Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntyneen lähivanhemmuus

...
08.08.2018 |

Voidaanko vastasyntyneen lähivanhemmuus määrätä lapsen isälle? Millaisin perustein? Vanhempien (avo)ero tapahtunut ennen syntymää.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olishan se pitänyt arvata et täällä vaan lynkataan isit...

Vierailija
22/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-isi kirjoitti:

Provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syytä epäillä, ettei äiti selviydy lapsen hoitamisesta jättää heitteille tai hylkää, niin sitten tietty isälle. Muuten pääsääntöisesti äidille, varsinkin jos imettää.

Vierailija
24/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yh-isi kirjoitti:

Provo.

No ei ole. Haluisin vaan kuulla oikeita perusteita joilla lapsi on annettu isälleen.

Vierailija
25/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yh-isi kirjoitti:

Provo.

No ei ole. Haluisin vaan kuulla oikeita perusteita joilla lapsi on annettu isälleen.

Jos ei äidissä ole mitään vikaa, eikä äiti ole halunnut luopua lapsestaan, niin ei ole mitään perusteita miksi vastasyntynyt tulisi määrätä isälle. Joten turhaan kyselet.

Vierailija
26/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä saa lapsen jos äiti on vaarallinen lapselle. Psykoottinen, narkki tai alkkis. Jos normaali rakastava äiti niin ei lasta tietenkään sellaisesta eroteta.

Veikkaan että ap vaan haluu, koska haluu. Eli ei sitten olekaan kiinnostunut siitä että 24/7 olet lapsen tarpeisiin vastaamass, valvot yöt läpeensä, pyykkäät vauvanpyykkiä joka päivä, viihdytät vauvaa ja kannat sylussäsi koko päivän jne.

Lapsi ei ole lelu!!! Se on turvaa ja rakkautta kaipaava ihminen!

Vierailija
27/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lapsen kehityksen kannalta ekan elinvuoden tärkein ihminrn on äiti. Äiti on paljon sensitiivisempi tulkitsemaan vauvan viestintää ja hoivaamaan vauvaa. Vauvavuoden jälkeen sitten isäkin on tärkeä.

Minuata törkeää yrittää saada vauvaikäinen itselleen. Muuta lähelle lastasi ja muutenkin, mitäpä jos ajattelisit lapsen parasta eikä omaa parastasi.

Lapsen kehityksen kannalta on tärkeää, että läheisin ihminen on sama, oli sitten isä tai äiti. Se on totta, että pitää olla todella painavat syyt antaa lähihuoltajuus isälle, mutta ei isä ole yhtään sen huonompi lähivanhempi kuin äitikään. Ainoa ero on siinä, että isä ei voi imettää.

Vierailija
28/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siis vastasyntyneen äiti on tietenkin äitiyslomalla ja siksikin päivät vauvan kanssa. Vai oletko ap jotenkin itse nyt 9 kk isyyslomalla?

Vierailija
29/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas nyt ap vähän tarkemmin tilanteestasi. Oliko lapsi yhteinen päätös? Asuitteko yhdessä? Milloin ja miksi erositte? Miksi haluat viedä vastasyntyneen äidiltään? Oletteko puhuneet asiasta lapsen äidin kanssa ja jos syynä välimatka, niin miksi, et voi muuttaa lähemmäs lastasi? Mikä on niin tärkeää, että se menee lapsesi edelle? 

Vierailija
30/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyse ei ole siitä mitä sinä haluat vaan lapsesi edusta.

Vierailija
31/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö siis vastasyntyneen äiti on tietenkin äitiyslomalla ja siksikin päivät vauvan kanssa. Vai oletko ap jotenkin itse nyt 9 kk isyyslomalla?

Voisin olla jos lapsi määrättäisiin mun luo.

Vierailija
32/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tasan jaksa valvoa öitä läpeensä ja olla ilman hetkeäkään omaa aikaa. Kuulostaa niin itsekkäältä ihmiseltä että lapsen laiminlyönti alkais jo ekan päivän jälkeen, ”kun on niin rankkaa”.

Vierailija
33/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyse on siitä, että haluat vain voittaa tän jutun. Viis lapsesta ja lapsen tarpeista, kunhan sä voitat. Ei, et tule voittamaan.

Vierailija
34/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olette eronneet ennen lapsen syntymää, ettekä olleet edes naimisissa, äidin ei ole mikään pakko edes kertoa, että sinä olet vauvan isä. Sinä voit käsittääkseni vaatia isyystutkimusta kyllä.

Vierailija
35/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Lue kelan ohjeet. Isyyslomaan on oikeutettu vain, jos asuu yhdessä lapsen äidin kanssa.

Vierailija
36/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen tunne, että ap haluaa vain välttää elatusmaksujen maksamisen.

Vierailija
37/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänpä näin päin, miksi lähivanhemmuus pitäisi antaa juuri sinulle?

Vierailija
38/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku se nainen jätti mut. Olisin halunnu ees pitää yhteisen kauan suunnitellun ja toivotun lapsen.

Vierailija
39/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yh-isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Lue kelan ohjeet. Isyyslomaan on oikeutettu vain, jos asuu yhdessä lapsen äidin kanssa.

Mut vanhempainvapaan saisin?

Vierailija
40/58 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänpä näin päin, miksi lähivanhemmuus pitäisi antaa juuri sinulle?

Parempi rahallinen tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän