Onko päiväkodin tms. "kurahousupakko" mielestänne hyvä vai huono juttu?
Tyttö aloittamassa eskarin, jossa on "kurahousupakko" (kun maa on kostea, laittavat aina kurahousut, kumpparit ja kurahanskat riippumatta siitä, millaiset vaatteet alla on). Aiemmassa päiväkodissa riitti vedenpitävät vaatteet ja ihan vain kunnon kurakelillä sitten laitettiin kuravaatetta suojaksi.
Toisaalta tuntuu tyhmältä, että nyt kun on jo noin iso, pitääkin ruveta käyttämään enemmän noita. Toisaalta vähemmän ulkovaatteiden pyykkäämistä tiedossa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä niitä huuhdeltu missään! Ne likaiset kurikset piti viedä joka päivä kotiin pestäväksi, että se siitä siististä autosta.
Mä riisuin lapselta kurikset ennen autoon menoa ja laitoin kurahousut auton lattialle kuramaton päälle myttyyn. Lapsi puhtaissa vaatteissa penkille ja muutenkin kuraantuva kuramatto nyt ei paljoakaan likaantunut lisää niistä kurahousuista.
No minä tungin ne muovipussiin joka päivä ja laitoin takakonttiin. Pointti oli siinä, että jos niitä olisi helpompi huuhdella, olisi hyvä jos ne tosiaan huuhdeltaisiin. Mutta ne oli paksussa kurassa jo aamupäivän ulkoilujen jäljiltä. Ja onhan siinä oikeasti muistamista ja vaivaa, pestä ne joka päivä ja joka aamu muistaa viedä takaisin päiväkotiin.
Minusta on aika omituista, että vielä nytkin, neljännesvuosisata täysin kosteudenpitävien ulkoiluvaatteiden markkinoilletulon jälkeen kasvavia ja liikkumista opettelevia lapsia pakolla sullotaan kahteen, päällekkäiseen ja hengittämättömään vaatekertaan ihan vaan jotta hoitajien ei "tartte tutkia haalareiden koostumusta" tai "ettei kuriksia käyttävät lapset pullikoi".
Ei oo todellista tämä.
Vedenpitävät vaatteet suojaa vedeltä, kuravaatteet kuralta.
Jos goretex-vaatteet pesee koneessa jokaisen kuraisen päivän jälkeen, eivät nekään kauaa enää pidä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä niitä huuhdeltu missään! Ne likaiset kurikset piti viedä joka päivä kotiin pestäväksi, että se siitä siististä autosta.
Mä riisuin lapselta kurikset ennen autoon menoa ja laitoin kurahousut auton lattialle kuramaton päälle myttyyn. Lapsi puhtaissa vaatteissa penkille ja muutenkin kuraantuva kuramatto nyt ei paljoakaan likaantunut lisää niistä kurahousuista.
No minä tungin ne muovipussiin joka päivä ja laitoin takakonttiin. Pointti oli siinä, että jos niitä olisi helpompi huuhdella, olisi hyvä jos ne tosiaan huuhdeltaisiin. Mutta ne oli paksussa kurassa jo aamupäivän ulkoilujen jäljiltä. Ja onhan siinä oikeasti muistamista ja vaivaa, pestä ne joka päivä ja joka aamu muistaa viedä takaisin päiväkotiin.
Mä jätän kuraiset kurikset päiväkodin naulakkoon. Seuraavana aamuna hiekat rapisee irti itsekseen sinne eteisen lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika omituista, että vielä nytkin, neljännesvuosisata täysin kosteudenpitävien ulkoiluvaatteiden markkinoilletulon jälkeen kasvavia ja liikkumista opettelevia lapsia pakolla sullotaan kahteen, päällekkäiseen ja hengittämättömään vaatekertaan ihan vaan jotta hoitajien ei "tartte tutkia haalareiden koostumusta" tai "ettei kuriksia käyttävät lapset pullikoi".
Ei oo todellista tämä.
Ota huomioon, että kuravaatteetkin on kehittyneet. Ei ne ole mitään peltiä enää, vaan hyvin pehmeitä ja joustavia, eivät häiritse liikkumista.
Minä ainakin hain aina välillä lapsen myös sisältä iltapäivisin, en aina muistanut tarkistaa niitä kurahousuja, koska niitähän pakotettiin lasten ylle myös sellaisiana päivinä, jolloin ulkona ei satanut, mitä nyt vähän aamukastetta oli ehkä jossain.
