Olen harhaisesti kuvitellut olevani hyvännäköinen vaikka olen oikeasti todella ruma
Kuvissa näkyy aina se ikävä todellisuus että on aika vastenmielisen näköinen. Pelkään kameroita täysin hysteerisesti eikä mulla ole yhtään mitään kuvia itsestäni missään.
Kommentit (23)
Kuvat kyllä tehokkaasti palauttaa aina maan pinnalle. Menin mielestäni ihan hyvännäköisenä passikuvaan - kunnes näin kuvan...Ja siis koskee myös muitakin kuvia, peilissä näyttää hyvältä, kuvissa suohirviöltä. 😑
Tämän takia on olemassa termi "kuvauksellinen".
Kaikki tuntevat jonkun, joka näyttää livenä aina hyvältä, mutta kuvissa poikkeuksetta hirveältä. Toisista taas on lähes mahdotonta saada huonoa kuvaa otetuksi.
Jotkut ei vaan ole fotogeenisiä... <3
Oma mieheni on kanssa semmoinen Frendien Chandler kuvissa, aina suu auki tai silmät kiinni tai molempia, vammaisen näköinen ilme naamalla tai kieli ulkona suusta (tai kaikki edellä mainitut), mutta livenä on tosi namukas - eikä ole edes vaan oma mielipide.
Minä sitten taas näytän kuvissa hyvältä mutta olen peilistä katsoessa suohirviö. Tiedä sitten :D
Kokeilepa katsoa leffaa, jossa on kaunis tai komea ihminen, ja pane leffa paussille. Se upea kaunotar näyttää todennäköisesti ihan urpolta, silmät puoliummessa ja suu auki. Valokuva on samanlainen sekunnin sadas-/tuhannesosa, vaikka ihminen on oikeasti jatkuvasti liikkuva, muuttuva ja "elävä" kokonaisuus.
Hyvin yleistä naisten keskuudessa. Sitten ihmetellään kun niitä 'oman tasoisia' miehiä ei löydy.
Suurelta osin se kuvien "hirveys" johtuu siitä, että kaikki on toisinpäin, kuin peilikuvassa (ainakin, jos ei ole kamerassa oletuksena että kuva jää muistuttamaan peilikuvaa tai olet itse asetuksista niin säätänyt). Kaikki epäsymmetrisyydet ovat korostuvinaan. Kaikille muille se kuva näyttää luultavasti suht' normaalilta, koska niinpäinhän sinut yleensä nähdään.
Meinasin otattaa itsestäni kuvia ammattikuvaajalla mutta joo, enpä taida. Se itseviha kun näkisi ne hirveät kuvat itsestään... Ei kannata, eikä tarvitse, parempi vain pysyä aina piilossa kun joku näköpiirissä kaivaa kameran esille. Kuvottaa oma ulkonäkö niin paljon.
Sama! Ihmettelin aina, miksi minulle ei löydy miestä, vaikka olen rento ja mukava luonne, ja ulkonäkökin on minusta ihan jees vaikken nyt missikisoihin kelpaisikaan... No, töissä päädyin tehtävään jossa aina välillä päädyn valo- tai videokuviin. NIistä on paljastunut kamala totuus ulkonäöstäni. Alaspäin levenevä munapää, kaulaa ei käytännössä ollenkaan, syvällä laardin seassa olevat tihrusilmät, karmeat töröhampaat, perunanenä, huono ryti, valtavat riippurinnat, hehtaariperse. Joo ei ihmetytä ettei kukaan ole huolinut. Olen suorastaan koomisen ja epämuodostuneen näköinen. Ja silti peilistä näkyy minusta aina sellainen perussöpö nainen.
Mä suhtaudun lähes hysteerisesti tuon takia valokuviin. Ahdistaa ihan älyttömästi, jos joku ottaa kuvan. Mä en voi ymmärtää miten joku voi olla niin ruma, usein en edes tunnista itseäni heti kuvista.
Mä elelen mielummin siinä luulossa, että olen ihan nätti nainen ja välttelen valokuvia loppu ikäni. Säilyy edes jonkilainen itsetunto.
