksen aiheita. Tää tekee vähän tiukkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Järjestän mielelläni etäterapiaa, jonka avulla raha-asianne kohenevat, saatte komean miehen ja upean asunnon. Pyydän, että siirrätte Sveitsin tililleni rahaa sen verran, mitä haluatte jatkossa:
- enemmän rahaa ja omaisuutta > 140 euroa
- komea mies > 416-840 euroa, oikein hyvästä miehestä 2470 euroa
- upea asunto > 320 euroa, palatsi 2375 euroa
- kaikkien haaveiden toteutuminen 11 820 euroa
Kiitos!
t. Luotettava taho
:D
Kannattaa lukea vanha ja yhä toimiva perusteos: Louise Hay - you can heal your life. Siinä on kaikki mitä tarvitset.
sekä manifestointi että kiitollisuus toimivat kyllä. Mutta kiitollisuuden pitää olla aito, ei ajatuksen tasolla, vaan tunteen tasolla. Manifstoinnissa pitää uskoa, että asia hoituu - ja sitten päästää siitä irti. Haluta ei saa. Koska haluaminen vetää puoleensa vain lisää haluamista. Puutteen kokemus vetää puoleensa lisää puutetta. Pitää muistaa, että myös pelko toimii vetovoiman lailla. Saat sitä, mitä pelkäät.
Minä onnistuin tänä vuonna manifestoimaan kaikista eniten rahaa kuin koskaan. Ensinnäkin sain bonuksen. Lisäksi kävi ilmi, että minulla oli maksamattomia palkkoja edellisvuodelta. Lisäksi minulle tarjoutui tehdä aivan valtavasti ylitöitä. Sain kesällä kymppitonnin ylimääräistä rahaa käteen.
On tärkeää tarttua erilaisiin tilaisuuksiin, jos jotain haluaa manifestoida. Harvoin asiat vain tippuvat syliin.Minäkin tartuin haastavaan tehtävään töissä (ja siksi sain bonuksen), tein kaikki ylityöt mitä sain käsiini.
Joku voi tästä sanoa, että tuollaisia onnensattumoisia sattuu itse kullekkin. Mutta: bonuksia ei ole jaettu vuosiin, olen ollut firmassa yli 10 vuotta ja suurin ylityökorvaus on ollut tähän mennessä pari tonnia, lisäksi meillä on ylityökielto yli 100 tunnin ylitöille.
Perun puheitani siitä, että pitää tarttua tilaisuuksiin, jos jotain haluaa... nimittäin nykyinen aviomieheni tuli kirjaimellisesti hakemaan minut kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAi, etteivät siis kahden ihmisen välit lainkaan riipukaan heistä itsestään, eikä kummastakaan , vaan pelkästään siitä heidän 'välissään olevasta henkisestä raja-aidasta' joka siis pitäisi pyrkiä jotenkin poistamaan, purkamaan, tai kaatamaan ?
Joo kirjan mukaan näin. Lisäksi siitä sinua huonosti kohdelleestacilkeästä ihmisestä pitää olla joka päivä kiitollinen, ja keksiä useita kiitoksen aiheita. Tää tekee vähän tiukkaa. Ap
Ole kiitollinen siitä, mitä hän on sinulle opettanut: kärsivällisyyttä, neuvottelutaitoja, itsereflektointitaitoja, rajojen asettamisen taitoja, näkemystä jostain....
Viihdytkö työssäsi? Uusi työ, ylennys, pakkankorotus, mies, 10000 euroa, uusi auto, tietokone