Ulkoiluhaalarin taas ottaa aina mukaan, joten se tulee kotona myös helpommin pestyä, jos se on likainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista tämä.
Ota huomioon, että kuravaatteetkin on kehittyneet. Ei ne ole mitään peltiä enää, vaan hyvin pehmeitä ja joustavia, eivät häiritse liikkumista.
Totta helv.tissä häiritsee, turha vaatekerros on aina turha vaatekerros, eikä kumi hengitä pätkääkään.
Kokeile tosiaan itse, onko kiva liikkua ulkoilupuvussa JA kalastushaalareissa vai pelkässä ulkoilupuvussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista tämä.
Totta helv.tissä häiritsee, turha vaatekerros on aina turha vaatekerros, eikä kumi hengitä pätkääkään.
Kokeile tosiaan itse, onko kiva liikkua ulkoilupuvussa JA kalastushaalareissa vai pelkässä ulkoilupuvussa!
Jos on oikeankokoiset kurahousut ja saapaslenkit napakat että pysyy paikoillaan ja samoin henkselit säädetty niin että ei valu, niin eihän lapsi pukemisen jälkeen niitä edes huomaa. Nimenomaan pukemisvaihe on se, mikä usein aiheuttaa kiukuttelua. Sitten kun ne on saatu päälle, niin kaikki onkin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän kuraiset kurikset päiväkodin naulakkoon. Seuraavana aamuna hiekat rapisee irti itsekseen sinne eteisen lattialle.
Jep, näinkin välillä kävi kun lapsen haki sisältä (sekin vielä, että ne kuravaatteet oli pakko olla, mutta kunnon sateella ei ulkoiltu. Hmm). Sitten seuraavana päivänä oli ärtynyt täti kertaamassa, että meillä on tämä käytäntö että ne kuravaatteet viedään kotiin puhdistukseen.
Yritin tätä vähän kyseenalaistaa, mutta taisin joutua jonnekin tätien mustalle listalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista tämä.
Eikös sitten alla olevat vaatteet kannata olla ei-vedenpitäviä? Sitten on vain yksi hengittämätön kerros.
No onhan se nyt huomattavasti helpompi hakea lapsi kotiin kun voi päällimmäisen kuraisen
vaatekerroksen ottaa pois ja muksun autoon. Kuravaatteet kassiin ja hiekka pysyy siellä. Noissa
tex-puvuissa kaikki hiekka kulkeutuu sisälle. Eikä tietenkään kahta hengittämätöntä kerrosta päällekkäin. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Mä en ole törmännyt kuin täällä palstalla kurahousukammoon. Omat lapset on päiväkodissa niitä pitäneet. Kouluikäisinä iltiksessä, ovat siis lähes aina ulkona. Samoin partiossa pitävät sadehousuja ja takkeja.
Meillä oli kyllä iltapäiväkerhossakin kurahousupakko. Toimi ihan hyvin. Ainakin poikien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kyllä iltapäiväkerhossakin kurahousupakko. Toimi ihan hyvin. Ainakin poikien kohdalla.
Oho. Aika kova kuri siellä! Kelpasiko vielä henkselihousut tuon ikäiselle? Entä kurarukkaset?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo niinku käytännössä toimi? Laitoit aamulla koulurepun pohjalle kurikset ja iltapäiväkerhoon mennessä lapsi pukee ne sieltä (kiltisti?) päälleen?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole ihan kätevää, kun koulussa voi olla vähän siistimmät vaatteet ja iltiksessä voi sitten ulkoilla vapaasti, kun laitetaan kurikset päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Aika kova kuri siellä! Kelpasiko vielä henkselihousut tuon ikäiselle? Entä kurarukkaset?
Hmm... ostin juuri tällä viikolla tokaluokan aloittavalle henkselikurahousut ja kurarukkaset KOTIPIHAN käyttöön. Onko meillä muka jotenkin kova kuri vai? Omasta mielestä meillä on noin yleisesti liiankin löysä kuri...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... ostin juuri tällä viikolla tokaluokan aloittavalle henkselikurahousut ja kurarukkaset KOTIPIHAN käyttöön. Onko meillä muka jotenkin kova kuri vai? Omasta mielestä meillä on noin yleisesti liiankin löysä kuri...
Ei ehkä kuri, mutta oletko vähän ylisuojeleva tai jotain?