Minäkin olen usein ollut ihan tyytyväinen peilikuvaani, mutta valokuvissa hirvittävä totuus lyö vasten kasvoja: näytän lähes poikkeuksetta vähä-älyiseltä ja jotenkin apattiselta ryhävalaalta. Hymy vain pahentaa tilannetta, ja tuo esiin rehevän kaksoisleuan. Olen myös havahtunut siihen tosiseikkaan, että pääni on todella iso. Ryhmäkuvissa hakeudunkin aina takariviin ja mielellään täysin piiloon. Paitsi ettehäni tämän kurpitsapään kanssa pääse piiloon oikein mihinkään.
Älä luota kuvaan! Oletko huomannut miten erilaisia kuvia erikamerat ottavat?? Ei ole yhtäluotettavia. Ja jopa videokuva on luotettavampi, itse monesti kuvaan pätkän ja katson miltä näytän.
Näytän kuvissa ihan kehitysvammaisesta. Oksettavaa. Muuten voi olla ihan tyytyväinen mutta kun näkee kuvan itsestään niin iskee sellainen itseinho että tekee mieli tappaa itsensä.
Valokuvissa ei ole 3D-ulottuvuutta kuten oikeassa maailmassa ja joidenkin kauneus nousee vasta sen myötä esiin. Esimerkiksi Emma Watson on todella kaunis Kaunotar ja Hirviön 3D-versiossa mutta valokuvista tämä ei välity.
Tajusin tän saman tossa yks päivä ja nyt selvisi samalla myös miksei kukaan mies koskaan lähesty minua.
Entäs videopuhelut!!! Ai kauhee. En pysty puhumaan kun hirvittää vaan kuinka kamalalta näytän. Ihan kuin joku apina-apari möllinaama.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin otattaa itsestäni kuvia ammattikuvaajalla mutta joo, enpä taida. Se itseviha kun näkisi ne hirveät kuvat itsestään... Ei kannata, eikä tarvitse, parempi vain pysyä aina piilossa kun joku näköpiirissä kaivaa kameran esille. Kuvottaa oma ulkonäkö niin paljon.
Valokuvassa onnistumisen salaisuus on aina VALO ja värit. Ammattivalokuvaaja osaa säätää tälläiset asetukset. Kun valo ja varjot ovat oikeilla paikoillaan, parhaita puolia korostamassa, kuva on onnistunut.
Puhelimen kamera taas ottaa vääristyneitä kuvia, ainakin oma kamerani. Se korostaa niitä kohtia jotka ovat lähimpänä kameraa, eli esim nenää.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Ihmettelin aina, miksi minulle ei löydy miestä, vaikka olen rento ja mukava luonne, ja ulkonäkökin on minusta ihan jees vaikken nyt missikisoihin kelpaisikaan... No, töissä päädyin tehtävään jossa aina välillä päädyn valo- tai videokuviin. NIistä on paljastunut kamala totuus ulkonäöstäni. Alaspäin levenevä munapää, kaulaa ei käytännössä ollenkaan, syvällä laardin seassa olevat tihrusilmät, karmeat töröhampaat, perunanenä, huono ryti, valtavat riippurinnat, hehtaariperse. Joo ei ihmetytä ettei kukaan ole huolinut. Olen suorastaan koomisen ja epämuodostuneen näköinen. Ja silti peilistä näkyy minusta aina sellainen perussöpö nainen.
Oletko paljonkin ylipainoinen?
Minua alkoi kiinnostamaan isot tissit ja hehtaariperse.
Pistähän kuva jakoon, tuhraa naama piiloon jos et sitä halua näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa katsoa leffaa, jossa on kaunis tai komea ihminen, ja pane leffa paussille. Se upea kaunotar näyttää todennäköisesti ihan urpolta, silmät puoliummessa ja suu auki. Valokuva on samanlainen sekunnin sadas-/tuhannesosa, vaikka ihminen on oikeasti jatkuvasti liikkuva, muuttuva ja "elävä" kokonaisuus.
Tätä kommenttia on yläpeukutettu, koska ihmiset haluavat uskoa olevansa oikeasti hyvännäköisiä.
Olin jossain vaiheessa pyöreämpi ja sinällään en itse sitä tajunnut vasta kuin just joissakin valokuvissa et herttinen mikä valas. Järkyttävää. No ainakin toimi motivaattorina ja nyt 10kg kevyempänä.
Mulla on vähän samaa vikaa. Peilistä kattoo ihan ok näköinen muidu, mutta valokuvissa on mun paikalla joku kierosilmäinen valas. Mitä v***ua?!