Minkä kokoisia teidän 9-luokalle menevät poikanne ovat?
Onko kaikilla jo murrosikä ja kasvaneet kunnolla? Siskon poika edelleen todella pieni, vaikka molemmat vanhemmat keskimääräistä pidempiä. En huomannut onko äänenmurros ollut.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
On nyt jo 18v mutta silloin kun oli menossa 9. luokalle eli 14v niin oli 156,5cm ja 40,7 kg. Nyt on yli 180 cm ja yli 60 kg.
Laskin kuitenkin väärin, 15v silloin kai ollaan eli 167,4 cm oli pituus, paino ei tiedossa. Hämää, kun tytär on menossa nyt lukioon ja on vasta 15v.
Hirveän isot erot pojilla murrosiän alkamisessa! Oma 12,5 v (menee kutoselle), äänenmurros on, ja pituutta kasvaa ja karvoja joka paikkaan :o hämmentävää että kohta ei ole enää lasta (paitsi henkisesti sellainen).
Poika on noin 185cm, täyttää syksyllä 15. Äänenmurros ollut jo noin 1,5 vuotta sitten.
Minulla ei ole lapsia, mutta olin itse vuonna 2011 ysille mennessä 171 senttiä pitkä ja painoin noin 80 kiloa kiitos äitini pakkosyötön (siis oikeasti, meillä oli kotona pakko santsata ruualla ja sai korville jos kieltäytyi).
Noin 160 cm ja painoa alle 50 kg. Kuitenkin kaikki muut veljet kasvaneet n. 185 cm pitkikisi. Venähtäneet siinä alle 18 v. äkkiä. Yksi ei meinannut lakata kasvamasta ollenkaan alle 20 v. on ilmeisesti lähes 190. Kaikki oli pieniä murkkuiässä.
Mulla on aikuiset kaksospojat. Murrosikä oli eri aikaan. Toinen oli ihan kimeä-ääninen kun toinen oli jo liki 20 senttiä pidempi ja äänenmurros. Nyt kumpikin jo nuori aikuinen ja yli 190 -senttisiä kummatkin, vain muutaman sentin pituusero nyt aikuisena. Eivät ole identtisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta olin itse vuonna 2011 ysille mennessä 171 senttiä pitkä ja painoin noin 80 kiloa kiitos äitini pakkosyötön (siis oikeasti, meillä oli kotona pakko santsata ruualla ja sai korville jos kieltäytyi).
Onko Lumikki hukannut yhden kääpiöistä?
Mun poika 15v ja on 182cm, painoa en tiedä, roteva, äänenmurros oli jo seiskan alussa. Karvainen iso mies :)
Ihmisiä on pieniä ja isoja, ja kehittyy omaan tahtiinsa. Älä huolehdi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla jo murrosikä ja kasvaneet kunnolla? Siskon poika edelleen todella pieni, vaikka molemmat vanhemmat keskimääräistä pidempiä. En huomannut onko äänenmurros ollut.
Voi kasvaa parissa vuodessa möreä-ääniseksi hujopiksi.
Oma poika 9. luokan alkaessa: 155vm, 40kg ei mitään murrosiän merkkejä näkyvissä. Nyt, vuotta myöhemmin lukioon menijä: 178cm, 55kg ja viikset kasvaa..
Meidän pojalla luustoikä 2v. vähemmän kuin "muu ikä", sen takia kasvaa hitaammin ja kauemmin kuin muut. Aloittaa lukion toisen luokan ja on 164cm. ja 54kg. Mutta ei hätiä mitiä. Toiset kasvaa vielä armeijassakin.
Meillä täyttää poika syyskuussa 15 vuotta ja aloittaa nyt siis ysi luokan. Pituutta n. 185cm ja paino n. 70kg. Ns. amisviikset kasvaa ja äänenmurros menossa.
On nyt jo 18v mutta silloin kun oli menossa 9. luokalle eli 14v niin oli 156,5cm ja 40,7 kg. Nyt on yli 180 cm ja yli 60 kg.